- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dabar – pats padangų keitimo metas. Aplinkosaugininkams – darbymetis. Padangos ne visada keičiamos taip, kaip numato įstatymai. Apie įvairias aplinkosaugininkų patirtis pokalbis su Aplinkos apsaugos departamento Vilniaus valdybos viršininku Edgaru Skrebe.
– Kokia situacija dėl ne vietoje paliktų padangų šiais metais?
– Kaip ir kasmet, pasitaiko tokių atvejų, kad gauname skundų dėl atsikratytų padangų gamtoje. Labai liūdna.
– Turbūt randate ne tik pamiškėse, bet ir vandens telkiniuose?
– Taip. Visur, kur tik blogiukai gali privažiuoti, ten ir randame – pačiuose atokiausiuose kameliuose.
– Jie meta didžiuliais kiekiais. Ką tai rodo?
– Tai rodo, kad atsikrato ne pavieniai gyventojai, nors būna ir tokių atvejų, o neteisėtos veiklos vykdytojas, kuris netvarko apskaitos, tačiau suteikia padangų keitimo paslaugas. O vėliau jomis atsikrato gamtoje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nemanau, kad jie nežino apie gresiančią atsakomybę. Juk jų laukia nemažos baudos.
– Baudos yra iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo atliekų kiekio. Tačiau, manau, asmenys siekia daugiau pelno ir prisiima riziką.
– Baudos gresia nuo 30 iki 4 tūkst. eurų.
– Taip. Tai Administracinių nusižengimų kodekso 247 str. numatytos tokios baudos, priklausomai nuo kiekio, kuriuo užteršta aplinka.
– Taip pat vertinama žala gamtai?
– Taip. Šiuo atveju skaičiuojamas atliekų svoris. Priklausomai nuo to, ar pavojingos, ar nepavojingos atliekos, pritaikomas žalos gamtai tarifas.
– Kiek metų yra padangos?
– Jos sudarytos iš daug komponentų. Tai šimtai metų. Jos nepriskiriamos prie pavojingųjų atliekų, nes gamtoje nereaguoja tiesiogiai su aplinkos komponentais. Tačiau tai užtruks labai daug metų ir gamtai tikrai tai kenksminga. Kiekvienais metais jų daug sutvarkoma. Tikslių skaičių neturiu, bet, matydamas gautų pranešimų nuotraukas, kurias piliečiai atsiunčia, tai tikrai liūdinantis vaizdas.
– Kaip pavyksta surasti gamtos teršėjus? Ar lengva pagauti?
– Pagrindinis šansas ir didžiulė padėka piliečiams, kurie praneša. Asmenys neabejingi – pamato automobilį, užfiskuoja valstybinius numerius – fotografuoja, filmuoja ir siunčia mūsų departamentui. Pagrinde tik taip pavyksta identifikuoti.
Pagrindinis šansas ir didžiulė padėka piliečiams, kurie praneša.
– Ar privalo padangų keityklos priimti senas padangas?
– Kiekvienas žmogus turi žinoti, kad, kai pirko padangas, į jų kainą jau įskaičiuotos utilizavimo išlaidos. Padangas galima atnešti ir pardavėjui, iš kurio pirkai. Kiekvienam servisui atliekų negalima grąžinti klientui, jis jas privalo perduoti atliekų tvarkytojams. Tačiau yra nesąžiningų veiklos vykdytojų, kurie siūlo mažesnę kainą, netvarko apskaitos, ir tada padangos atsiduria gamtoje.
– Jei keisdami padangas sumokame brangiau, susimokame ir už jų utilizavimą?
– Taip. Kiekvienam siūlau įsitikinti, ar veiklos vykdytojas yra normalus autoservisas, o ne garažiukas be jokio pavadinimo. Ir paslaugų kokybė kita, ir esi ramus, kad padangos atsidurs ten, kur reikia.
– Piniginė bauda gresia ir nepriimantiems padangų.
– Už aplinkos apsaugos reikalavimų nevykdymą, jei servisas atsisakė priimti, būtinai kreipkitės, atliksime tyrimą ir jie bus nubausti.
– Ar pastaraisiais metais daug nubaustųjų?
– Labai retas atvejis, kad žmonės kreiptųsi. Matyt, jie nežino to. Per mano praktiką buvo vienas skundas, bet vėliau išsiaiškinome, kad jis nepasitvirtino – asmuo neužsiima tokia veikla. Matyt, norėta pakerštauti. Žmonės kreipiasi retai, matyt, autoservisų reikalavimai yra specifinė kryptis ir ne kiekvienas juos žino.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius2
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis25
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas66
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...