- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje skelbia „Vairuokite kaip moterys“. Apie Lietuvos eismo įvykio statistiką LNK žurnalistas kalbėjosi su saugaus eismo ekspertu Dariumi Kanapinsku.
– Lietuvos eismo įvykių statistika irgi yra labai panaši. Dabar konkrečių skaičių nepasakysiu, bet nuo senų laikų yra taip, kad vyrai linkę labiau rizikuoti, ne išimtis ir vairavimas. Automatiškai, ir vairuojant kartais norėdami pasipuikuoti, kartais surizikuoti, pakliūva į tuos eismo įvykius dažniau. Tas važiavimas gaunasi per daug drąsus, per daug neįvertintas visos situacijos.
– Jūs norite pasakyti, kad jeigu Lietuvoje būtų tokia akcija, norint išsaugoti gyvybes keliuose, „Vairuokite kaip moterys“ irgi būtų teisingas pasakymas?
– Praktiškai taip. Vakar, kai perskaičiau tą straipsnį, man prieš akis iškilo – vėlgi Lietuvos mastu šnekant – tokie posakiai „pensininkas už vairo“, „kepka už vairo“ ir t. t. Bet vėlgi tie žmonės, ar vyresni, ar moterys, didžiąja dalimi stengiasi važiuoti pagal taisykles. O kad, sakykim, būna nuvertinimas tų pačių moterų ar senjorų, tą blyną mes galim iškepti kiekvienas.
– Vyrai taip pat gali būti nevykėliai prie vairo, ar ne?
– Vienareikšmiškai. Jeigu dar prieš 10 metų labai dažnai moterys nuspręsdavo, kokį automobilį turi vairuoti – mechaninį, automatinį ar panašiai. – ir dažnai būdavo, kad kamuojasi su mechaniniu. Paklausi, kodėl to reikia, tai anksčiau būdavo atsakymas, kad tėtis ar vyras pasakė, o kaip mane girtą parveš? Aišku, skamba žiauriai, bet buvo tokia realybė. Šiai minutei ta stigma jau keičiasi, bet ji vis tiek dar yra. O kad vyrai gali vairuoti kaip ir kažkas, tai be jokių problemų. Nes vieniems yra duotas tas vairavimas ir patinka, o kitiems tik kaip būtinybė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip manot, socialine prasme, jeigu Lietuvoje būtų susirūpinta šita nelaimių statistika, ar šitas pasakymas „Vairuokite kaip moterys“ suveiktų, ar duotų rezultatų?
– Na, negaliu pasakyti, ar suveiktų. Bet jeigu paimtume labai konkrečius pavyzdžius ir pasidarytų graži socialinė reklama ar panašiai, tai aš manau, kad bet koks švietimas duotų naudos. Vėl truputį nukrypsiu nuo temos, bet, žiūrėkim, labai dažnai piktinamės, kai įrengia greičio stebėjimo vietas. Kaip dabar, kai Vilniuje tam tikras atkarpas stebi, iš karto būna pasipiktinimas. Ir dabar ypatingai, kai važiuoji Geležinio vilko gatve, kartais net nustembi – nemaža dalis jau važiuoja prie to 60, kai anksčiau ant 60 nebūdavo įmanoma ten pravažiuoti. Aišku, čia eina per baudas. Tai čia to nereikėtų. Bet jeigu per gražias socialines reklamas ir gražų švietimą, tai manau, kad tikrai suveiktų.
– Ar šita atskirtis tarp vyrų ir moterų yra galiojanti ir kitur Europoje? Kaip yra vakarų Europoje?
– Na, šituo klausimu per daug negalėčiau padiskutuoti. Bet kiek tenka būti Skandinavijos valstybėse, tikrai nėra tekę girdėti, kad ten būtų suskirstomi vyrai ir moterys ar dar, kaip trečia grupė, senjorai. Tai yra vairuotojas ir tiek. Jie visi žino, kokias turi atitikti taisykles ir kaip turi važiuoti, kad niekam nekeltų grėsmės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas3
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...