- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnas vairuotojas yra įsitikinęs, kad greičio matuokliai nefiksuoja iki 10 km/val. viršyto greičio, todėl leidžia sau važiuoti greičiau nepaisydamas saugumo reikalavimų. Tokių vairuotojų Lietuvoje yra daugiau nei pusė (51 proc.), dar trečdalis (30 proc.) leistiną važiavimo greitį dažniausiai viršija bent 10–20 kilometrų per valandą, skelbiama pranešime spaudai.
Tokius rezultatus atskleidė vienos draudimo bendrovės vykdyta internetinė vairuotojų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 9 tūkst. vairuotojų.
„Mūsų atlikta apklausa parodė, kad tik 14 proc. gyventojų niekada neviršija leistino važiavimo greičio. Ir nors didžioji dalis prisipažįsta greitį viršijantys nežymiai, iki 10 km/val., visgi miestų gatvėse, automagistralėse ir kitose intensyviose kelių vietose greičio apribojimai priimti ne veltui, o siekiant sumažinti avaringumą ir žuvusiųjų skaičių šalies keliuose. Pavyzdžiui, įvairūs tyrimai rodo, kad greičio sumažinimas 1 km/val. miesto gatvėse, mirtingumą keliuose sumažina 4 procentais. Eismo dalyviams patarčiau nepasiduoti „bandos“ jausmui, kuris skatina prisitaikyti prie greičiau nei leidžiama važiuojančio eismo srauto“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak jo, vairuotojai dažniausiai mano, jog prisitaikydami prie kitų eismo dalyvių, t.y. greičiau važiuodami, jie elgiasi saugiau, nes netrukdo kitiems vairuotojams. Tačiau policijos duomenys atskleidžia, kad maždaug kas ketvirta avarija, kurioje žūsta ar sužalojami žmonės, įvyksta būtent dėl viršyto greičio.
Tyrimas taip pat parodė, kad kai kurie vairuotojai dažniau viršija leistiną greitį nei kiti. Nors jau tapo įprasta, jog vyrai dažniau nei moterys viršija greitį, apklausa atskleidė, kad daugiau vairuojančių moterų (53 proc.) nei vyrų (50 proc.) prisipažino greitį viršijantys iki 10 km/val., ir daugiau vyrų (33 proc.) nei moterų (25 proc.) – iki 20 km/val. Kitaip tariant, viršijantys greitį vyrai yra drąsesni nei moterys. Nepaisant šių skaičių, moterys (19 proc.) dvigubai dažniau nei vyrai (10 proc.) teigė niekada neviršijančios leistinos greičio ribos.
Praėjusiais metais Lietuvos kelių policija užfiksavo beveik 125 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Apklausos rezultatai parodė, kad iki 10 km/val. viršyti leistiną greitį labiausiai linkę jau solidų – daugiau nei 30 metų vairavimo stažą (64 proc.) turintys gyventojai. Tarp tų, kurie viršija leistiną greitį 10–20 km/val., daugiausiai yra 5–10 metų vairavimo patirtį įgijusių (34 proc.) vairuotojų ir 32 proc. 2–5 metų vairavimo stažą turinčių.
A. Gimbickas sako, kad remiantis „Lietuvos draudimo“ statistika, visu šiltuoju sezonu fiksuojama 5,8 proc. daugiau autoįvykių nei žiemą, tačiau jų nuostoliai mažesni 6 procentais. Duomenys rodo, kad vidutinė automobilio žala vasaros metu siekia beveik 2,5 tūkst. litų. „Vasaros metu paprastai būna labai daug smulkių įvykių, todėl įvykių skaičius didesnis. Tačiau pavojingiausios avarijos, kuriose patiriami didžiausi nuostoliai, taip pat fiksuojamos vasarą, ir dažniausios jų priežastys – nepasirinktas saugus greitis“, – sako A. Gimbickas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...