- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Matatu kursuoja tik vairuotojams žinomais (pirmiausia – pelningais) maršrutais.
-
Iš taško A į B – transportu, atitinkančiu galimybes ir nuotaiką
-
Iš taško A į B – transportu, atitinkančiu galimybes ir nuotaiką
-
Iš taško A į B – transportu, atitinkančiu galimybes ir nuotaiką
-
Iš taško A į B – transportu, atitinkančiu galimybes ir nuotaiką
Kol dalis pasaulio ryžtingai suka vairą aplinkai draugiško viešojo transporto plėtros link, kita dalis dėl to nekvaršina sau galvos ir didmiesčiuose bei provincijos maršrutais keliauja taip, kaip leidžia galimybės ir kaip smagiau.
Klonų rezervatas
Kai kuriuose Kubos miestuose, netgi sostinės Havanos pakraščiuose, dar galima pasiekti tikslą pasirinkus „kupranugarį“ – taip vadinama viešojo transporto priemonė, kurią sudaro sunkvežimis ir jo tempiamas daugiaratis kėbulas, kažkiek primenantis mobilų namelį.
Šio hibrido, galinčio vežti iškart net kelis šimtus keleivių, varomoji jėga – vilkikas: tai – dažniausiai vintažinis amerikietiškas ar sovietinis sunkvežimis („Ford“, „Freightliner“, „KrAZ“, „KamAZ“).
Kėbulas – sulipdytas iš kelių vengriškų „Ikarus“, čekiškų „Škoda“ ar sovietinių „LiAZ“, PAZ, prancūziškų „Berliet“, britiškų „Leyland“, japoniškų „Hino“, ispaniškų „Pegaso“, belgiškų „VanHool“, netgi braziliškų „Busscar“ ir „Marcopolo“ autobusų, daugėja ir klonų iš kiniškų „Yutong“.
Kubiečiai bandė sukurti nacionalinį autobusą, tačiau visi „Giron“ ar „Diana“ modeliai – labai artimi „Ikarus“, „PAZ“, „Busscar“ giminaičiai.
Hibridas: „kupranugaris“ – Kubos auksarankių sukonstruota viešojo transporto priemonė./ Twitter nuotr.
Variklio tembras? Svarbu!
Filipinuose, Indijoje, Afrikos ir Lotynų Amerikos šalyse populiarūs nebe pirmos jaunystės, tačiau itin originaliai išgražinti autobusai.
Matatu kursuoja tik vairuotojams žinomais (pirmiausia – pelningais) maršrutais.
Kenijos sostinėje Nairobyje iš transporto srauto išsiskiria 10–14 ar netgi dvidešimt keleivių talpinantys mažieji autobusai – matatu. Jie dažniausiai kursuoja tik vairuotojams žinomais (pirmiausia – pelningais) maršrutais, o piko valandomis tampa ekspresais, be stabtelėjimų gabenančiais iš taško A į tašką B.
Matatu savitumas – puošyba ir variklio skleidžiamo garso stiprumas bei tembras.
Pastaruoju metu šie autobusai dar vadinami manyanga – dėl „Isuzu“, „Mitsubishi“, „Scania“ modelių su ragus primenančiomis šoninio matymo veidrodėlių konstrukcijomis.
Progresas: sausakimšose Tokijo gatvėse labai praverčia manevringasis „Toyota i-Road“./Twitter nuotr.
Grafičių karalystė
Spalvingi ir Filipinuose keleiviniai jeepney, ir Gvatemaloje važinėjantys „chicken bus“.
2016-aisiais Filipinų vyriausybė nusprendė apriboti jeepney amžių – uždraudė eksploatuoti senesnius nei penkiolikos metų automobilius, naujasniems parengė privalomus modernizavimo įpareigojimus.
Iš pradžių tai sukėlė didelį šių transporto priemonių savininkų pasipriešinimą, tačiau netrukus aistros nuslūgo – jeepney atsižvelgė į ekologijos, bilietų pardavimo apskaitos ir mokesčių reikalavimus.
Skirtingų šaltinių duomenimis, naujas jeepney kainuoja beveik 40 tūkst. eurų. Filipinietis, gavęs kreditą dešimčiai metų, per mėnesį turi uždirbti bent 330 eurų.
2023 m. mažiausias atlyginimas per mėnesį Filipinuose – 186 eurai, didžiausias – beveik 3 300 eurų.
Nuo kalno – toboganu
Pramoga: dvivietis ar trivietis toboganas jį stumiančių vežikų dėka nuo kalno gali pasiekti 45 km per val. greitį./Twitter nuotr.
Madeiroje (Portugalija) turistai gali išbandyti toboganą – roges primenančią transporto priemonę.
Praeityje toboganas buvo populiarus kelionės būdas Funšalio miesto nuokalnių gatvėmis, tačiau ir šiuo metu vienas kitas vietos gyventojas, padedamas šeimos nario ar kaimyno, pasinaudoja pintu krepšiu su medinėmis pavažomis.
Nūnai dvivietis ar trivietis toboganas jį stumiančių vežikų (correiros) dėka nuo kalno gali pasiekti 45 km per val. greitį. Dešimt minučių trunkančios kelionės kaina vienam asmeniui – 25 eurai, dviem – 30 eurų.
Kambodžoje, Batambango provincijoje, gyventojai tebesinaudoja norry – geležinkelio vežimėliais su motociklo varikliu ir bambukine platforma.
Galimas maksimalus norry greitis – 50 km per val. Prireikus keleiviai jį stabdo ir savo kojomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...