- Parengė Tadas Markevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant jubiliejiniam 60-ajam "Formulės-1" sezonui, vis garsiau diskutuojama apie kardinalių pokyčių veiksmingumą. Dėl atnaujintų taisyklių 2009-ieji turėtų tapti populiariausių pasaulyje lenktynių naujos eros pradžia.
Mažins prarają tarp ekipų
Kitų metų sezonas prasidės kovo 29-ąją Australijos Alberto parko trasoje. Siekiant sumažinti prarają tarp pirmaujančių bei atsiliekančių komandų, varžybų organizatoriai nutarė įvesti keletą naujų taisyklių. Visų pirma, komandos naudos padangas be griovelių (vadinamosios "slick" tipo), kurios pastarąjį kartą naudotos per 1997-ųjų sezoną.
Antra, nuo 2009 m. bus leidžiama, o nuo 2010 m. privaloma naudoti kinetinės energijos regeneravimo sistemą (KERS), sukaupiančią energiją, kai stabdoma. Ji vėliau panaudojama didinat automobilio variklio galią.
Trečia, dėl pakeistų priekinio bei galinio bolido sparnų matmenų lenktynininkams bus paprasčiau sekti varžovą mažesniu atstumu posūkiuose. Be to, ekipos vieną variklį turės naudoti tris etapus iš eilės, o ne du, kaip buvo per praėjusį sezoną.
Nors prieš keletą savaičių Monake posėdžiavusi Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) priėmė gausybę naujų taisyklių, svarbiausiais pokyčiais laikomi išvardytieji.
Baiminasi dėl saugumo
FIA prezidentas Maxas Mosley tikisi, kad įsigaliojus taisyklių pasikeitimams, 2009-ųjų "Formulės-1" čempionate lenktynininkai turės daugiau progų džiuginti žiūrovus lenkdami trasose.
"Aerodinamikos pokyčius 2009 m. sukūrė trys aukščiausios klasės "Formulės-1" inžinieriai. Nenoriu spręsti, ar jie pasielgė teisingai, bet jei naujovės nepasiteisins – tai bus nusivylimas. Be to, KERS, jei bus naudojama, turės reikšmingą skirtumą lenkiant, nes automobiliui suteiks papildomas 80 AG, kurias bus galima išnaudoti per šešias sekundes kiekviename rate", – kalbėjo M.Mosley.
KERS naudojimo klausimas aktualiausias patiems lenktynininkams. "Būsiu atviras: esu susirūpinęs šios sistemos saugumu. Komandų lūkesčiai aiškūs – automobilis privalo būti greitesnis ir sistema turi būti 100 proc. patikima. Būtent saugumas mane ir baugina", – sakė "Red Bull" komandos lenktynininkas Sebastianas Vertelis.
Aukštiems – jokios naudos
"Ferrari" ekipa, kol visiškai neįsitikino KERS nauda, ruošia planus, kaip pradėti sezoną be šios naujovės.
"Vėluojame dirbdami su KERS. Paruošėme hibridinį automobilį sistemai išbandyti, bet dabar sistema dar neparuošta. Vasarį žinosime, kaip ruoštis pirmam "Grand Prix", – sakė komandos variklių padalinio vadovas Gillesas Simonas.
Dar vienu KERS priešininku tapo lenkas Robertas Kubica. "BMW Sauber" ekipos sportininkas pripažino, kad toks taisyklių atnaujinimas jam nebus parankus. Lenkas yra vienas aukščiausių ir sunkiausių "Formulės-1" dalyvių, o papildomas šio įtaiso svoris paliks daug mažiau laisvės paskirstant svorį po bolidą ir taip jį balansuojant.
"Manau, bolidas, gamintas be KERS, gali būti greitesnis už bolidą, kuris kurtas su KERS. Pirmenybę teikčiau bolidui be KERS, nes kitaip mano padėtis prastesnė. Su tuo sutinka visi aukštesni ir sunkesni lenktynininkai, nes bolidas tokiu atveju sunkesnis, o minimalus bolido ir lenktynininko kartu svoris liko toks pat kaip pernai, todėl tai tikrai nėra pranašumas", – kalbėjo lenkas.
Prognozuoja algų mažinimą
Manoma, kad įgyvendinus taisyklių pakeitimus, ekipoms 2009 m. pavyks išsiversti su 60 proc. 2008 m. turėto biudžeto. Dėl taupymo karštinės greičiausiai kentės ir lenktynininkų atlyginimai.
"Manau, jog per kelis artimiausius mėnesius įvyks didelė revoliucija, kurios dalimi taps lenktynininkai ir jų atlyginimai. Net pirmaujančios komandos nebegalės mokėti tokių didelių atlyginimų, kokius šiuo metu gauna daugiausia uždirbantys sportininkai. Dėl šios priežasties gali prasidėti derybos net dėl anksčiau sudarytų sutarčių", – įsitikinęs "Ferrari" komandos vadovas Stefano Domenicali.
Vieno vokiečių žurnalo duomenimis, šiemet "Formulėje-1" daugiausia uždirbo dukart pasaulio čempionas Fernando Alonso, jam "Renault" ekipa nepagailėjo 28 mln. JAV dolerių. Šiemet nugalėtojo titulą praradusio "Ferrari" lenktynininko Kimi Räikköneno atlyginimas siekė 22 mln. JAV dolerių. Palyginkime: jauniausiu "Formulės-1" čempionu tapęs "McLaren" atstovas Lewisas Hamiltonas tenkinosi 5 mln. JAV dolerių.
Parengė Tadas Markevičius
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?4
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas25
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...