„Formulė-1“ – ant permainų slenksčio

Artėjant jubiliejiniam 60-ajam "Formulės-1" sezonui, vis garsiau diskutuojama apie kardinalių pokyčių veiksmingumą. Dėl atnaujintų taisyklių 2009-ieji turėtų tapti populiariausių pasaulyje lenktynių naujos eros pradžia.

Mažins prarają tarp ekipų

Kitų metų sezonas prasidės kovo 29-ąją Australijos Alberto parko trasoje. Siekiant sumažinti prarają tarp pirmaujančių bei atsiliekančių komandų, varžybų organizatoriai nutarė įvesti keletą naujų taisyklių. Visų pirma, komandos naudos padangas be griovelių (vadinamosios "slick" tipo), kurios pastarąjį kartą naudotos per 1997-ųjų sezoną.

Antra, nuo 2009 m. bus leidžiama, o nuo 2010 m. privaloma naudoti kinetinės energijos regeneravimo sistemą (KERS), sukaupiančią energiją, kai stabdoma. Ji vėliau panaudojama didinat automobilio variklio galią.

Trečia, dėl pakeistų priekinio bei galinio bolido sparnų matmenų lenktynininkams bus paprasčiau sekti varžovą mažesniu atstumu posūkiuose. Be to, ekipos vieną variklį turės naudoti tris etapus iš eilės, o ne du, kaip buvo per praėjusį sezoną.

Nors prieš keletą savaičių Monake posėdžiavusi Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) priėmė gausybę naujų taisyklių, svarbiausiais pokyčiais laikomi išvardytieji.

Baiminasi dėl saugumo

FIA prezidentas Maxas Mosley tikisi, kad įsigaliojus taisyklių pasikeitimams, 2009-ųjų "Formulės-1" čempionate lenktynininkai turės daugiau progų džiuginti žiūrovus lenkdami trasose.

"Aerodinamikos pokyčius 2009 m. sukūrė trys aukščiausios klasės "Formulės-1" inžinieriai. Nenoriu spręsti, ar jie pasielgė teisingai, bet jei naujovės nepasiteisins – tai bus nusivylimas. Be to, KERS, jei bus naudojama, turės reikšmingą skirtumą lenkiant, nes automobiliui suteiks papildomas 80 AG, kurias bus galima išnaudoti per šešias sekundes kiekviename rate", – kalbėjo M.Mosley.

KERS naudojimo klausimas aktualiausias patiems lenktynininkams. "Būsiu atviras: esu susirūpinęs šios sistemos saugumu. Komandų lūkesčiai aiškūs – automobilis privalo būti greitesnis ir sistema turi būti 100 proc. patikima. Būtent saugumas mane ir baugina", – sakė "Red Bull" komandos lenktynininkas Sebastianas Vertelis.

Aukštiems – jokios naudos

"Ferrari" ekipa, kol visiškai neįsitikino KERS nauda, ruošia planus, kaip pradėti sezoną be šios naujovės.

"Vėluojame dirbdami su KERS. Paruošėme hibridinį automobilį sistemai išbandyti, bet dabar sistema dar neparuošta. Vasarį žinosime, kaip ruoštis pirmam "Grand Prix", – sakė komandos variklių padalinio vadovas Gillesas Simonas.

Dar vienu KERS priešininku tapo lenkas Robertas Kubica. "BMW Sauber" ekipos sportininkas pripažino, kad toks taisyklių atnaujinimas jam nebus parankus. Lenkas yra vienas aukščiausių ir sunkiausių "Formulės-1" dalyvių, o papildomas šio įtaiso svoris paliks daug mažiau laisvės paskirstant svorį po bolidą ir taip jį balansuojant.

"Manau, bolidas, gamintas be KERS, gali būti greitesnis už bolidą, kuris kurtas su KERS. Pirmenybę teikčiau bolidui be KERS, nes kitaip mano padėtis prastesnė. Su tuo sutinka visi aukštesni ir sunkesni lenktynininkai, nes bolidas tokiu atveju sunkesnis, o minimalus bolido ir lenktynininko kartu svoris liko toks pat kaip pernai, todėl tai tikrai nėra pranašumas", – kalbėjo lenkas.

Prognozuoja algų mažinimą

Manoma, kad įgyvendinus taisyklių pakeitimus, ekipoms 2009 m. pavyks išsiversti su 60 proc. 2008 m. turėto biudžeto. Dėl taupymo karštinės greičiausiai kentės ir lenktynininkų atlyginimai.

"Manau, jog per kelis artimiausius mėnesius įvyks didelė revoliucija, kurios dalimi taps lenktynininkai ir jų atlyginimai. Net pirmaujančios komandos nebegalės mokėti tokių didelių atlyginimų, kokius šiuo metu gauna daugiausia uždirbantys sportininkai. Dėl šios priežasties gali prasidėti derybos net dėl anksčiau sudarytų sutarčių", – įsitikinęs "Ferrari" komandos vadovas Stefano Domenicali.

Vieno vokiečių žurnalo duomenimis, šiemet "Formulėje-1" daugiausia uždirbo dukart pasaulio čempionas Fernando Alonso, jam "Renault" ekipa nepagailėjo 28 mln. JAV dolerių. Šiemet nugalėtojo titulą praradusio "Ferrari" lenktynininko Kimi Räikköneno atlyginimas siekė 22 mln. JAV dolerių. Palyginkime: jauniausiu "Formulės-1" čempionu tapęs "McLaren" atstovas Lewisas Hamiltonas tenkinosi 5 mln. JAV dolerių.

Parengė Tadas Markevičius


Šiame straipsnyje: Formulė 1f 1Formulė-1F-1

NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastabus

Pastabus portretas
Šį straipsnį jau skaičiau prieš kokias dvi savaites... citata:"Kitų metų sezonas prasidės kovo 29-ąją" kodėl kitų metų?Manau,kad šių metų sezonas prasidės po mėnesio.

Saulius1

Saulius1 portretas
Ir vis tik - būkim biedni, bet - žiūrovus ypač jaudina būtent nelaimingi atsitikimai. O kai kas rizikuoja dėl pinigų.

Praeivis

Praeivis portretas
Nesuprantu, ar užsieninis žodis ekipa geresnis už lietuvišką komandą, kad visur naudojamas?
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių