- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Padangų pardavėjai ir montuotojai jau raitojasi rankoves. Plačiau apie tai, kaip ir kokias padangas pasirinkti žiemai, papasakojo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos profesijos mokytojas Rytis Rutkauskas LNK reportaže.
– Ar sunku išsirinkti žiemines padangas?
– Šiai dienai tai būtų pakankamai sudėtinga užduotis. Pasiūla yra ganėtinai didelė. Kiekvienas turėtų rinktis pagal savo asmeninius poreikius ir vietovę, kurioje dažniausiai tenka važiuoti.
– Ką turite omenyje pagal savo poreikius?
– Kiekvienas gyvename tam tikroje teritorijoje. Galbūt pas kažką keliai yra valomi, o pas kažką – nevalomi. Tai yra pagrindinis kriterijus, padangas reikia rinktis pagal kelio būklę.
– Kokių padangų reikėtų miesto vairuotojui?
– Mieste keliai yra gana gerai valomi, nereikėtų ieškoti kažko ypatingo. Manau, kad mieste nereikėtų naudoti labai dygliuotų padangų. Užtektų gerų, kokybiškų, žieminių minkšto mišinio padangų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O rajono vairuotojui reikėtų jau dygliuotų padangų?
– Rajono gyventojams, kuriems tenka važinėti žvyrkeliais, apledėjusiais keliais, reikėtų pagalvoti apie dygliuotas padangas. Tačiau tai jau tokia kraštutinė priemonė, tai nėra būtina sąlyga. Šiai dienai turime gerų ir nedygliuotų padangų.
– Yra daug mitų apie sezonines padangas. Ar rekomenduotumėte jas?
Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių.
– Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių. Juk sakoma, kad, kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Nors ir turime visai neblogų universalių padangų, tačiau jos nebus nei labai geros žieminės padangos, nei labai geros vasarinės. Juk žiemai ir mes perkamės žieminius batus, taip pat ir automobiliu reikėtų pasirūpinti ir apauti jį žieminėmis padangomis.
– Kokios yra geros žieminės padangos?
– Restauruotos padangos yra labai jau biudžetinis variantas. Galbūt jos gerai važiuos per pūrų sniegą, bet ne plikledžiu. Nemanau, kad reikėtų rinktis restauruotas padangas.
– Kaip išsirinkti dėvėtas padangas? Ar irgi neverta?
– Dėvėtos padangos galbūt galėtų būti kaip vienas iš variantų. Bet reikėtų atkreipti dėmesį į pagaminimo metus, kiek tos padangos yra eksploatuotos bei kokiomis sąlygomis. Išsirinkti geras, dėvėtas padangas bus ganėtinai sunku. Galbūt geriau rinktis ne pačias brangiausias, bet naujas padangas.
– Ar tiesa, kad padanga net jei ir yra nauja, bet pagaminta seniai, praranda savo savybes?
– Padangos labiausiai praranda savo savybes dėl to, kaip yra sandėliuojamos. Jei jos sandėliuojamos tinkamai tiek temperatūros atžvilgiu, tiek apsaugant nuo ultravioletinių spindulių, sandėliavimas pagal gamintoją gali būti iki dešimties metų.
– Kiek sezonų rekomenduojate naudoti padangas, jei žmogus nevažiuoja daug?
Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti.
– Gamintojai deklaruoja, kad padanga tinkama naudoti yra iki dešimties metų. Tačiau padangų savybės žymiai pablogėja po penkerių eksploatacijos metų. Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti. Kiekviena padanga turi savo žymėjimą, turi savo įspaudą. Yra pažymėta, kuriais metais, kurią savaitę yra pagaminta.
– Ar skiriasi gerai žinomo gamintojo padanga nuo mažiau žinomo gamintojo?
Pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms.
– Kai kuriais aspektais padangos turi skirtumus vien dėl naudojamų gumos mišinių. Reikia nepamiršti, kad pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms. Kurios turi visus sertifikatus, lygiai taip pat atliekami padangų saugumo testai. Tos pigesnės padangos visai neblogai pasirodo saugumo testuose.
– Sakoma, kad kiniškos padangos yra visiškas pinigų išmetimas į balą. Ar tai tiesa?
– Tarp kiniškų padangų yra tikrai labai prastų padangų, bet yra ir geros kokybės. Tarp kiniškų padangų atsiranda įmonių, kurios veržiasi į mūsų rinką ir dominuoja savo geromis savybėmis. Negalima teigti, kad būtent kiniška padanga yra bloga.
– O kaip sužinoti, kuri gera, o kuri bloga? Reikia klausti pardavėjo?
– Galima ir pardavėjo klausti, galima informacijos rasti ir interneto platybėse. Žmonės dalijasi informacija, rekomendacijomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...