- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siūloma atsisakyti įstatymo nuostatos, suteikiančios teisę aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams stabdyti ir tikrinti lengvuosius automobilius dėl taršos bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
Tai numatančias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas įregistravo Seimo socialdemokratų partijos frakcijos nariai.
Socialdemokratai ragina daugiau dėmesio skirti sunkiasvorių transporto priemonių keliamai taršai, nes kai kurios krovininės transporto priemonės teršia kelis kartus daugiau nei lengvieji automobiliai
Todėl aplinkosaugininkams siūloma palikti teisę stabdyti, tikrinti bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą M2, M3, N1, N2, N3 klasių, t. y. lengvųjų autobusų, autobusų, lengvųjų, vidutinių ir sunkiųjų krovininių transporto priemonėms.
Parengti įstatymo pataisas parlamentarus paskatino galima aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų apkrova netiesioginėmis, neproporcingai didelėmis pareigomis, kurias daug metų atlieka policijos pareigūnai.
Įstatymo pataisų iniciatorius socialdemokratas Linas Jonauskas mano, kad nauja prievolė aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams – tikrinti lengvuosius automobilius – kelią pavojų, kad nukentės jų tiesioginis darbas.
Jeigu aplinkosaugininkai dabar turės stabdyti visų rūšių transporto priemones, tikrinti jų taršą, ar dar liks kam užsiimti aplinkos apsauga?
„Lengvųjų mašinų srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų patikra reikalauja labai daug dėmesio ir laiko. Daugybę metų tai darė policija. Jeigu aplinkosaugininkai dabar turės stabdyti visų rūšių transporto priemones, tikrinti jų taršą, ar dar liks kam užsiimti aplinkos apsauga? Jau ir šiaip aplinkosaugoje žiauriai trūksta žmonių“, – Eltai sakė parlamentaras L. Jonauskas.
„Darbas keliuose aplinkosaugininkus atitrauks nuo jų tiesioginių pareigų, dar mažiau žmonių dirbs ten, kur žala aplinkos apsaugai, gyvajai gamtai padaroma didžiausia – miškuose, prie upių, ežerų, šalia riziką aplinkai keliančių įmonių. Nemanau, kad aplinkosaugininkai turi dubliuoti funkciją, kurią puikiai atlieka policijos pareigūnai“, – pabrėžė Seimo narys.
Jo duomenimis, sunkiasvorių transporto priemonių Lietuvoje yra dešimt kartų mažiau nei lengvųjų automobilių, todėl pareigūnai nejus tokios didelės apkrovos, kokią patirtų tikrindami visas transporto priemones.
Kaip pastebi socialdemokratai, žmonės, ypač po rezonansinių nusikaltimų, į stabdymą keliuose, kurį atlieka ne policijos pareigūnai, reaguoja daug jautriau.
Seimo LSDP frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė įspėja, kad aplinkosaugininkų pasirodymas keliuose gali sukelti žmonėms nereikalingą stresą, lemti situacijas, kai, neatpažinę pareigūnų, vairuotojai nesustos. Pasak jos, nereikia papildomos sumaišties, kai ir taip netrūksta priežasčių nerimauti.
Siūloma, kad naujos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos įsigaliotų šių metų liepos 1 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...