- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
Antradienį už tokias jo pateiktas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas balsavo 43 Seimo nariai, 29 buvo prieš, 23 susilaikė. Projektas nebuvo galutinai atmestas, parlamentarai suteikė galimybę jį tobulinti.
L. Jonausko nuomone, aplinkosaugininkams šiuo metu yra primestos perteklinės funkcijos.
„Siūlau atitaisyti klaidą”, – ragino parlamentaras.
Jo teigimu, šiuo metu dėl mažų algų trūksta aplinkosaugininkų, kurie kontroliuotų brakonierius. Parlamentaro duomenimis, jauno aplinkos apsaugos specialisto alga prasideda nuo 900 eurų į rankas.
L. Jonauskas siūlė aplinkosaugininkams palikti teisę stabdyti ir tikrinti dėl taršos tik sunkiasvores transporto priemones. Siekiant mažinti aplinkos taršą, socialdemokratas taip pat ragino pagalvoti apie kitas priemones, pavyzdžiui, nemokamą visuomeninį transportą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.
Atitaisyti klaidą ragino kolegas ir Seimo narys Artūras Skardžius.
Kai toks administracinis nusižengimas padaromas pirmą kartą, siūloma pradėti nuo įspėjimo. Šiuo metu teisės aktai nenumato tokios galimybės.
Tuo tarpu Aplinkos ministras Simonas Gentvilas apgailestavo, kad yra siūloma nemažinti taršos. Jis tikisi, kad Seimas birželio mėnesį pritars Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektui, kuriame siūloma pirmą kartą nusižengus už padidintą išmetamų teršalų kiekį skirti įspėjimą, o ne baudą.
Seimas yra suteikęs teisę aplinkosaugininkams stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį, taip pat panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą, jei į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių reikalavimų.
Nuo šių metų balandžio mėnesio Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) pradėjo keliuose prevenciškai tikrinti automobilių keliamą taršą. Per metus planuojama patikrinti nuo 9 tūkst. iki 15 tūkst. automobilių.
Šiuo metu Administracinių nusižengimų kodekse numatyta, kad transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, arba transporto priemonių su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimas užtraukia baudą asmenims nuo 100 iki 300 eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo 300 iki 500 eurų. Pakartotinai padarytas administracinis nusižengimas – nuo 600 iki 900 eurų.
Kaip ELTA jau skelbė, parlamentaras Algirdas Stončaitis ir Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė yra pateikę Seimui Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimų projektus, siūlančius švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį.
Kai toks administracinis nusižengimas padaromas pirmą kartą, siūloma pradėti nuo įspėjimo. Šiuo metu teisės aktai nenumato tokios galimybės.
Projektus svarstys Seimo komitetai, o plenariniame posėdyje jie vėl turėtų atsirasti birželio mėnesį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...