- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atvykę į degalines vairuotojai gali užsipilti ne tik pigesnių degalų, bet ir rasti brangesnių. Dažniausiai su priemaišomis ir sakoma, kad tokie degalai gali pasitarnauti automobiliui – mažina dūmingumą, padeda sutaupyti degalų. Ar tokie dalykai veikia, pokalbis su „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros vedėju Saugirdu Pukalsku.
– Ar tai tiesa?
– Iš esmės taip. Kiekvienas priedas – cheminė medžiaga, cheminiai elementai, kurie šiaip nepilami, – reikalingi tam, kad automobilio variklis kuo ilgiau tarnautų, būtų prižiūrimas, reikėtų mažiau remontuoti. Cheminiai elementai kainuoja, todėl automatiškai ir degalai kainuoja daugiau.
– Jei žmogus vieną dieną užsipylė pigesnių, o kitą dieną – brangesnių degalų, žymaus pokyčio nepastebės iš karto?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iš karto pastebėti skirtumą būtų sudėtinga, nebent tų degalų būtų kitas oktaninis skaičius, pvz., prieš tai buvo 95 oktaninio skaičiaus benzinas, dabar – 98. Automobilių varikliai pritaikyti ir gali naudoti vienokius ar kitokius degalus, variklis galėtų, prisitaikydamas prie didesnio oktaninio skaičiaus, mažiau naudoti degalų ir taip pasijustų nedidelis degalų sutaupymas.
– Kokios tai priemaišos? Iš ko jos susideda? Kaip jos padeda varikliui?
– Tai tam tikros cheminės medžiagos, kurių sudėtis yra slapta, niekas neatskleidžia komponentų. Tačiau yra teigiama gamintojų ir iš bandymų, kad priedai varikliams neleidžia užsiteršti nuodėguliais, suodžiais. Taip apsaugo nuo žalingo poveikio, nuodegų. Padidėjus suslėgimo laipsniui, susikaupus nuodegoms, variklis gali pradėti detonuoti, nes bus per mažas oktaninis skaičius.
– Jei žmogus nepila brangesnių degalų su priemaišomis, juk jo variklis vis vien tarnaus gana ilgai?
– Be abejo tarnaus gana ilgai, tačiau, pažiūrėjus du analogiškus automobilius, eksploatuojant vieną su vienokiais degalais, kitą – su kitokiais, po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Populiarus dyzelis, kai kurie vežasi jo į šalį iš kitur. Ekspertai sako, kad jis ne visada tinkamas automobiliui, gali būti neišvalytas. Ar tai tiesa?
Po kokių dešimties metų pamatysime, kad automobilis, kurio degalai be priedų, labiau sudilo, buvo dažniau remontuojamas nei kur pilami brangesni degalai.
– Baltarusiškas dyzelis greičiausiai neatitinka Europos standartų ir jame gali būti tam tikrų rodiklių, kurie skiriasi nuo ES standartų. Pvz., didesnis sieros kiekis. Siera, patekusi į dyzelinį variklį, sudaro suodžių ir jie besikaupdami ilgainiui padengia degimo kamerą ir blogėja sąlygos, degimas, didėja suslėgimas. Gali būti ir skirtingas cetaninis skaičius, kuris parodo, kaip degalai užsiliepsnoja. Kuo aukštesnis cetaninis skaičius, tuo dyzelinas lengviau užsiliepsnoja. Jei šis skaičius mažesnis baltarusiškame ar bet kokia kitame ES standartų neatitinkančiame dyzeline, variklis gali perkaisti, gali sumažėti trauka ir pan.
– Ar ūkininkams skirtas dyzelinas yra kažkuo kitoks? Ar jį galima pilti į lengvąjį automobilį?
– Teisiškai negalima. Jis nesiskiria praktiškai, jo sudėtis tokia pati, tačiau turi specialių dažiklių. Galima nukentėti, skiriamos baudos. Tačiau chemiškai dyzelinas nesiskiria.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...