- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari“, kurių yra užregistruota 33.
Apribojo piktnaudžiavimą
Lietuvos įmonės šiuo metu yra įregistravusios daugiau kaip 470 tūkst. automobilių. Nauji automobiliai perkami maždaug už 42 tūkst. eurų, o už naudotus vidutiniškai mokama po 22 tūkst. eurų.
Iš bendrovių transporto vos daugiau nei 32 tūkst. yra elektromobiliai, o didžioji dauguma – net 58 proc. (273 tūkst.) varomi dyzelinu. Tiesa, ši situacija gali keistis. Ir ne tik dėl visuotinių taršos mokesčių.
2023 m. gruodį Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pakeitė iki tol galiojusią tvarką dėl įmonių automobilių naudojimo asmeniniams tikslams. Buvo imtasi maksimaliai griežtų priemonių – iki šiol kelionės darbo automobiliu iš namų į darbą ir atgal nebuvo laikomos pajamomis natūra, tačiau dabar tokie pasivažinėjimai įtraukti į šią sąvoką. Vadinasi, valstybė juos apmokestintų.
Griežtus VMI sprendimus padiktavo piknaudžiavimai, kai įmonių vadovai dažnai naudojo automobilius ne tik kelionėms į darbą, bet ir asmeniniams reikalams tvarkyti ar net savaitgalio išvykoms prisidengdami darbu.
Įperkamas: pigiausias Lietuvoje elektromobilis „Dacia Spring“ pakoregavo tarnybinio transporto rinką. / „Wikimedia“ nuotr.
Norai – kuklesni
Banko „Bigbank“ verslo paskolų skyriaus vadovas Deividas Žukas mano, kad toks sprendimas nesumažins įmonių įsigijamo transporto skaičiaus.
„Galima būtų manyti, kad dabar įmonės automobilius pradeda naudoti atsakingiau ir taupiau, t. y. tik tarnybos reikmėms. Kita vertus, per praėjusius metus gerokai išaugo ir prabangių gamintojų – „Porsche“ ir „Tesla“ – automobilių finansavimas“, – aiškino D. Žukas.
Jo žodžiais, pernai įmonės dažniausiai finansavo „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ modelių įsigijimą. Tiesa, „Audi“ ir BMW buvo ne mažiau populiarūs, o „Mercedes“ atsiliko visai nedaug.
Banko statistika taip pat rodo, kad brangiausias įmonės automobilis 2023 m. buvo įsigytas už 155 tūkst. eurų (neskaičiuojant PVM), o apskritai jų finansavimas auga jau trejus metus.
Gyventojai, gaunantys pajamų natūra (šiuo atveju – naudojantys įmonės automobilį asmeninėms reikmėms), moka 0,75 proc. (jeigu naudojamasi įmonės apmokamais degalais) arba 0,70 proc. gyventojų pajamų mokestį (GPM), kasmet skaičiuojamą nuo automobilio rinkos vertės, kuri yra skelbiama metų pradžioje. Vis dėlto šis mokestis daugelio juridinių automobilių pirkėjų negąsdina, nes taip automobilį pirkti vis tiek pigiau nei įprastai ir mokant visą pajamų mokestį.
155 tūkst. – už tiek eurų, neskaičiuojant PVM, pernai buvo įsigytas brangiausias Lietuvos įmonės automobilis.
Daugės elektromobilių
Šiuo metu automobilius dažniausiai perka smulkios ir vidutinės įmonės, o didžiosios bendrovės dažnai jų įsigyja daugiau. Todėl elektromobilių įmonių garažuose vis dar nedaug.
Tiesa, neseniai rinką pasiekė pigus „Dacia Spring“ elektromobilis, kurio kaina prasideda vos nuo 22 tūkst. eurų. Toks ratuotis įmonių poreikių patenkinti dažniausiai negali dėl trumpo baterijos tarnavimo laiko, tačiau rinką jis neabejotinai sujudino.
Transportu prekiaujančios įmonės „Deals On Wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius teigė, kad elektromobiliai nuolat pinga ir bendrovėms juos rinktis apsimoka vis labiau.
„Tas pats „Dacia Spring“ taip pat turi savo klientus tarp įmonių – jų darbuotojai, kurie važinėja dažnai, tačiau nedidelius atstumus, tokiu elektromobiliu gali judėti praktiškai nemokamai, ypač jeigu lyginame jį su kokiu nors tradiciniais degalais varomu automobiliu“, – svarstė L. Boguševičius.
Pastebima, kad pastaruoju metu sparčiai auga ir „Tesla Model Y“ populiarumas. Šio visureigio kaina siekia 36 tūkst. eurų ir tai yra vienas geriausių kainos ir kokybės santykį siūlančių elektromobilių.
„Kartu su PVM lengvata, 4 tūkst. eurų siekiančia valstybės parama ir minimaliomis sąnaudomis elektrai „Model Y“ tampa itin patraukliu variantu“, – skaičiavo D. Žukas.
Populiarėja: „Tesla Model Y“ šalies bendrovių akyse yra optimalus kainos ir kokybės derinys. / „Scanpix“ nuotr.
Stabdo aukštos palūkanos
Žvelgdami į priekį specialistai prognozuoja, kad, nepaisant populiarėjančios transporto nuomos paslaugos ir įtemptos ekonominės situacijos, automobilius įmonės ir toliau aktyviai pirks tiek šiais, tiek kitais metais. Dėl skirtingų priežasčių populiarės ir prabangūs automobiliai, ir pigūs elektromobiliai.
Prie to prisidės transporto pardavėjų siūlomos itin daug akcijų, siekiant pritraukti klientus. Pasak jų, įvairias nuolaidas skatina tai, kad Lietuvos automobilių pardavėjams pastaruoju metu vis labiau tenka konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su užsienio konkurentais.
„Bigbank“ vyriausiasis ekonomistas Raulis Eametsas prognozuoja, kad palūkanų normos Europoje pradės mažėti jau šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje. Tokioms prognozėms pasitvirtinus, įmonių automobilių pirkimai Lietuvoje išaugs itin smarkiai, nes dabar šios rinkos augimą kiek pristabdo didžiulės palūkanų normos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į sostinės gatves išriedės autonominis autobusas2
Šį rudenį į sostinės Užupio rajono gatves išvažiuos autonominis autobusas. Numatoma, kad bandomosios kelionės naująja transporto priemone vyks apie du mėnesius. ...
-
Seimo akiratyje – mopedai ir keturračiai: siūlo leisti vairuoti tik išlaikius praktinį egzaminą5
Seimas svarstys įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Istorijos įdomybės: kodėl dingo baltašonės padangos?2
Senovinės technikos parodose kyla klausimų ir pasvarstymų, skatinančių išsamiau pažvelgti į seniai žinomus faktus. Dažnam lankytojui akis kliūva už kadaise madingų aksesuarų, kurių dabar nė su žiburiu nerasi. Šiame straipsnyje pas...
-
Naujo proveržio belaukiant: namų darbai – gerai žinomi4
Tvarumas nebėra pagrindinė priežastis svarstant įsigyti elektromobilį – didžiausią įtaką daro valstybės paskata ir mažesnės degalų išlaidos. Anot ekspertų, ši rinka sulėtėjo prieš kitą šuolį, tačiau, kad jis...
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...