- Mantas Lapinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai pakvietė senjorus į specialias saugaus eismo pamokas.
Mokosi vairuoti
Trijose Kauno vairavimo mokyklose vykusi nemokama pamoka 60 metų ir vyresnio amžiaus vairuotojams sulaukė didelio dėmesio.
Į vairavimo mokyklos „ARV Auto“ salę praėjusią saitę susirinko būrys senjorų – tarp jų penkios moterys. Dar prieš paskaitą vairavimo mokyklos direktorius Valdas Šlepikas pasakojo, kad jų mokyklos savotiškas rekordas – vairuotojo pažymėjimą gavęs 73-ejų metų vyras iš Kėdainių rajono. Direktorius pastebėjo, kad išmokti vairuoti vis dažniau pasiryžta ir 50–65 metų tautiečiai.
Paskaitą vedęs Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos administracinės veiklos skyriaus specialistas Kęstutis Lelekauskas senjorams priminė dažniausiai daromas klaidas.
Į sąrašą pateko ne visada rodomas posūkis, pervertinamas savo reakcijos staigumas, neatidumas ties pėsčiųjų perėjomis esant prieblandai ir viršytas greitis.
„Geras greitis yra toks, kuriuo važiuodamas gali staigiai sustabdyti. Viską kelyje lemia žmonių drausmė. Turime liūdną statistiką – daugiausia eismo įvykių užfiksuojama antradieniais ir trečiadieniais 8–9 ir 16–17 val.“, – pastebėjo K.Lelekauskas.
Painiausios sankryžos
Senjorams buvo pademonstruotos nufilmuotos dešimt painiausių Kauno sankryžų, o specialistai paaiškino, kaip jose orientuotis ir išvengti avarinių situacijų.
M.K.Čiurlionio įkalnė, Savanorių ir Šiaurės prospekto sankryža, VI forto žiedas su itin sudėtingu persirikiavimu bei, pasak specialistų, ne itin protingai nubrėžta ištisine linija, Panerių gatvės žiedas – tai tik keletas vietų, kuriose dažniausiai vairuotojai sukuria avarines situacijas.
Įdėmiai klausėsi
Keletas senjorų sakė aktyviai vairuojantys, o kiti tik atėjo su bičiuliais. Paklausti, kodėl vairuoja, visi beveik vienbalsiai atsakė, kad „vairuoti geriau, nei vaikščioti, tačiau mieste pensininkams važinėti nėra reikalo“.
„Taip, vairuoju. Teises gavau 1990 m. Neįsivaizduoju, ką reikėtų daryti, jei nemokėčiau važiuoti – tektų atsisakyti apsilankymų sodyboje ir kitose vietose. Nors kitur daug nevažinėju, neturiu tiek daug drąsos ir pensija nedidelė – neužtenka benzinui“, – sakė pamoką įdėmiai klausiusi Zita Jonušauskienė.
Ji teigė kol kas nemalonumų gatvėse išvengusi – tik praėjusiais metais įvažiavo į lietaus užpildytą duobę. Senjorės teigimu, ji nenukentėjo, bet automobilis apgadintas smarkiai.
Liūdni skaičiai
Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, mūsų šalis pagal žuvusiuosius keliuose 1 mln. gyventojų 2011 m. – ketvirta Europoje po Rumunijos, Graikijos ir Serbijos. Praėjusiais metais netekome 93 gyventojų.
Šiais metais, Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, Kauno apskritis užima antrą vietą po Vilniaus pagal žūtis keliuose – iki rugsėjo vidurio čia žuvo 32 žmonės.
66 proc. avarijų kaltininkai – vairuotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...