- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ketverių metų pertraukos Ženevoje surengta automobilių paroda – be kai kurių šios pramonės gigantų, o ekspertai prognozuoja, kad netrukus tokių renginių pasaulyje liks tik vienas kitas.
Gamintojai vis reiklesni
Dalyvauti nuo 1905-ųjų rengiamoje Ženevos automobilių parodoje šiemet nepanoro nei „Mercedes“, BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“, nei „Toyota“ ir „Hyundai“ gamintojai.
Tačiau aktyvumo nestokojo Kinijos atstovai – „BYD auto“, „Denza“, „Yangweng“, „Lucid Group“, „MG motor“, „IM motors“. Nuošaly taip pat neliko „Renault“, „Dacia“, „Isuzu“, „Pininfarina“.
Vis dėlto istorinė statistika – iškalbinga: 2019-aisiais Ženevos parodoje surengta 140 pasaulio ir 25 Europos gaminių premjerų, šiemet iš viso – vos 15.
„Išlaidų ir naudos santykis jau nebėra toks pozityvus, kaip anksčiau. Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus. Manau, kad Ženevos paroda pasmerkta užsidaryti visam laikui“, – sakė Vokietijoje įsikūrusio CAM („Center of Automotive Management“) ekspertas Stefanas Bratzelis.
Dėmesys: šiemet Ženevos automobilių parodoje spūsčių nebuvo. / autoexpress.co.uk nuotr.
Kinai perima iniciatyvą
Jo nuomone, šiuo metu pasaulyje automobilių parodų iniciatyva persikėlė į Kiniją – Šanchajų ir Pekiną, o Europoje pirmauja Vokietija su IAA („Internationale Automobil Ausstellung“).
„Deja, šių renginių formatas vis mažiau atliepia šiuolaikines tendencijas. Gamintojai ieško naujų reklamos būdų – patys, be tarpininkų, kreipiasi į potencialius klientus. Tad parodose lyderio pozicijas užima technologijų, pirmiausia – elektronikos naujovės, nes automobilį galime vadinti skaitmeniniu produktu“, – svarstė S. Bratzelis.
Eksperto teigimu, netolimoje ateityje sąlygas be išlygų diktuos būtent Kinija.
Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus.
„Prie perspektyviosios „Teslos“ drąsiai šliejasi „BYD auto“ ir „MG motor“, o komplektavimo detalių gamintojams iš „Bosch“ jau išmušė valanda iš esmės kokybiškai peržiūrėti savo vaidmenį“, – sakė CAM atstovas.
„Renault“ triumfas
Ženevos parodoje, be kita ko, apdovanotas Europos metų automobilis – „Renault“ elektrinis modelis „Scenic E-Tech“.
Nedidelis visureigis nedaug aplenkė BMW 5-os serijos sedaną (balsų skaičius – atitinkamai 329 ir 308). Trečioje vietoje – „Peugeot 3008“ (197 balsai).
Finale taip pat konkuravo „Kia EV9“ (190 balsų), „Volvo EX30“ (168), „BYD Seal“ (131) ir „Toyota C-HR“ (127).
Rinkimuose balsavo 58 ekspertai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai iš 22 šalių.
„Renault“ siekia iki 2030-ųjų tapti visiškai elektriniu prekės ženklu Europoje.
Europos metų automobilio rinkimuose „Renault“ taip pat triumfavo 1966 m. („Renault 16“), 1982 m. („Renault 9“), 1991 m. („Clio“), 1997 m. („Megane Scenic“), 2003 m. („Megane“) ir 2006 m. („Clio“).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių28
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau10
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...