- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Padangų pardavėjai ir montuotojai jau raitojasi rankoves. Plačiau apie tai, kaip ir kokias padangas pasirinkti žiemai, papasakojo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos profesijos mokytojas Rytis Rutkauskas LNK reportaže.
– Ar sunku išsirinkti žiemines padangas?
– Šiai dienai tai būtų pakankamai sudėtinga užduotis. Pasiūla yra ganėtinai didelė. Kiekvienas turėtų rinktis pagal savo asmeninius poreikius ir vietovę, kurioje dažniausiai tenka važiuoti.
– Ką turite omenyje pagal savo poreikius?
– Kiekvienas gyvename tam tikroje teritorijoje. Galbūt pas kažką keliai yra valomi, o pas kažką – nevalomi. Tai yra pagrindinis kriterijus, padangas reikia rinktis pagal kelio būklę.
– Kokių padangų reikėtų miesto vairuotojui?
– Mieste keliai yra gana gerai valomi, nereikėtų ieškoti kažko ypatingo. Manau, kad mieste nereikėtų naudoti labai dygliuotų padangų. Užtektų gerų, kokybiškų, žieminių minkšto mišinio padangų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O rajono vairuotojui reikėtų jau dygliuotų padangų?
– Rajono gyventojams, kuriems tenka važinėti žvyrkeliais, apledėjusiais keliais, reikėtų pagalvoti apie dygliuotas padangas. Tačiau tai jau tokia kraštutinė priemonė, tai nėra būtina sąlyga. Šiai dienai turime gerų ir nedygliuotų padangų.
– Yra daug mitų apie sezonines padangas. Ar rekomenduotumėte jas?
Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių.
– Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių. Juk sakoma, kad, kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Nors ir turime visai neblogų universalių padangų, tačiau jos nebus nei labai geros žieminės padangos, nei labai geros vasarinės. Juk žiemai ir mes perkamės žieminius batus, taip pat ir automobiliu reikėtų pasirūpinti ir apauti jį žieminėmis padangomis.
– Kokios yra geros žieminės padangos?
– Restauruotos padangos yra labai jau biudžetinis variantas. Galbūt jos gerai važiuos per pūrų sniegą, bet ne plikledžiu. Nemanau, kad reikėtų rinktis restauruotas padangas.
– Kaip išsirinkti dėvėtas padangas? Ar irgi neverta?
– Dėvėtos padangos galbūt galėtų būti kaip vienas iš variantų. Bet reikėtų atkreipti dėmesį į pagaminimo metus, kiek tos padangos yra eksploatuotos bei kokiomis sąlygomis. Išsirinkti geras, dėvėtas padangas bus ganėtinai sunku. Galbūt geriau rinktis ne pačias brangiausias, bet naujas padangas.
– Ar tiesa, kad padanga net jei ir yra nauja, bet pagaminta seniai, praranda savo savybes?
– Padangos labiausiai praranda savo savybes dėl to, kaip yra sandėliuojamos. Jei jos sandėliuojamos tinkamai tiek temperatūros atžvilgiu, tiek apsaugant nuo ultravioletinių spindulių, sandėliavimas pagal gamintoją gali būti iki dešimties metų.
– Kiek sezonų rekomenduojate naudoti padangas, jei žmogus nevažiuoja daug?
Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti.
– Gamintojai deklaruoja, kad padanga tinkama naudoti yra iki dešimties metų. Tačiau padangų savybės žymiai pablogėja po penkerių eksploatacijos metų. Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti. Kiekviena padanga turi savo žymėjimą, turi savo įspaudą. Yra pažymėta, kuriais metais, kurią savaitę yra pagaminta.
– Ar skiriasi gerai žinomo gamintojo padanga nuo mažiau žinomo gamintojo?
Pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms.
– Kai kuriais aspektais padangos turi skirtumus vien dėl naudojamų gumos mišinių. Reikia nepamiršti, kad pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms. Kurios turi visus sertifikatus, lygiai taip pat atliekami padangų saugumo testai. Tos pigesnės padangos visai neblogai pasirodo saugumo testuose.
– Sakoma, kad kiniškos padangos yra visiškas pinigų išmetimas į balą. Ar tai tiesa?
– Tarp kiniškų padangų yra tikrai labai prastų padangų, bet yra ir geros kokybės. Tarp kiniškų padangų atsiranda įmonių, kurios veržiasi į mūsų rinką ir dominuoja savo geromis savybėmis. Negalima teigti, kad būtent kiniška padanga yra bloga.
– O kaip sužinoti, kuri gera, o kuri bloga? Reikia klausti pardavėjo?
– Galima ir pardavėjo klausti, galima informacijos rasti ir interneto platybėse. Žmonės dalijasi informacija, rekomendacijomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?4
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...