- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Paradoksas: vokiškasis „Porsche“ ir britiškasis MINI mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų, bet vėliau jų vertė vėl pradeda augti.
-
Paradoksas: vokiškasis „Porsche“ ir britiškasis MINI mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų, bet vėliau jų vertė vėl pradeda augti.
-
Retenybė: prieš 30 metų ypatingų Italijos rinkai skirtų BMW „Elekta“ buvo pagaminta vos dvi dešimtys, o jų kaina dabar viršija 100 tūkst. dolerių.
-
Autsaideris: pagal statistiką, naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasiekia –96,8 proc. (vid. per 25 metus), todėl šis prekės ženklas yra prarandantis didžiausią vertę rinkoje.
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėgant jų vertė vis tiek mažėja. Tiesa, kai kurie modeliai nuvertėja kur kas lėčiau nei konkurentai. Kodėl?
Situacija įtempta
Automobilių pramonę jau ne pirmi metai kamuoja lustų gamybos ir naujų transporto priemonių tiekimo grandinių sutrikimai. Šiemet dar prisidėjo ir dideliais šuoliais augančios beveik visų komplektavimo dalių kainos. Dėl šių iššūkių brangsta nauji automobiliai, o jų tiekimo terminai vis didėja.
Pažįstamas kolega, besidairantis naujo ratuočio, pasakojo, kad populiaraus Vokietijos koncerno atstovai Lietuvoje naujų automobilių pirkėjų užsakymus priima jau net ne šiems, bet ir net ne 2023-iesiems, o dar metams į priekį.
Tad naudotų transporto priemonių savininkai taip pat neskuba parduoti savo golfų, tojotų ir mersedesų. Net ir turėdamas pakankamai lėšų, nežinia kada rasi ką adekvadaus nusipirkti už daugmaž racionalią kainą.
Vis dėlto su kiekvienais metais visi automobiliai, galbūt išskyrus gerai prižiūrimus istorinius modelius, praranda tam tikrą dalį vertės. Siekdami nustatyti kurių markių ratuočiai nuvertėja labiausiai, „carVertical“ ekspertai atliko tyrimą, išanalizuodami daugiau nei 72 mln. 2019–2022 m. Europoje, JAV ir Australijoje pateiktų duomenų įrašų.
„Porsche“ pinga lėčiausiai
Anot tyrimo, „Porsche“ (–64,4 proc.), „Jeep“ (–84,4 proc.) ir MINI (–85,5 proc.) yra trys mažiausiai nuvertėjančios markės: jų vertės dalis liko didžiausia iš pradinės kainos atėmus mažiausią automobilio rinkos vertę. Taigi, „Porsche“ bėgant metams praras tik 64,4 proc. savo vertės, o „Lexus“ – 89,9 proc.
Populiaraus Vokietijos koncerno atstovai Lietuvoje naujų automobilių pirkėjų užsakymus priima jau net ne šiems, bet ir net ne 2023-iesiems, o dar metams į priekį.
„Nors „Porsche“ gamina sportinius automobilius, jos modeliai yra gana praktiški ir tinkami kasdien važinėti. „911“ yra vienas žymiausių ir mėgstamiausių visų laikų modelių. Nenuostabu, kad jo paklausa viršija pasiūlą. „Porsche“ automobiliai yra patikimi, patvarūs ir išskirtinės išvaizdos, kuri traukia klientus“, – aiškino automobilių ekspertas Matas Buzelis.
Įdomu, kad išliekančia didele likutine verte pasižymi ir paprastesnės transporto priemonių markės, tokios kaip korėjietiška „Hyundai“ ir japoniška „Toyota“. Šios transporto priemonės yra įperkamesnės, jų techninės priežiūros išlaidos paprastai mažesnės, todėl šių gamintojų naudotų automobilių pirkėjai ieško dažniau.
Nors kai kurių aukščiausios klasės markių automobiliai, tokie kaip „Jaguar“, „Land Rover“ ir „Lexus“, paprastai nuvertėja mažiau, taip nutinka ne visada.
Prestižas naudos negarantuoja
Tyrimas rodo, kad, bėgant metams, labiausiai nuvertėja amerikiečių ir italų koncerno „Chrysler“, vokiečių „Audi“ ir ispaniško „Seat“ markių gaminiai. Pavyzdžiui, didžiausias naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasieks –96,8 proc. (vidutiniškai per 25 metus), todėl šis prekės ženklas yra prarandantis didžiausią vertės dalį rinkoje.
Beveik pusė prekių ženklų, esančių nepalankioje automobilių nuvertėjimo sarašo pusėje, yra aukščiausios klasės. Nors žmonės mėgsta japoniškus „Infiniti“, vokiškus BMW ir švediškąjį „Volvo“, jų vertė, laikui bėgant, gerokai sumažėja.Autsaideris: pagal statistiką, naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasiekia –96,8 proc. (vid. per 25 metus), todėl šis prekės ženklas
yra prarandantis didžiausią vertę rinkoj
Palyginimui: „Toyota“ automobiliai mažiausią vertę pasiekia po 19 metų, o BMW – po 21. Tačiau „Toyota“ automobiliai praranda apie 88,7 proc. savo vertės, o BMW – net 93,8 proc. Kas lemia šiuos skirtumus?
Naudoto automobilio ieškantis žmogus pirmenybę teikia kainai ir priežiūros sąnaudoms, o ne įvairiausioms nebūtinoms funkcijoms. Todėl daugeliui pirkėjų naudota „Toyota“ yra patrauklesnė nei BMW.
„BMW ir kitos prabangių automobilių markės paprastai turi savybių ir technologijų, kurių naudotų automobilių pirkėjai nevertina. Jei galite sau leisti nusipirkti naują BMW, „Mercedes“ ar „Land Rover“, tikriausiai norite visos prabangos ir naujovių, kurias tik galima gauti. Naudoto automobilio ieškantis žmogus pirmenybę teikia kainai ir priežiūros sąnaudoms, o ne įvairiausioms nebūtinoms funkcijoms. Todėl daugeliui pirkėjų naudota „Toyota“ yra patrauklesnė nei BMW“, – sakė M.Buzelis.
Retesni net pabrangsta
„Audi“ (–96,2 proc.), „Seat“ (–95,8 proc.) ir čekiškosios „Škoda“ (–95 proc.) savininkai taip pat neturėtų tikėtis gerų pasiūlymų parduodami savo senus automobilius. Patikros platformos „carVertical“ duomenimis, automobiliai labiausiai nuvertėja vidutiniškai per 20–23 metus. Tačiau skirtingos markės kainą praranda per skirtingą laiką.
Retenybė: prieš 30 metų ypatingų Italijos rinkai skirtų BMW „Elekta“ buvo pagaminta vos dvi dešimtys, o jų kaina dabar viršija 100 tūkst. dolerių. / Gamintojo nuotr.
„Porsche“ ir britiškieji MINI ratuočiai mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų. Vėliau jų vertė vėl pradeda augti. Gerai išlaikyti modeliai gali būti vertinga investicija. Su japoniškais „Isuzu“, „Suzuki“, korėjietiškais „Kia“ ir rumunų-prancūzų „Dacia“ – visiškai priešingai: per 30 metų jie pasiekia patį dugną.
Visos tendencijos turi išimčių. Pavyzdžiui, jei automobilio modelis laikomas retu, jam įprasti rinkos dėsniai negalioja, o vertė, laikui bėgant, gali gerokai išaugti. Dešimtajame dešimtmetyje BMW pagamino tik 891 „M5 E34 Touring“ universalą. 20 iš jų buvo ypatingieji Italijos rinkai skirti „Elekta“. Šie išskirtiniai modeliai, turintys 335 AG 3,8 l variklius, taip pat buvo ypatingai nudažyti ir išsiskyrė salono dizainu. Rasti naudotą „Elekta“ šiandien yra labai sudėtinga. Automobilių entuziastai turėtų būti nusiteikę išleisti bent 100 tūkst. JAV dolerių, kad galėtų pasistatyti šį modelį savo garaže.
Tad, nors eilinis automobilis tikriausiai atsidurs sąvartyne po 20–30 metų, „Porsche“ ar „Jaguar“ modelis su tvarkingais dokumentais ir techninės priežiūros knygele bei nepriekaištinga istorija, laikui bėgant, gali tapti netgi vertingesnis nei buvo pirkimo dieną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...