- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Permaininga žiema jau privertė ne vieną vairuotoją pradėti atsakingiau planuoti keliones. Deja, prieš joms prasidedant ne visiems rūpi elementari procedūra: nuo savo automobilio nusivalyti susikaupusį sniegą ar nugramdyti ledą.
Atsainumas – pavojingas
Tam kartais prireikia ir keliolikos minučių, deja, nekantriausi į prievoles išvis numoja ranka.
Visgi, perspėja draudikai, atsainus elgesys gali kainuoti labai brangiai: nenuvalytas sniegas ar ledas blogina matomumą, tad važiuojant galima apgadinti kitus automobilius ir net tapti skaudžių avarijų priežastimi.
Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, nuvalyti sniegą ir ledą nuo transporto priemonės, paruošti ją saugiam eismui turėtų būti kiekvieno vairuotojo pareiga.
Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė.
„Deja, vairuotojams dažnai atrodo, kad pakaks sniegą ir ledą pašalinti tik nuo langų, kartais – tik nuo priekinio lango. Visgi ant variklio dangčio ir stogo paliktas sniego sluoksnis įsibėgėjant ar stabdant gali patekti ant priekinio stiklo, išblaškyti dėmesį ar sumažinti matomumą. Staigus vairavimo sąlygų pasikeitimas gali sukelti pavojų ne tik kitoms transporto priemonėms, bet ir pėstiesiems“, – sakė ERGO atstovas.
Jis atkreipė dėmesį, kad dėl nedidelio matymo lauko kiekvieną žiemą daugybė techninio pobūdžio avarijų įvyksta sankryžose, daugiabučių kiemuose ar prekybos centrų aikštelėse.
Ledo luitas – it bomba
Kartais eismo įvykiai registruojami ne tik dėl vairuotojo nesugebėjimo tinkamai orientuotis aplinkoje, bet ir dėl aplinkinių suklaidinimo.
Kai nenuvalyti, sniego ar ledo sluoksniu padengti automobilių žibintai, posūkio ar stabdžių signalai, kitiems eismo dalyviams tampa itin sudėtinga nuspėti priekyje važiuojančio vairuotojo manevrus. Prastomis eismo sąlygomis avarijai pakanka ir nedidelio greičio, o kur kas skaudesni padariniai paprastai kyla išriedėjus į didesnio intensyvumo kelius.
„Nuo automobilių byrančio sniego ar ledo šleifas gali gerokai sutrukdyti kitiems vairuotojams – ne tik blaškyti jų dėmesį, sunkinti matomumą, bet ir apgadinti jų vairuojamas transporto priemones. Nuo nenuvalyto automobilio atskilęs ledo luitas gali atsitrenkti į iš paskos važiuojantį automobilį ir įskelti jo stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kėbulą. Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė“, – įspėjo draudimo specialistas.
Į automobilį atsitrenkęs ledo luitas gali sutrikdyti net labiausiai patyrusį vairuotoją. Užtenka vos akimirksnio, kad nevaldomas automobilis atsidurtų ne savo eismo juostoje ar griovyje.
Policija gali sustabdyti
R.Bieliauskas pabrėžė: važiuojant didesniu greičiu į orą pakilęs ledo gabalas nuskrieja net keliasdešimt metrų, todėl reikėtų išlaikyti bent 8 sek. atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio.
Visgi, nors keliamas pavojus yra akivaizdus, dažniausiai neatsakingas vairuotojų elgesys tampa ne jų, o aplinkinių galvos skausmu – iki šiol tokie atvejai detaliai nereglamentuoti ir Kelių eismo taisyklėse (KET). Jose nenurodoma nusivalyti sniegą ir ledą nuo automobilio, tačiau policija turi pagrindą sudrausminti.
„Taisyklėse aiškiai sakoma: jei yra kliūčių saugiai dalyvauti eisme, kelionės tęsti negalima. Todėl nereikėtų stebėtis, jei, pastebėję eismo dalyvį, kurio automobilis – su sniego kupstais ant stogo ar apšalusiais stiklais, juo susidomės policijos pareigūnai", – reziumavo ERGO atstovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...
-
Vienoje duomenų bazėje – visos elektromobilių įkrovimo stotelės1
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdy...
-
Tobulėjant automobilių apsaugos sistemoms, vagys irgi nesnaudžia: stebina jų išradingumas
Kone visi nauji automobiliai turi beraktę atrakinimo sistemą. Vadinasi, turėdamas automobilio raktelį kišenėje, prieini prie savo automobilio, pridedi ranką prie rankenos arba paspaudi ant rankenos esantį mygtuką – ir viskas – automo...
-
Paprastėja tvarka parduodantiems automobilius užsienio gyventojams
Nuo rugpjūčio 1-osios paprastėja tvarka parduodantiems automobilį užsienio gyventojui ar įmonei šalies teritorijoje. Kreiptis į „Regitrą“ ir deklaruoti automobilio nuosavybės pasikeitimą pakaks tik Lietuvos gyventojui. ...
-
Nesutinka, kad Lietuvoje per daug kelio ženklų: gero vairuotojo niekas neturėtų blaškyti14
Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su prašymu peržiūrėti kelio ženklų skaičių Lietuvoje, nes jis mano, kad mūsų šalyje jų yra per daug. Taip pat siūlo peržiūrėti kelio ženklų įrengimo taisykles. ...