- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Galbūt esate pastebėję, kad automobilio spidometro rodomas greitis ne visada sutampa su realiu greičiu, kurį parodo GPS navigacijos sistemą naudojančios programėlės. Kartais paklaida siekia ir keliolika kilometrų per valandą. Tačiau, pasak specialistų, dėl to nerimauti nereikėtų, mat gamintojai spidometrą taip sureguliuoja sąmoningai. Kodėl taip daroma, pagal kokią formulę galima apskaičiuoti realų savo važiavimo greitį, pasakojo VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedros docentas Saulius Nagurnas.
– Kodėl kartais skiriasi spidometro rodmenys nuo navigacijos programėlėje rodomo realaus greičio?
– Ne kartais, o praktiškai visada skiriasi. Tai yra reglamentuota Europos Sąjungos dokumentais ir automobilių gamintojai privalo projektuoti automobilį, kad realus greitis būtų mažesnis nei rodoma spidometre.
– Dėl kokių priežasčių tai daroma?
– Taip daroma dėl mūsų saugumo. Pavyzdžiui, važiuodami matote apribojimą 90 km/val., žiūrite į spidometrą, mažinate greitį, jei mažiau važiavote ir tuo metu važiuojate, imant maksimalią galimą paklaidą, 83 km/val. greičiu. Arba lygiai 90 km/val. greičiu, priklausomai nuo automobilio.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar ta paklaida visada lieka vienoda? Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val., ar autostradoje – 130 km/val. greičiu irgi yra kelių kilometrų skirtumas nuo realaus greičio, kurį rodo spidometras?
– Pagal reikalavimus, paklaida turi didėti didėjant važiavimo greičiui.
– Kuo didesniu greičiu važiuojame, tuo spidometro rodomas greitis yra daugiau atitrūkęs nuo to realaus greičio?
– Visiškai teisingai. Važiuodami 90 km/val. turite 13 km/val. maksimalią paklaidą, o 130 km/val. – 17 km/val. paklaidą. Bet priklausomai nuo gamintojo, paklaida gali svyruoti nuo nulio ir į didesnę pusę.
– Ar gamintojas automobilio specifikacijoje nurodo, koks yra realus greitis? Ar reikia pačiam eksperimentuoti ir išsiaiškinti?
– Neteko matyti tokių oficialų gamintojo nurodymų arba duomenų, techninių charakteristikų, pavyzdžiui, knygelėje. Galite pats išsimatuoti, turite GPS ryšį, automobilio spidometro rodmenis. Matote skirtumą ir žinote, kaip skiriasi jūsų automobilio spidometro rodmenys nuo faktinio greičio. Keisdami važiavimo greitį, matote, kiek keičiasi ir kokia yra paklaida.
– Žmonėms, kurie galbūt neturi kažkokių programėlių ir nori išsimatuoti, ar yra galimybė matematiškai išskaičiuoti panaudojus formulę?
– Pagal Europos Sąjungos reglamentą, yra formulė – 0,1 padauginus iš važiavimo greičio, plius 4 km/val.
– Vadinasi, jeigu važiuojame ir mums parametras rodo 100 km/val., greitį daliname iš 10, pridedame 4, gauname 14. Vadinasi, tokia realaus greičio galima maksimali paklaida.
– Taip. Tai yra maksimali jūsų automobilio spidometro paklaida.
– Ar dar kažkas gali lemti didesnę realus greičio paklaidą ir to, ką rodo spidometras? Pavyzdžiui, automobilio padangos?
– Taip, be abejo, padangos tikrai lemia ir neatsitiktinai gamintojai nurodo padangas, kokias turime montuoti konkrečiame automobilyje. Jeigu padangos bus mažesnės, spidometras rodys daug, o važiuosime gerokai lėčiau. Jeigu padangos didesnio diametro, tai atvirkščiai – spidometras rodys nedaug, o važiuosime daug greičiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?5
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?14
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą16
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...