- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo modeliai skaičiumi lenkia įprastus automobilius. Šiemet jų net 22 iš 38 pretendentų. Tačiau tik du gali vadintis tikrais bekelės monstrais – tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
Dėl „Metų visureigio“ titulo kovos tik tikri visureigiai
Vis populiarėjant „netikriems“ visureigiams (krosoveriams) „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose esanti nominacija „Metų visureigis“ pradėjo kelti labai aštrias diskusijas. Tikrų visureigių rinkoje per metus pasirodo vos vienas kitas, nes didžiajai daliai pirkėjų pravažumo savybės nelabai įdomios. Jie tenori aukščiau sėdėti ir stilingai atrodyti. Suradus kompromisą ir skyrus nominaciją tiesiog aukštesnę prošvaisą turinčiam ir visais ratais varomam modeliui nebūtų pasiektas tikslas, „Metų visureigio“ vardą tada nešiotų ne visai visureigis.
Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose didesnio pravažumo automobiliai bus atskirti nuo tikrų visureigių ir kovos dėl dviejų nominacijų: „Metų miesto visureigio“ ir „Metų visureigio“. Dėl titulo užvirs rimta kova, mat čia kovos saujelė itin rimtų modelių, kuriuos atrinkti padės rinkimų konsultantas, Lietuvos rally-raid 2019 m. čempionas Merkys Saukevičius. Tačiau ir be jo verdikto galima numanyti mažiausiai du pretendentus į šį titulą – vienus rimčiausių bekelei sukurtų automobilių pasaulyje – „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
Automobilis, laimėjęs Antrąjį pasaulinį karą
„Jeep Wrangler“ nereikia pristatinėti net automobiliais nesidomintiems asmenims. Visureigius žmonės džipais vadina ne be reikalo, o vaikas, piešiantis visureigį, tikriausiai atkartos „Wrangler“ formas. Ir nors modelis debiutavo tik 1986 m., jį iš tiesų galima vadinti pačiu pirmuoju visureigiu, menančiu dar Antrąjį pasaulinį karą.
„Willys Jeep“: visiškai paprastos konstrukcijos, lengvas, patikimas ir nuvežti bet kur galintis visais ratais varomas modelis debiutavo 1941 m. kaip sąjungininkų kariuomenės transportas. 1944 m. karui einant į pabaigą ir sąjungininkams jaučiant, kad jis jau laimėtas, „Willys“ kompanija suprato, kad užsakymai šių modelių gamybai iš kariuomenės greitai baigsis, tad sukūrė versiją civiliams – CJ (Civilian Jeep). Modelis bėgant metams tobulėjo, keitėsi gamintojo savininkai, susikūrė atskira „Jeep“ markė, atsirado „Wrangler“ vardas ir štai šiemet prieš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių teismą stojo jau ketvirtosios kartos modelis.
Šis modelis techniškai neturi nieko bendro su pirmuoju džipu. Tai modernus automobilis su moderniomis saugumo ir komforto sistemomis, 7 colių liečiamu ekranu, nuožulnesniu, mažesnį oro pasipriešinimą sukuriančiu priekiniu stiklu, gera garso izoliacija. Tačiau jis išlaikė pamatines savybes ir prigimtinę orientaciją į bekelę. Tai tikras rėminis visureigis, parduodamas tik su visų varančiųjų ratų sistema. Jis turi blokuojamus tiek priekinį, tiek galinį diferencialus, tvirtas „Dana 44“ ašis. Net baziniai modeliai turi 25 cm prošvaisą ir gali įveikti 76 cm gylio brastą.
Automobilis, galintis atlaikyti ir Dakarą
Tuo tarpu „Ford Ranger Raptor“ – visiškai naujas vardas Europos rinkoje. „Raptor“, ne „Ranger“. „Ranger“ pikapus „Ford“ čia pardavinėja ilgą laiką, o „Raptor“ debiutavo tik šiais metais. Jo istorija toli gražu ne tokia ilga kaip džipo, tačiau ne mažiau turininga.
Kol kiti gamintojai iš savo modelių šalino bekelei skirtas sistemas ir visureigius po truputį pavertė krosoveriais, „Ford“ 2009 m. Šiaurės Amerikos rinkoje atliko eksperimentą ir į F150 pikapą sumontavo itin tvirtą sportinę bekelės lenktynėms pritaikytą važiuoklę bei beprotiškai galingą variklį.
Rezultatas viršijo lūkesčius, bekelės entuziastai tiesiog pamišo dėl šių modelių ir jie tapo tokie populiarūs, kad „Raptor“ versijos dabar gaminamos masiškai. Šie pikapai sukurti ekstremaliam važiavimui ir yra tokie tvirti, kad jų nereikia perdarinėti lenktynėms. „Youtube“ platforma pilna vaizdo įrašų, kaip standartiniai „F150 Raptor“ dideliu greičiu važiuoja per dykumas, bekelės trasas ir šokinėja į orą.
Dabar „Raptor“ vardas pasiekė ir Europos rinką. Tiesa, su kiek mažesniu, bet mūsų kontinento standartais vis dar dideliu „Ranger“ pikapu. Europoje jis pardavinėjamas su „Ford Performance“ patobulintu 2 litrų, dviejų turbinų „EcoBlue“ dyzeliniu varikliu, kuris čia pasiekia 213 AG ir 500 Nm, galią visiems varantiesiems ratams siunčia per 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Galingas variklis – tik mažmožis palyginti su tuo, ką inžinieriai padarė „Raptor“ važiuoklei. Ji turi 15 cm platesnę provėžą nei įprastas „Ranger“ ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą. Sumontuoti sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu leis nekreipti dėmesio į ant kelio gulinčius akmenis, duobes ar šiaip dangos ypatybes ir važiuoti bet kokiu paviršiumi dideliu greičiu.
Išskirtiniai automobiliai – išskirtiniams žmonėms
Abu automobiliai labai skirtingi. „Jeep Wrangler“ sukurtas visur pravažiuoti, o „Ford Ranger Raptor“ – važiuoti greitai per bet kokią dangą. Jie nesusilauks tiek populiarumo kaip krosoveriai, tačiau jų pirkėjai į pardavimo saloną eis jau žinodami, ko jie nori.
„Wrangler“ renkasi vairuotojai, kuriems svarbus automobilių universalumas ir galimybė jaustis laisvu – dabar modeliai patogūs naudotis mieste, pravažumas leidžia įveikti prastus kelius ir bekelę. Praktiškai visus šiemet parduotus „Wrangler“ įsigijo aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys verslininkai, vyrai. Įdomi detalė – dauguma jų pripažino esantys išimtinai amerikietiškų automobilių arba JAV kultūros gerbėjai. Dalis automobilių tikrai yra eksploatuojami bekelėje“, – apie „Jeep Wrangler“ pirkėjus kalbėjo „Autobrava Motors“ marketingo projektų vadovė Ieva Lukaševičiūtė.
„Ford Ranger Raptor“ Lietuvoje klientams dar nebuvo pristatytas, vos prieš kelias dienas į šalį „Lietuvos metų automobilio 2020“ bandymams laikinai užsuko pirmasis modelis. Kokius klientus gali sudominti jis? Vienas iš entuziastų – Lietuvos ralio čempionate klasikiniu „Ford Escort“ važiuojantis Britas Drewas Hollandas, susipažinimams su greičio ruožais šiuo metu naudojantis „Ford Ranger Wildtrack“ versiją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...