Į Lietuvą vežami automobiliai jaunėja, bet parkas sensta

  • Teksto dydis:

Prabėgus pirmajai 2023 m. pusei Lietuvos transporto priemonių rinka rodė stabilizacijos užuomazgų. Trečiasis metų ketvirtis tai patvirtino. Naujų transporto priemonių gamybos terminai grįžta į priešpandeminius laikus, naudotų rinkoje iš lėto didėja pasiūla, o kainos grįžta prie įprastų augimo tempų.

Vidurkis – 9 tūkst. eurų

Automobilių pardavėjai skaičiuoja neprastą pirmosios metų dalies derlių, tačiau kartu neslepia nerimo dėl ateities. Per pirmąjį metų pusmetį mūsų šalyje tiek jau registruotų, tiek naujų transporto priemonių pardavimo skaičiai pakilo po 3 proc. Į šalį įvežamų automobilių skaičius ūgtelėjo net 11 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

Padidėjęs importo skaičius liudija apie tai, kad naujų transporto priemonių gamybos terminai trumpėja. Jų lengviau įsigyti Vakarų Europos piliečiams, todėl daugiau naudotų automobilių pasiekia ir lietuvišką rinką. Augant pardavimo skaičiams, lygiai tokiu pat tempu auga ir rinkos apyvarta. Naujų transporto priemonių – 7 proc., naudotų dar daugiau – 13 proc.

Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais. Naudoto automobilio vidutinė kaina per metus augo 600 eurų ir dabar siekia 9 tūkst. eurų. Tai didžiausia vidutinė transporto priemonės kaina, fiksuota iki šiol, tačiau augimas vyksta iš lėto. Naujo automobilio vidutinė vertė šiuo metu siekia 38,9 tūkst. eurų. Palyginti su praeitu šių metų ketvirčiu, augimas – 1,6 tūkst. eurų.

Paseno keturiais mėnesiais

Trečiąjį 2023 m. ketvirtį kainos kilo beveik visose metų grupėse. Augimas siekia nuo 2 iki 8 proc., todėl galima sakyti, kad tai yra labiau stabilizacija. Kainos auga tiek dėl bendros visoje Europoje vyraujančios infliacijos, tiek ir dėl augančių naujų automobilių kainų.

Daugiausia, 15 proc., arba 1 600 sandorių, pakilo 11–15 metų senumo automobilių pardavimas. Šiek tiek mažiau, 10 proc., augo automobilių iki vienų metų pardavimas. Į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius ir toliau stabiliai mažėja. Prieš dvejus metus į Lietuvą importuotų transporto priemonių vidutinis amžius siekė 11 metų ir 6 mėnesius, prieš metus – 11 metų ir 2 mėnesius, o šį ketvirtį jau siekia tik 10 metų ir 11 mėnesių.

Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais.

Tiesa, šalies automobilių parkas, priešingai, toliau stabiliai sensta. Prieš metus mūsų šalyje važiuojančio automobilio vidutinis amžius siekė 16 metų ir 5 mėnesius, dabar – 16 metų ir 9 mėnesius. Parkas paseno dar keturiais mėnesiais.

Naujų automobilių pardavimas išlieka stabilus, palyginus trečiąjį 2023 m. ketvirtį su laikotarpiu prieš metus. Sandorių skaičius ūgtelėjo 3 proc., tačiau tai lėmė padidėjęs reeksporto skaičius. Prieš metus reeksportas sudarė vos 1 proc. visų parduotų automobilių, šį ketvirtį jis sudaro apie 4 proc.

Trys debiutantai

Populiariausių naujų automobilių modelių lyderių lentelėje ypatingų pasikeitimų nėra, tik „Toyota“ modeliai „Corolla“ ir „RAV4“ vėl apsikeitė vietomis. Populiariausias trečiojo 2023 m. ketvirčio automobilis – „Toyota Corolla“. Per tris mėnesius parduota 515 modelių.

Populiariausių šio ketvirčio naujų elektromobilių lentelės lyderis – „Volkswagen ID.4“. Per ketvirtį šį modelį įsigijo 47 pirkėjai. Būtent šis automobilis iš lyderio pozicijos į antrą vietą nustūmė „Tesla Model Y“ – 44 modeliai.

Šį ketvirtį Lietuvoje taip pat buvo įregistruoti ir trys mūsų šalies keliais dar niekada iki šiol neriedėję elektromobiliai. Du komerciniai: „Nissan Townstar“ ir „Opel Combo-e“, vienas aerodinamiškiausių elektromobilių pasaulyje – „Hyundai Ioniq 6“.

Nors naujų automobilių registracijų skaičius pastaraisiais ketvirčiais vis auga, reikės laiko, kad rinka grįžtų į lygį, buvusį prieš COVID-19 protrūkį. Remiantis EV-volumes.com tinklalapio duomenimis, 2023 m. naujų transporto priemonių bus užregistruota 10 proc. daugiau nei pernai.

Naudotų automobilių pardavimas vis dar nepasiekė 2022 m. lygio, tačiau prognozuojama, kad šių metų pabaigoje turėtų vykti lėtas augimas. Naudotų elektromobilių paklausą gali neigiamai paveikti naujų elektra varomų automobilių kainų mažinimas, įvairios subsidijos ir, žinoma, naujų modelių siūlomi, gerokai didesni viena įkrova nuvažiuojami atstumai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kuo didesnis

Kuo didesnis portretas
apmokestinimas ir kainos - tuo labiau neiperkami naujesni auto!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių