- „Kauno diena“, sumin.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirma Lietuvoje vieša vandenilio pildymo stotelė – 2024 m., dar po dvejų metų jų turėtų būti iš viso keturios. Tokius užmojus paskelbė šalies Susisiekimo ministerija.
Daugės alternatyvų
Projektui numatyta 3,6 mln. eurų lėšų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF).
Vandenilio pildymo stotelių įrengimo finansavimo sąlygų aprašą patvirtino susisiekimo ministras Marius Skuodis. Kiek anksčiau jis pasirašė ir Vandenilio pildymo infrastruktūros plėtros ir vandeniliu varomų kelių transporto priemonių Lietuvoje skatinimo gaires.
„Elektromobilumo plėtra Lietuvoje įsibėgėja, atėjo metas ir pirmiems rimtiems žingsniams skatinti žaliojo vandenilio, pagaminto iš atsinaujinančių energijos išteklių, naudojimą transporte ir kurti vandenilio pildymo infrastruktūrą. Tai naujos eros Lietuvos susisiekimo sektoriuje pradžia, galimybės rinktis iš daugiau alternatyvų sudarymas“, – teigė M. Skuodis.
Pirmos keturios vandenilio pildymo stotelės Lietuvoje bus įrengtos taip, kad jomis galėtų naudotis ir lengvosios, ir sunkiosios transporto priemonės – stotelės turės 350 bar (H35) ir 700 bar (H70) vandenilio pildymo galimybę.
Šiuo metu Lietuvoje registruotas vienas vandeniliu varomas lengvasis automobilis.
Įrengs ir privačių
Vandenilio pildymo infrastruktūros plėtros ir vandeniliu varomų kelių transporto priemonių Lietuvoje skatinimo gairėse numatomi tikslai ir priemonės artimiausiems septyneriems metams (2023–2030 m.).
Gairėmis taip pat siekiama užtikrinti, kad būtų įgyvendinti ir ES nustatomi alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo reikalavimai (iki 2030 m. gruodžio 31 d. ES sukurti platų alternatyviųjų degalų, tarp jų – ir vandenilio pildymo infrastruktūros tinklą).
Susisiekimo ministerijos tikslas – iki 2030 m. įrengti mažiausiai dešimt viešų ir privačių vandenilio pildymo stotelių.
Prognozuojama, kad visoje ES tuo metu turėtų veikti 3 500 vandenilio pildymo stotelių tinklas.
Numatyta lengvatų
Šiuo metu Lietuvoje registruotas vienas vandeniliu varomas lengvasis automobilis.
Iki 2030 m. siekiama paskatinti, kad apie 5 proc. visų įsigyjamų naujų transporto priemonių būtų varomos šia alternatyvia degalų rūšimi. Tam numatyta papildomų lėšų iš RRF ir ES fondų, o kvietimus įsigyti transporto priemonių su finansavimu numatoma skelbti dar šiemet.
Prognozuojama, kad iki 2030 m. Europos šalyse galėtų būti naudojama apie 3,7 mln. lengvųjų ir apie 45 tūkst. sunkiųjų (įskaitant autobusus) vandeniliu varomų transporto priemonių.
Be finansinės paskatos, bus taikomos ir kitos lengvatos, pavyzdžiui, siekiant verslo sektorių paskatinti naudoti ekologiškesnį transportą, elektra ir vandeniliu varomas komercinis transportas (N1 klasė) nuo 2023 m. liepos bus atleistas nuo kelių mokesčio, o nuo 2026 m. galios 75 proc. kelių mokesčio lengvata.
Vandenilio naudojimo potencialas matomas viešojo transporto priemonėse, taip pat tolimojo susisiekimo sunkiosiose kelių transporto priemonėse (autobusuose ir vilkikuose).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“6
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...