Dėl eismo įvykių ir žūčių – apynasris kelių gaideliams: siūlo didinti baudas už greičio viršijimą

  • Teksto dydis:

Šalies keliuose daugėjant eismo įvykių ir žūčių, Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pranešė siūlanti didinti baudas už greičio viršijimą.

Anot ministerijos, tais atvejais, kai leistinas greitis viršijamas nuo 11 iki 20 kilometrų per valandą (km/h), bauda turėtų siekti nuo 30 iki 60 eurų. Šiuo metu ji siekia nuo 12 iki 30 eurų. O tais atvejais, kai greitis viršijamas 21–30 km/h, VRM siūlo numatyti baudą nuo 60 iki 120 eurų. Dabar ji siekia nuo 30 iki 90 eurų.

Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau 30 km/h, kai vairuotojas jau buvo kartą baustas.

Ministerija atkreipia dėmesį, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008-ųjų ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų.

Nesumokėjusiems baudų už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo – būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas ar neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.

Ministerija skaičiuoja, kad 2021-aisiais skirta 1,4 mln. eurų baudų už KET pažeidimus, iš jų sumokėta 514 tūkst. eurų – kiek daugiau nei trečdalis, 2022-aisiais šios sumos siekia atitinkamai 1,7 mln. ir 477 tūkst. eurų. 2023 metais iki lapkričio 1-osios skirta 2,6 mln. eurų baudų, iš jų sumokėta 409 tūkstančiai.

Šiuo aspektu Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.

„Kad išvengtume skaudžių nelaimių ateityje, ypatingą dėmesį privalome skirti kovai su daugkartiniais ir šiurkščiais kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų keliuose“, – po pirmadienį vykusio Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdžio sakė ministrė Agnė Bilotaitė.

Per dešimt šių metų mėnesių šalies keliuose įvyko 2,5 tūkst. eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.

Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės – 24 žmonėmis daugiau nei per 2022 metų tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 procentus.

Eismo įvykiuose sužeisti 2 894 žmonės – 20 žmonių daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. Pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
reiktu ne baudas didinti o smurgliniam Neleisti vairuoti ( apriboti ) pvz virs 80KW. a tai bobutes masina draudimas irgi vot ir skraido stoteles.....

Miestelėnas

Miestelėnas portretas
Kuo prastesni keliai, tuo daugiau auto incidentų. Tai atitinka paskelbtą statistiką. Baudos dydis nesudrausmins jų nemokančių. O ir fotkinant nuvažiuojančius kaip įrodysi kas vairavo ? Teisingai , pagal taisykles važiuojančius debiliškai sustatyti ženklai ir be baudų padidinimo varo neviltin, bet valdžiai svarbu ne vairuotojų saugumas. Reikia ne baudas didinti o tikrai rūpintis eismo sąlygomis. Ir policijai pradėti dirbti o ne pasistačius trikojį sėdėti automobilyje ir siurbčiojant kažką spoksoti į telefoną.

R

R portretas
Pirma sutvarkyt kelius, kvailai pastatytus ženklus, policija priverskit dirbti savo darbą o po to apie baudas šnekėkit. Posūkių pusė nerodo.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių