- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po 16 metų pertraukos atgaivindami legendinio „Maserati“ sportiškojo modelio „Ghibli“ gamybą, jo kūrėjai net neįsivaizdavo, su kokiu iššūkiu teks susidurti. Siekdami pasiūlyti pirmąjį „Maserati“ modelį su dyzeliniu varikliu, inžinieriai turėjo surasti sprendimą, kaip jame užtikrinti galingiems „Maserati“ automobiliams būdingą variklio riaumojimą.
Šį darbą italų koncernas patikėjo variklio ir važiuoklės padalinio vadovu paskirtam Paulo Martinelli, kurio nuomone, automobilio garsas yra ne mažiau svarbus, nei jo išvaizda. „Kai į miestelį atvažiuoja automobilis, pirmiausia jį išgirstate ir tik vėliau pamatote. Žmonės atpažįsta artėjantį „Maserati“ – būtent savitas šio automobilio variklio garsas priverčia suklusti ir atsisukti“, – įsitikinęs P. Martinelli.
Pasak jo, kuriant „Ghibli“ modelį variklio griausmo tonas buvo nepaprastai svarbus ir dėl to, kad automobilio modelio pavadinimas reiškia Sacharos dykumose gaudžiančius karštuosius vėjus.
„Į „Ghibli“ montuojamo benzininio šešių cilindrų variklio sportiškas griausmas yra „Maserati“ vizitinė kortelė. Tačiau mes siekėme sukurti pirmąjį „Maserati“ automobilį su dyzeliniu motoru, o tokiame modelyje pati išmetimo sistema tinkamo garso nesuformuoja. Bet juk prabanga dvelkiantis „Maserati“ variklis negali kalenti ir burgzti, kaip įprastas dyzelinis automobilis“, – sakė P. Martinelli.
Nors kai kurie gamintojai garsui sukurti paprasčiausiai naudoja garsiakalbius, autentiškų „Maserati“ automobilių kūrėjai žinojo, kad jie privalo sukurti natūralią sistemą, kuri padėtų išryškinti galingo variklio griausmą.
Siekdami išgauti reikiamą toną, koncerno inžinieriai pirmiausia tiksliai nuskaitė agresyviojo V6 benzininio variklio skleidžiamą garsą. Kad perkeltų jį į dyzelinę „Ghibli“ versiją, inžinieriai sukūrė „Maserati Active Sound System“ sistemą: išmetimo sistemoje, prie išmetimo vamzdžio įmontuoti du garso reproduktoriai – specialūs vamzdžiai su vožtuvais, kurie padeda išskirti ir sustiprinti sportiškuosius garsus ir veikia panaudodami vien išmetamųjų dujų generuojamą jėgą. Toks garso reproduktorių sprendimas leido inžinieriams natūraliomis priemonėmis užtikrinti teisingą, benzininiams „Maserati“ modeliams būdingą automobilio variklio riaumojimo tembrą. „Šis garso efektas veikia fantastiškai gerai. Jis netgi keičiasi, kai vairuotojas pasirenka važiuoti sportiniu režimu – garsas tampa dar agresyvesnis ir labiau jaudinantis“, – pridūrė P. Martinelli.
„Dyzelinio „Maserati Ghibli“ variklio garsas – išskirtinis ir palieka puikų įspūdį. Stovint prie automobilio nepajustumėte, jog šį garsą skleidžia 6 cilindrų dyzelinis variklis. Tiesą sakant, sportiškas garsas netgi labiau primena didelės kubatūros V8 variklio garsą“, – sakė „Maserati“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Lukošiūnas.
Išskirtinių ir retų automobilių kūrėjai iš Italijos „Maserati Ghibli“ gamybą atnaujino po 16 metų pertraukos – šis modelis buvo tiražuojamas 1967-1973 m. bei 1992-1997 m. laikotarpiais. Tuo pačiu, tai pirmas kartas „Maserati“ istorijoje, kai kompanija vienu metu siūlo du prabangius keturių durų sedanus. Palyginus su „Quattroporte“ modeliu, „Ghibli yra mažesnis, trumpesnis, lengvesnis, dinamiškesnis, pigesnis ir ekonomiškesnis. Abu modeliai yra svarbūs italų gamintojui siekiant tikslo 2015 metais pasiekti 55 tūkst. automobilių per metus gamybos apimtis.
Turine konstruojamuose „Ghibli“ automobiliuose montuojami du benzininiai ir vienas turbodyzelinis varikliai. Galingiausia „Ghibli S“ versija didžiuojasi benzininiu šešių cilindrų 3,0 litrų darbinio tūrio varikliu, išvystančiu 301 kW/410 AG galią, kuri, pasirinkus visų keturių ratų varančiąją sistemą, 100 km/val greitį pasiekia vos per 4,8 sekundės. Šio sedano maksimalus greitis – 284 km/valandą.
Pirmą kartą šio italų gamintojo įdiegtas turbodyzelinis variklis – šešių cilindrų, 3 litrų darbinio tūrio, 202 kW/275 AG galios. Iki 100 km/val. dyzelinis automobilis įsibėgėja per 6,3 sekundės. „Maserati Ghibli Diesel“ ne tik galingas, bet ir ekonomiškas – vidutinės degalų sąnaudos užmiestyje siekia 4,9 l/100 km, mieste – 7,8 l/100 km, mišraus važiavimo – mažiau nei 6 l/100 km.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...