- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje skelbia „Vairuokite kaip moterys“. Apie Lietuvos eismo įvykio statistiką LNK žurnalistas kalbėjosi su saugaus eismo ekspertu Dariumi Kanapinsku.
– Lietuvos eismo įvykių statistika irgi yra labai panaši. Dabar konkrečių skaičių nepasakysiu, bet nuo senų laikų yra taip, kad vyrai linkę labiau rizikuoti, ne išimtis ir vairavimas. Automatiškai, ir vairuojant kartais norėdami pasipuikuoti, kartais surizikuoti, pakliūva į tuos eismo įvykius dažniau. Tas važiavimas gaunasi per daug drąsus, per daug neįvertintas visos situacijos.
– Jūs norite pasakyti, kad jeigu Lietuvoje būtų tokia akcija, norint išsaugoti gyvybes keliuose, „Vairuokite kaip moterys“ irgi būtų teisingas pasakymas?
– Praktiškai taip. Vakar, kai perskaičiau tą straipsnį, man prieš akis iškilo – vėlgi Lietuvos mastu šnekant – tokie posakiai „pensininkas už vairo“, „kepka už vairo“ ir t. t. Bet vėlgi tie žmonės, ar vyresni, ar moterys, didžiąja dalimi stengiasi važiuoti pagal taisykles. O kad, sakykim, būna nuvertinimas tų pačių moterų ar senjorų, tą blyną mes galim iškepti kiekvienas.
– Vyrai taip pat gali būti nevykėliai prie vairo, ar ne?
– Vienareikšmiškai. Jeigu dar prieš 10 metų labai dažnai moterys nuspręsdavo, kokį automobilį turi vairuoti – mechaninį, automatinį ar panašiai. – ir dažnai būdavo, kad kamuojasi su mechaniniu. Paklausi, kodėl to reikia, tai anksčiau būdavo atsakymas, kad tėtis ar vyras pasakė, o kaip mane girtą parveš? Aišku, skamba žiauriai, bet buvo tokia realybė. Šiai minutei ta stigma jau keičiasi, bet ji vis tiek dar yra. O kad vyrai gali vairuoti kaip ir kažkas, tai be jokių problemų. Nes vieniems yra duotas tas vairavimas ir patinka, o kitiems tik kaip būtinybė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip manot, socialine prasme, jeigu Lietuvoje būtų susirūpinta šita nelaimių statistika, ar šitas pasakymas „Vairuokite kaip moterys“ suveiktų, ar duotų rezultatų?
– Na, negaliu pasakyti, ar suveiktų. Bet jeigu paimtume labai konkrečius pavyzdžius ir pasidarytų graži socialinė reklama ar panašiai, tai aš manau, kad bet koks švietimas duotų naudos. Vėl truputį nukrypsiu nuo temos, bet, žiūrėkim, labai dažnai piktinamės, kai įrengia greičio stebėjimo vietas. Kaip dabar, kai Vilniuje tam tikras atkarpas stebi, iš karto būna pasipiktinimas. Ir dabar ypatingai, kai važiuoji Geležinio vilko gatve, kartais net nustembi – nemaža dalis jau važiuoja prie to 60, kai anksčiau ant 60 nebūdavo įmanoma ten pravažiuoti. Aišku, čia eina per baudas. Tai čia to nereikėtų. Bet jeigu per gražias socialines reklamas ir gražų švietimą, tai manau, kad tikrai suveiktų.
– Ar šita atskirtis tarp vyrų ir moterų yra galiojanti ir kitur Europoje? Kaip yra vakarų Europoje?
– Na, šituo klausimu per daug negalėčiau padiskutuoti. Bet kiek tenka būti Skandinavijos valstybėse, tikrai nėra tekę girdėti, kad ten būtų suskirstomi vyrai ir moterys ar dar, kaip trečia grupė, senjorai. Tai yra vairuotojas ir tiek. Jie visi žino, kokias turi atitikti taisykles ir kaip turi važiuoti, kad niekam nekeltų grėsmės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...