- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Permaininga žiema jau privertė ne vieną vairuotoją pradėti atsakingiau planuoti keliones. Deja, prieš joms prasidedant ne visiems rūpi elementari procedūra: nuo savo automobilio nusivalyti susikaupusį sniegą ar nugramdyti ledą.
Atsainumas – pavojingas
Tam kartais prireikia ir keliolikos minučių, deja, nekantriausi į prievoles išvis numoja ranka.
Visgi, perspėja draudikai, atsainus elgesys gali kainuoti labai brangiai: nenuvalytas sniegas ar ledas blogina matomumą, tad važiuojant galima apgadinti kitus automobilius ir net tapti skaudžių avarijų priežastimi.
Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, nuvalyti sniegą ir ledą nuo transporto priemonės, paruošti ją saugiam eismui turėtų būti kiekvieno vairuotojo pareiga.
Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė.
„Deja, vairuotojams dažnai atrodo, kad pakaks sniegą ir ledą pašalinti tik nuo langų, kartais – tik nuo priekinio lango. Visgi ant variklio dangčio ir stogo paliktas sniego sluoksnis įsibėgėjant ar stabdant gali patekti ant priekinio stiklo, išblaškyti dėmesį ar sumažinti matomumą. Staigus vairavimo sąlygų pasikeitimas gali sukelti pavojų ne tik kitoms transporto priemonėms, bet ir pėstiesiems“, – sakė ERGO atstovas.
Jis atkreipė dėmesį, kad dėl nedidelio matymo lauko kiekvieną žiemą daugybė techninio pobūdžio avarijų įvyksta sankryžose, daugiabučių kiemuose ar prekybos centrų aikštelėse.
Ledo luitas – it bomba
Kartais eismo įvykiai registruojami ne tik dėl vairuotojo nesugebėjimo tinkamai orientuotis aplinkoje, bet ir dėl aplinkinių suklaidinimo.
Kai nenuvalyti, sniego ar ledo sluoksniu padengti automobilių žibintai, posūkio ar stabdžių signalai, kitiems eismo dalyviams tampa itin sudėtinga nuspėti priekyje važiuojančio vairuotojo manevrus. Prastomis eismo sąlygomis avarijai pakanka ir nedidelio greičio, o kur kas skaudesni padariniai paprastai kyla išriedėjus į didesnio intensyvumo kelius.
„Nuo automobilių byrančio sniego ar ledo šleifas gali gerokai sutrukdyti kitiems vairuotojams – ne tik blaškyti jų dėmesį, sunkinti matomumą, bet ir apgadinti jų vairuojamas transporto priemones. Nuo nenuvalyto automobilio atskilęs ledo luitas gali atsitrenkti į iš paskos važiuojantį automobilį ir įskelti jo stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kėbulą. Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė“, – įspėjo draudimo specialistas.
Į automobilį atsitrenkęs ledo luitas gali sutrikdyti net labiausiai patyrusį vairuotoją. Užtenka vos akimirksnio, kad nevaldomas automobilis atsidurtų ne savo eismo juostoje ar griovyje.
Policija gali sustabdyti
R.Bieliauskas pabrėžė: važiuojant didesniu greičiu į orą pakilęs ledo gabalas nuskrieja net keliasdešimt metrų, todėl reikėtų išlaikyti bent 8 sek. atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio.
Visgi, nors keliamas pavojus yra akivaizdus, dažniausiai neatsakingas vairuotojų elgesys tampa ne jų, o aplinkinių galvos skausmu – iki šiol tokie atvejai detaliai nereglamentuoti ir Kelių eismo taisyklėse (KET). Jose nenurodoma nusivalyti sniegą ir ledą nuo automobilio, tačiau policija turi pagrindą sudrausminti.
„Taisyklėse aiškiai sakoma: jei yra kliūčių saugiai dalyvauti eisme, kelionės tęsti negalima. Todėl nereikėtų stebėtis, jei, pastebėję eismo dalyvį, kurio automobilis – su sniego kupstais ant stogo ar apšalusiais stiklais, juo susidomės policijos pareigūnai", – reziumavo ERGO atstovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...