- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais tėvai Lietuvoje vis aktyviau stengiasi apsaugoti automobilyje vežamus vaikus. 44 proc. Lietuvos vairuotojų, vežančių vaikus, teigia, kad juos prisega specialiose kėdutėse; prieš dvejus metus šis skaičius siekė 40 proc.
Kita vertus, likusi dalis apklaustų vairuotojų – daugiau negu pusė – vis dar renkasi mažiau patikimus ar reikalavimų neatitinkančius vaikų vežimo būdus.
Tai parodė draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ užsakymu periodiškai atliekama automobilius vairuojančių tėvų apklausa.
„Duomenys rodo, kad šalies vairuotojai, veždami vaikus, tampa vis atsakingesni. Per kelerius metus ūgtelėjo ne tik specialias kėdutes turinčių, bet ir jose prisegtus vaikus vežančių tėvų skaičius. Šie rodikliai ir sugriežtintos taisyklės leidžia teigti, kad vaikai mūsų šalyje vežami saugiau. Tiesa, atsakingų vairuotojų nėra tiek daug, kaip norėtųsi, didelė dalis jų ir toliau rizikuoja savo vaikų sveikata ir gyvybe“, – teigia draudimo bendrovės generalinis direktorius Marius Jundulas.
Pasak jo, vairuotojų, vežančių vaikus ne pagal reikalavimus, skaičius šalyje visgi stabiliai mažėja. Ant galinės sėdynės esančiu diržu prisegtų vaikų automobiliuose per kelerius metus sumažėjo nuo 29 iki 26 proc., o suaugusiųjų laikomų neprisegtų vaikų – nuo 17 proc. iki 15 proc.
Beveik neliko vaikų, kurie važiuoja visiškai neprisegti – paskutinė apklausa liudija, kad tik 2 proc. tėvų vaikus vežasi taip nesaugiai.
Anot M. Jundulo, tėvai, kurie tiki, jog automobilyje vežamą vaiką laikyti ant kelių yra saugu, apgauna save ir labai rizikuoja. Jis mano, kad nemažą įtaką vaikų saugumui automobilyje turi senieji Lietuvos vairuotojų įpročiai – ilgus dešimtmečius mažamečiai buvo vežami neprisegti. Apklausa rodo, kad ant galinės sėdynės automobilyje sumontuotu diržu prisegtus vaikus dažniau veža vyresnės kartos – 46-55 m. žmonės. Tarp 36-45 m. amžiaus atstovų daugiau teigiančių, kad automobilyje vaikus laiko kas nors iš suaugusiųjų. Tiesa, ant galinės sėdynės neprisegtą vaiką vežti dažniau rizikuoja jauni, t. y. 18-25, metų tėvai.
Specialioje kėdutėje prisegtą vaiką dažniau veža 18-45 m. gyventojai, aukščiausio išsimokslinimo atstovai, didžiausias pajamas turintys ir didmiesčių gyventojai.
„PZU Lietuva“ užsakymu visuomenės nuomonės tyrimą atliko „Spinter tyrimai“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...