- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prabėgus pirmajai 2023 m. pusei Lietuvos transporto priemonių rinka rodė stabilizacijos užuomazgų. Trečiasis metų ketvirtis tai patvirtino. Naujų transporto priemonių gamybos terminai grįžta į priešpandeminius laikus, naudotų rinkoje iš lėto didėja pasiūla, o kainos grįžta prie įprastų augimo tempų.
Vidurkis – 9 tūkst. eurų
Automobilių pardavėjai skaičiuoja neprastą pirmosios metų dalies derlių, tačiau kartu neslepia nerimo dėl ateities. Per pirmąjį metų pusmetį mūsų šalyje tiek jau registruotų, tiek naujų transporto priemonių pardavimo skaičiai pakilo po 3 proc. Į šalį įvežamų automobilių skaičius ūgtelėjo net 11 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Padidėjęs importo skaičius liudija apie tai, kad naujų transporto priemonių gamybos terminai trumpėja. Jų lengviau įsigyti Vakarų Europos piliečiams, todėl daugiau naudotų automobilių pasiekia ir lietuvišką rinką. Augant pardavimo skaičiams, lygiai tokiu pat tempu auga ir rinkos apyvarta. Naujų transporto priemonių – 7 proc., naudotų dar daugiau – 13 proc.
Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais. Naudoto automobilio vidutinė kaina per metus augo 600 eurų ir dabar siekia 9 tūkst. eurų. Tai didžiausia vidutinė transporto priemonės kaina, fiksuota iki šiol, tačiau augimas vyksta iš lėto. Naujo automobilio vidutinė vertė šiuo metu siekia 38,9 tūkst. eurų. Palyginti su praeitu šių metų ketvirčiu, augimas – 1,6 tūkst. eurų.
Paseno keturiais mėnesiais
Trečiąjį 2023 m. ketvirtį kainos kilo beveik visose metų grupėse. Augimas siekia nuo 2 iki 8 proc., todėl galima sakyti, kad tai yra labiau stabilizacija. Kainos auga tiek dėl bendros visoje Europoje vyraujančios infliacijos, tiek ir dėl augančių naujų automobilių kainų.
Daugiausia, 15 proc., arba 1 600 sandorių, pakilo 11–15 metų senumo automobilių pardavimas. Šiek tiek mažiau, 10 proc., augo automobilių iki vienų metų pardavimas. Į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius ir toliau stabiliai mažėja. Prieš dvejus metus į Lietuvą importuotų transporto priemonių vidutinis amžius siekė 11 metų ir 6 mėnesius, prieš metus – 11 metų ir 2 mėnesius, o šį ketvirtį jau siekia tik 10 metų ir 11 mėnesių.
Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais.
Tiesa, šalies automobilių parkas, priešingai, toliau stabiliai sensta. Prieš metus mūsų šalyje važiuojančio automobilio vidutinis amžius siekė 16 metų ir 5 mėnesius, dabar – 16 metų ir 9 mėnesius. Parkas paseno dar keturiais mėnesiais.
Naujų automobilių pardavimas išlieka stabilus, palyginus trečiąjį 2023 m. ketvirtį su laikotarpiu prieš metus. Sandorių skaičius ūgtelėjo 3 proc., tačiau tai lėmė padidėjęs reeksporto skaičius. Prieš metus reeksportas sudarė vos 1 proc. visų parduotų automobilių, šį ketvirtį jis sudaro apie 4 proc.
Trys debiutantai
Populiariausių naujų automobilių modelių lyderių lentelėje ypatingų pasikeitimų nėra, tik „Toyota“ modeliai „Corolla“ ir „RAV4“ vėl apsikeitė vietomis. Populiariausias trečiojo 2023 m. ketvirčio automobilis – „Toyota Corolla“. Per tris mėnesius parduota 515 modelių.
Populiariausių šio ketvirčio naujų elektromobilių lentelės lyderis – „Volkswagen ID.4“. Per ketvirtį šį modelį įsigijo 47 pirkėjai. Būtent šis automobilis iš lyderio pozicijos į antrą vietą nustūmė „Tesla Model Y“ – 44 modeliai.
Šį ketvirtį Lietuvoje taip pat buvo įregistruoti ir trys mūsų šalies keliais dar niekada iki šiol neriedėję elektromobiliai. Du komerciniai: „Nissan Townstar“ ir „Opel Combo-e“, vienas aerodinamiškiausių elektromobilių pasaulyje – „Hyundai Ioniq 6“.
Nors naujų automobilių registracijų skaičius pastaraisiais ketvirčiais vis auga, reikės laiko, kad rinka grįžtų į lygį, buvusį prieš COVID-19 protrūkį. Remiantis EV-volumes.com tinklalapio duomenimis, 2023 m. naujų transporto priemonių bus užregistruota 10 proc. daugiau nei pernai.
Naudotų automobilių pardavimas vis dar nepasiekė 2022 m. lygio, tačiau prognozuojama, kad šių metų pabaigoje turėtų vykti lėtas augimas. Naudotų elektromobilių paklausą gali neigiamai paveikti naujų elektra varomų automobilių kainų mažinimas, įvairios subsidijos ir, žinoma, naujų modelių siūlomi, gerokai didesni viena įkrova nuvažiuojami atstumai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu9
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...