- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš keturias dešimtis metų, 1975 m. Frankfurto automobilių parodoje, buvo pristatyta pirmoji „BMW 3“ serijos automobilių karta. Iš karto po debiuto šis modelis tapo geriausiai parduodamu kompanijos automobiliu.
Bėgant laikui „BMW 3“ serija tapo tam tikru žanro standartu, o šiandien maždaug kas trečias įsigyjamas koncerno automobilis yra „BMW 3”.
„Trečiosios serijos automobiliai pakeitė „BMW 02“ modelį ir pradėjo naujo segmento rinkoje raidą. „BMW 3“ pasižymėjo kaip automobiliai, turintys galingus variklius, puikias valdymo charakteristikas bei saugumo įrangą, kas iki tol buvo būdinga tik prabangos segmento automobiliams. Tokie buvo pirmieji šios serijos modeliai, tokie yra ir dabartiniai, prieš kelias savaites pristatytos šeštos kartos „BMW 3“, demonstruojantys aukščiausius klasės standartus“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Bavarai pagamino 1 milijoną ir 364 tūkst. E21 gamykliniu indeksu žymėtos pirmosios kartos „BMW 3“ automobilių egzempliorių. Debiutanto sėkmę rinkose lėmė tai, kad koncernas naujai pristatytame modelyje pasiūlė tai, kuo išsiskiria iki šių dienų – technines inovacijas, sportiškumą, iki tol kompaktiškuose automobiliuose neregėtą solidumo ir patogumo kasdieniam naudojimui suderinamumą. Daug sprendimų, pristatytų pirmos kartos „BMW 3“ serijos automobiliuose, šiame segmente buvo naujovės – pavyzdžiui, 1977 metais „trečiukai“ gavo šešių cilindrų variklius.
Inovacijos tapo išskirtiniu „BMW 3“ automobilių bruožu ir vėlesnėse modelio kartose. Antrosios kartos (E30) automobiliuose debiutavo pirmieji dyzeliniai motorai, vėliau pasirodė modelio versijos su visų ratų pavara, kurias galima laikyti šių laikų „BMW xDrive“ protėviais, buvo pristatyti ir pirmieji universalai. Antros kartos „BMW 3“ serijos laikmečiu buvo pristatytas ir pirmasis itin sportiškas „BMW M3“, kuris tapo tiesiog kultiniu automobiliu.
Pristačius trečios kartos „BMW 3“ seriją debiutavo kupė ir trejų durų hečbeko „Compact“ versijos. Pastarąjį galima laikyti dabartinės „BMW 1“ serijos protėviu. Trečioji karta, žymėta gamykliniu indeksu E36, buvo ne ką mažiau sėkminga nei pirmtakai. Automobiliai buvo gaminami ne tik Vokietijoje, bet ir JAV, Meksikoje ir Egipte. Automobilis gavo gausybę įvairiausių apdovanojimų ir buvo gamintas iki pat 2000 metų.
Ketvirtos kartos „BMW 3“ serijos automobilius specialistai vadina sėkmingiausiais šio modelio istorijoje. Buvo pagaminta net 3 milijonai ir 266 885 tūkst. E46 gamykliniu indeksu žymėtų „trečiukų“. Šių, nuo 1998 metų pradėtų gaminti modelių iki šiol gausu ir Lietuvos keliuose. Jų firminiu ženklu tapo pirmą kartą po vienu stiklu sumontuotos dvigubos BMW apvalios lempos, o priekinės grotelės integruotos į variklio dangtį. Ketvirtos kartos modeliai pasižymėjo ir nauja itin lengva važiuokle.
2005 m. Ženevos automobilių parodoje pristatyti penktos kartos „BMW 3“ automobiliai tapo geriausiai parduodamais kompaktiškais premium segmento sedanais pasaulyje – E90/E91 gamykliniu indeksu žymėta šeimyna pagal pardavimus aplenkė visus tiesioginius konkurentus. Penktoje „trečiuko“ serijoje debiutavo ir „BMW M3“ su V8 tipo varikliu. Jo galia siekė net 309 kW/420 AG.
2012 metais pasaulio rinkoms buvo pristatytas F30 gamykliniu indeksu žymimas modelis, šeštoji „BMW 3“ karta. Su juo atsirado takoskyra tarp sedanų/universalų ir kupė/kabrioletų – dvejų durų versijos evoliucionavo į „BMW 4” serijos automobilius. Šeštos kartos „M3“ gavo pirmą šiame modelyje turbininį motorą – trijų litrų darbo tūrio šešių cilindrų variklio galia siekia 317 kW/431 AG. Dabartiniai „BMW 3“ serijos automobiliai išlieka savo segmento lyderiai ir kiekvienais metais suranda daugiau kaip 500 tūkst. pirkėjų.
Šį mėnesį vokiečiai vėl pristatė radikaliai naują „BMW 3“ serijos šeimyną. Nuo šiol tai bus pirmas automobilis šiame segmente, kuris bus komplektuojamas ir su trijų cilindrų motorais. Šioje modelių šeimynoje taip pat debiutuos naujas „BMW EfficientDynamics“ šešių cilindrų variklis, kuris pasižymi ne tik išaugusia galia, bet ir taupumu bei sumažėjusia tarša.
Sportiški ir solidūs naujieji „BMW 3“ serijos automobiliai bus pirmieji segmente, palaikantys greičiausią duomenų perdavimo formatą LTE. Taip pat naujame modelyje bus pristatyti tokie elektroniniai padėjėjai, kaip „Active Cruise Control“ sistema ir parkavimo asistentas, leidžiantis automobilį į stovėjimo vietą pastatyti be vairuotojo įsikišimo.
Per 40 metų „BMW 3“ serijos automobiliai tapo puikiai žinomi ir sporto pasaulyje. „BMW M3“ vairuojantys sportininkai įvairiais laikotarpiais rinko pergalingus titulus DTM, WTC, BTC ir kitose garsiose lenktynių serijose. Paskutinis garsiausias „BMW 3“ serijos automobilių laimėjimas lenktynių trasose – 2014 metų pergalė prestižinėje „German Touring Car Masters“ (DTM) lenktynių serijoje.
BMW inžinieriai nuolat dirba, kad lenktynių trasose išbandytos technologijos būtų perkeltos ir serijiniuose automobiliuose. Visais laikais BMW akcentavo puikaus svorio tarp ašių paskirstymo būtinybę, pažangiausią segmente važiuoklę ir efektyvius variklius. Pavyzdžiui, šį mėnesį pristatyto naujo „BMW 3“ serijos automobilio naujųjų variklių galia augo, bet jų degalų sąnaudos ir tarša sumažėjo 11 procentų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...