- Remigijus Bielinskas, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Metus veikianti transporto priemonių savininkų deklaravimo kodo (SDK) sistema sumažino automobilių prekybos šešėlį – naudotų mašinų pardavėjai į valstybės biudžetą pernai sumokėjo 50 proc. daugiau mokesčių nei 2020-aisiais – iš viso apie 93 mln. eurų.
Anot vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, ši apskaita automobilių prekybą padarė skaidresnę.
„Šiandien, praėjus metams nuo šios apskaitos sistemos įsteigimo, galima daryti pagrįstą išvadą apie SDK kodo atneštą naudą. Automobilių prekybos sektorius tapo skaidresnis, valstybės biudžetas gauna daugiau pajamų, išaugo automobilių prekybos veiklą įregistravusių asmenų“, – spaudos konferencijoje sakė A. Bilotaitė.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininkės Editos Janušienės teigimu, pradėjus veikti SDK sistemai vis daugiau transporto priemonių pardavėjų dirba legaliai.
„Pavyzdžiui, palyginus šių ir pernai metų balandžio mėnesius, gyventojų įregistravusių automobilių prekybos veiklą skaičius išaugo 20 proc., o įmonių – 5 proc. Bendrai automobilių prekybos veiklą vykdančių mokesčių mokėtojų PVM prievolė pernai, palyginti su 2020 metais, išaugo apie 50 proc. ir siekė 93 mln. eurų“, – sakė VMI viršininkė.
„Vien tik mūsų kontroliuotos naudotų automobilių prekybos veiklą vykdančios įmonės sumokėjo 2,4 karto daugiau mokesčių, kurie siekė 5,5 mln. eurų“, – pridūrė E. Janušienė.
I. Gelūno / BNS nuotr.
Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus Vaido Dominausko, pernai startavusi sistema veikia sklandžiai.
„Šiuo metu Lietuvoje turime apie 2,3 mln. galiojančių SDK. Paslaugos suteikimas trunka iki septynių minučių, tad, galima sakyti, sistema veikia sklandžiai“, – teigė. V. Dominauskas.
Anot jo, didžioji dalis – apie 70 proc. – transporto priemonių savininkų šį kodą internetu gauna nemokamai.
Nuo praėjusių metų gegužės kiekvienas automobilis privalo turėti unikalų SDK – parduoti ir registruoti juos galima tik turint šį kodą. Pardavėjas privalo skelbti SDK skelbimuose, aikštelėse ar prekyvietėse matomoje vietoje.
Anot VRM, vienas esminių sistemos tikslų – apsaugoti pirkėjų interesus, nes prieš įsigydami automobilį jie gali pasitikrinti, ar jis turi SDK, ar jis galioja ir ar tikrai priklauso tam savininkui, iš kurio jis perkamas.
Naujoji tvarka įvesta, nes nemaža dalis automobilių sandorių vyksta atsiskaitant grynaisiais pinigais, o naudotų automobilių pirkėjai, norėdami mažiau mokėti, sutinka sutartyse nurodyti ne tikruosius pardavėjus, o pirminį, užsienyje buvusį savininką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus9
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...