- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Paradoksas: vokiškasis „Porsche“ ir britiškasis MINI mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų, bet vėliau jų vertė vėl pradeda augti.
-
Paradoksas: vokiškasis „Porsche“ ir britiškasis MINI mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų, bet vėliau jų vertė vėl pradeda augti.
-
Retenybė: prieš 30 metų ypatingų Italijos rinkai skirtų BMW „Elekta“ buvo pagaminta vos dvi dešimtys, o jų kaina dabar viršija 100 tūkst. dolerių.
-
Autsaideris: pagal statistiką, naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasiekia –96,8 proc. (vid. per 25 metus), todėl šis prekės ženklas yra prarandantis didžiausią vertę rinkoje.
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėgant jų vertė vis tiek mažėja. Tiesa, kai kurie modeliai nuvertėja kur kas lėčiau nei konkurentai. Kodėl?
Situacija įtempta
Automobilių pramonę jau ne pirmi metai kamuoja lustų gamybos ir naujų transporto priemonių tiekimo grandinių sutrikimai. Šiemet dar prisidėjo ir dideliais šuoliais augančios beveik visų komplektavimo dalių kainos. Dėl šių iššūkių brangsta nauji automobiliai, o jų tiekimo terminai vis didėja.
Pažįstamas kolega, besidairantis naujo ratuočio, pasakojo, kad populiaraus Vokietijos koncerno atstovai Lietuvoje naujų automobilių pirkėjų užsakymus priima jau net ne šiems, bet ir net ne 2023-iesiems, o dar metams į priekį.
Tad naudotų transporto priemonių savininkai taip pat neskuba parduoti savo golfų, tojotų ir mersedesų. Net ir turėdamas pakankamai lėšų, nežinia kada rasi ką adekvadaus nusipirkti už daugmaž racionalią kainą.
Vis dėlto su kiekvienais metais visi automobiliai, galbūt išskyrus gerai prižiūrimus istorinius modelius, praranda tam tikrą dalį vertės. Siekdami nustatyti kurių markių ratuočiai nuvertėja labiausiai, „carVertical“ ekspertai atliko tyrimą, išanalizuodami daugiau nei 72 mln. 2019–2022 m. Europoje, JAV ir Australijoje pateiktų duomenų įrašų.
„Porsche“ pinga lėčiausiai
Anot tyrimo, „Porsche“ (–64,4 proc.), „Jeep“ (–84,4 proc.) ir MINI (–85,5 proc.) yra trys mažiausiai nuvertėjančios markės: jų vertės dalis liko didžiausia iš pradinės kainos atėmus mažiausią automobilio rinkos vertę. Taigi, „Porsche“ bėgant metams praras tik 64,4 proc. savo vertės, o „Lexus“ – 89,9 proc.
Populiaraus Vokietijos koncerno atstovai Lietuvoje naujų automobilių pirkėjų užsakymus priima jau net ne šiems, bet ir net ne 2023-iesiems, o dar metams į priekį.
„Nors „Porsche“ gamina sportinius automobilius, jos modeliai yra gana praktiški ir tinkami kasdien važinėti. „911“ yra vienas žymiausių ir mėgstamiausių visų laikų modelių. Nenuostabu, kad jo paklausa viršija pasiūlą. „Porsche“ automobiliai yra patikimi, patvarūs ir išskirtinės išvaizdos, kuri traukia klientus“, – aiškino automobilių ekspertas Matas Buzelis.
Įdomu, kad išliekančia didele likutine verte pasižymi ir paprastesnės transporto priemonių markės, tokios kaip korėjietiška „Hyundai“ ir japoniška „Toyota“. Šios transporto priemonės yra įperkamesnės, jų techninės priežiūros išlaidos paprastai mažesnės, todėl šių gamintojų naudotų automobilių pirkėjai ieško dažniau.
Nors kai kurių aukščiausios klasės markių automobiliai, tokie kaip „Jaguar“, „Land Rover“ ir „Lexus“, paprastai nuvertėja mažiau, taip nutinka ne visada.
Prestižas naudos negarantuoja
Tyrimas rodo, kad, bėgant metams, labiausiai nuvertėja amerikiečių ir italų koncerno „Chrysler“, vokiečių „Audi“ ir ispaniško „Seat“ markių gaminiai. Pavyzdžiui, didžiausias naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasieks –96,8 proc. (vidutiniškai per 25 metus), todėl šis prekės ženklas yra prarandantis didžiausią vertės dalį rinkoje.
Beveik pusė prekių ženklų, esančių nepalankioje automobilių nuvertėjimo sarašo pusėje, yra aukščiausios klasės. Nors žmonės mėgsta japoniškus „Infiniti“, vokiškus BMW ir švediškąjį „Volvo“, jų vertė, laikui bėgant, gerokai sumažėja.Autsaideris: pagal statistiką, naujo „Chrysler“ nuvertėjimas galiausiai pasiekia –96,8 proc. (vid. per 25 metus), todėl šis prekės ženklas
yra prarandantis didžiausią vertę rinkoj
Palyginimui: „Toyota“ automobiliai mažiausią vertę pasiekia po 19 metų, o BMW – po 21. Tačiau „Toyota“ automobiliai praranda apie 88,7 proc. savo vertės, o BMW – net 93,8 proc. Kas lemia šiuos skirtumus?
Naudoto automobilio ieškantis žmogus pirmenybę teikia kainai ir priežiūros sąnaudoms, o ne įvairiausioms nebūtinoms funkcijoms. Todėl daugeliui pirkėjų naudota „Toyota“ yra patrauklesnė nei BMW.
„BMW ir kitos prabangių automobilių markės paprastai turi savybių ir technologijų, kurių naudotų automobilių pirkėjai nevertina. Jei galite sau leisti nusipirkti naują BMW, „Mercedes“ ar „Land Rover“, tikriausiai norite visos prabangos ir naujovių, kurias tik galima gauti. Naudoto automobilio ieškantis žmogus pirmenybę teikia kainai ir priežiūros sąnaudoms, o ne įvairiausioms nebūtinoms funkcijoms. Todėl daugeliui pirkėjų naudota „Toyota“ yra patrauklesnė nei BMW“, – sakė M.Buzelis.
Retesni net pabrangsta
„Audi“ (–96,2 proc.), „Seat“ (–95,8 proc.) ir čekiškosios „Škoda“ (–95 proc.) savininkai taip pat neturėtų tikėtis gerų pasiūlymų parduodami savo senus automobilius. Patikros platformos „carVertical“ duomenimis, automobiliai labiausiai nuvertėja vidutiniškai per 20–23 metus. Tačiau skirtingos markės kainą praranda per skirtingą laiką.
Retenybė: prieš 30 metų ypatingų Italijos rinkai skirtų BMW „Elekta“ buvo pagaminta vos dvi dešimtys, o jų kaina dabar viršija 100 tūkst. dolerių. / Gamintojo nuotr.
„Porsche“ ir britiškieji MINI ratuočiai mažiausiai kainuoja po penkiolikos metų. Vėliau jų vertė vėl pradeda augti. Gerai išlaikyti modeliai gali būti vertinga investicija. Su japoniškais „Isuzu“, „Suzuki“, korėjietiškais „Kia“ ir rumunų-prancūzų „Dacia“ – visiškai priešingai: per 30 metų jie pasiekia patį dugną.
Visos tendencijos turi išimčių. Pavyzdžiui, jei automobilio modelis laikomas retu, jam įprasti rinkos dėsniai negalioja, o vertė, laikui bėgant, gali gerokai išaugti. Dešimtajame dešimtmetyje BMW pagamino tik 891 „M5 E34 Touring“ universalą. 20 iš jų buvo ypatingieji Italijos rinkai skirti „Elekta“. Šie išskirtiniai modeliai, turintys 335 AG 3,8 l variklius, taip pat buvo ypatingai nudažyti ir išsiskyrė salono dizainu. Rasti naudotą „Elekta“ šiandien yra labai sudėtinga. Automobilių entuziastai turėtų būti nusiteikę išleisti bent 100 tūkst. JAV dolerių, kad galėtų pasistatyti šį modelį savo garaže.
Tad, nors eilinis automobilis tikriausiai atsidurs sąvartyne po 20–30 metų, „Porsche“ ar „Jaguar“ modelis su tvarkingais dokumentais ir techninės priežiūros knygele bei nepriekaištinga istorija, laikui bėgant, gali tapti netgi vertingesnis nei buvo pirkimo dieną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...