- „Kauno dienos“, 24evrace.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Į Lietuvą atvyks įspūdingas inžinerijos kūrinys ir jį apžiūrėti bus įmanoma tik per „Enefit“ lenktynes“, – sakė elektromobilių varžybų organizatorius Darius Grinbergas.
Pasižymėjo Australijoje
Rugsėjo 20–21 dienomis Panevėžio autodrome vyks „Enefit 24 valandų“ (24H) lenktynės. Jose laukiama ypatingo svečio – „Solaride“.
Tai – „Enefit“ ir Tartu universiteto studentų sukurtas saulės energija varomas automobilis. Rugsėjo 20-ąją „Solaride“ apsuks kelis trasos ratus, vėliau su juo bus galima iš arčiau susipažinti renginio ekspozicijų zonoje.
„Solaride“ projektas startavo 2020-aisiais, kai du Tartu universiteto studentai nusprendė sukurti pirmąjį saulės automobilį Baltijos šalyse. Šiandien tai – tarpdisciplininis ugdymo ir bendradarbiavimo projektas, kurio pagrindinis akcentas – ateities talentų ugdymas ir technologijų populiarinimas. Projekte dalyvauja daugiau nei 300 aukštųjų mokyklų studentų, mentorių, instruktorių ir partnerių.
Kol trečiasis saulės automobilis dar gaminamas, į Lietuvą atkeliaus antrasis. 2023 m. jis dalyvavo „Bridgestone World Solar Challenge“ varžybose Australijoje ir iškovojo trečią vietą „Cruiser“ klasėje, taip pat pelnė specialų apdovanojimą – „Prohelion Scrutineer's Choice Award“ (už be pastabų atliktą techninės komisijos patikrą).
Ekipaže – dviese
„Simboliška, kad saulės automobilis bus pristatytas Panevėžyje – mieste, garsėjančiame robotų kūrėjais“, – teigė D. Grinbergas.
„Solaride“ sunaudoja penkis kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis.
„Norėjome išvežti savo automobilį į užsienį ne varžyboms, kad parodytume jaunų Estijos studentų darbus. Labai džiaugiamės galėdami tai padaryti kartu su mūsų pagrindiniu rėmėju „Enefit“, – sakė „Solaride“ vadovas Asso Soosalu.
Į Lietuvą atkeliausiančio automobilio ilgis – 4,95 m, plotis – 1,75 m, aukštis – 1,3 m. Jis sveria 700 kg ir gali talpinti du žmones, kurių kiekvienas sveria apie 80 kilogramų. Automobilis gali važiuoti iki 100 km/h, tačiau didžiausias greitis varžybose Australijoje buvo 96 km/h.
Automobilio akumuliatoriaus talpa yra 42 kWh, su saulės baterijų energija gali nuvažiuoti iki 1 200 km. Automobilio stogas dengtas saulės baterijomis, naudojamos plokštės yra 20 proc. efektyvesnės nei įprastos, nes jos pagamintos iš „Sunpower“ monokristalinių saulės elementų.
Naudojami du ratuose įmontuoti GEM varikliai, kurių bendra galia – 5 kWh. „Solaride“ dėl 30 proc. mažesnio oro pasipriešinimo sunaudoja penkis kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis.
Startuos 15 komandų
„Enefit 24H“ elektromobilių lenktynių metu kino seanse bus galima pamatyti dokumentinį filmą apie saulės automobilio gamybą ir pasiekimus varžybose.
Panevėžio mokymo centro autodrome lenktyniaus 15 komandų, suskirstytų į keturias klases pagal viena įkrova įveikiamą atstumą. Varžovai sieks įveikti kuo ilgesnį nuotolį 1,5 km žiedinėje trasoje.
Dalyvauti gali visi norintys su standartiniais, nemodifikuotais elektromobiliais.
„Elinta Motors“ komandos paraiškoje yra iš benzininio į elektrinį pačios bendrovės sukonstruotas sportinis „Subaru BRZ“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Verslo pulsas: nauji projektai ir abejonės1
Transporto priemonių gamintojų stovyklose – skirtingos nuotaikos: vieni kuria bendrus projektus, kiti atsisako arba plėtoja ambicingus užmojus, treti svarsto apkarpyti savo verslą. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui: mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojų laukia naujovės1
Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą, tačiau siekia, kad šias transporto priemones vairuotų tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Svarbu vairuotojams: uždaromas eismas Sargėnų viaduku10
Nuo trečiadienio keturioms dienoms uždaromas eismas Sargėnų viaduku Kaune, antradienį pranešė „Via Lietuva“. ...
-
Būsimiems vairuotojams – žinutė iš „Regitros“: žada praskleisti egzamino užkulisius2
„Regitra“ keliasi į savo tikslinės auditorijos – jaunų žmonių – erdvę ir pradeda kampaniją, padėsiančią jiems pasiruošti vienam daugiausia įtampos keliančių egzaminų – vairavimo. Kokie pagrindiniai šios...
-
Avarines situacijas keliantys kurjeriai – galvos skausmas: svarsto net draudimą30
Užsimota drausminti maisto pavežėjus. Anot Susisiekimo ministerijos, pastarieji nesilaiko Kelių eismo taisyklių (KET) bei dažnai sukelia avarines situacijas. Teigiama, jeigu bendrovės neatsižvelgs į prašymus tvarkingai važinėti, jų važiavim...
-
„Jabadabadū“ nuo kalno: muilinių lenktynėse – humoras ir kūrybiškumas25
Daugiau nei pusšimtis neįtikėtinai atrodančių transporto priemonių sekmadienį iš ryto išsirikiavo ant Parodos kalno. Renginio kulminacija – dardėjimas nuo pakalnės. ...
-
Kaune vyks „muilinių“ lenktynės17
Sekmadienį Kaune, ant Parodos kalno, rengiamos nutrūktgalviškos „muilinių“ lenktynės. ...
-
Tyrimas: tarp Baltijos šalių vairuotojų greitį dažniausiai viršija lietuviai3
Atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad tarp Baltijos šalių vairuotojų greitį dažniausiai viršija lietuviai. Taip kelyje nusižengiantys pripažino 76 proc. tautiečių. ...
-
Degalai šią savaitę pigo Lietuvoje ir Estijoje, brango Latvijoje1
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę Lietuvoje ir Estijoje nukrito, o Latvijoje – pakilo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Lietuvių prioritetai ir norvegų rekordas4
Mūsų šalyje šiemet įregistruoti iš viso 1 177 elektromobiliai, Norvegijoje – 68 435. Per praeitą rugpjūtį Lietuvos gyventojai įsigijo 127 tikruosius elektromobilius, norvegai – 10 480. ...