- Greta Zulonaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą, tačiau siekia, kad šias transporto priemones vairuotų tik 16 metų sulaukę jaunuoliai.
Siūlymą dėl praktinių egzaminų mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojų pateikė parlamentarė Ligita Girskienė. Jos inicijuotas pataisas Seimas priėmė svarstyti birželio pabaigoje.
Vis tik, anot Vyriausybės, kad teisė vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius motociklus turėtų būti suteikiama nuo 16 metų, o ne 15 metų kaip yra šiuo metu. Tokie pakeitimai numatomi dėl to, jog mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojams, kuriems Kelių eismo taisyklių pažeidimo metu nebuvo sukakę 16 metų, negali būti skiriamos administracinės nuobaudos ar poveikio priemonės.
Teisė vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius motociklus turėtų būti suteikiama nuo 16 metų, o ne 15 metų kaip yra šiuo metu.
L. Girskienė taip pat siūlo, kad AM kategorijai būtų taikomi tie patys reikalavimai kaip ir kitoms kategorijoms, tačiau Vyriausybė su tokiu siūlymu nesutiko.
Anot Ministrų kabineto, tokia nuostata sudarytų prielaidą nepilnamečiams įgauti ir pirmus dvejus metus išlaikyti pradedančiojo vairuotojo statusą, o vėliau, įgijus teisę vairuoti kitų kategorijų transporto priemones, vairuoti jas be apribojimų, taikomų pradedantiesiems vairuotojams.
„(...) O tai gali turėti neigiamos įtakos eismo saugumui“, – teigiama Susisiekimo ministerijos parengtoje išvadoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?3
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais5
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...