- „Kauno dienos“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Greičio viršijimas, policijos duomenimis, yra pagrindinė skaudžiausių eismo įvykių priežastis. Tačiau lietuviai vairuotojai neišsižada šio įpročio.
Draudimo bendrovės ERGO iniciatyva tyrimų kompanijos „Norstat“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad greitį reguliariai arba kartais viršija net 76 proc. Lietuvos vairuotojų, o kas antras (52 proc.) yra už tai baustas.
Tarp vyrų greičio viršytojų – dar daugiau: trys ketvirtadaliai prisipažino bent retkarčiais padarantys tokį pažeidimą. Greičio viršyti nevengia ir kas antra moteris.
Daugiausia greičio viršytojų yra 40–49 ir 30–39 metų amžiaus grupėse – atitinkamai 70 ir 71 proc. Pagal greitį viršijančių gyventojų skaičių pirmauja Telšių (73 proc.), Kauno (65 proc.), Klaipėdos (65 proc.), Panevėžio (63 proc.) ir Vilniaus (61 proc.) apskritys.
Kas antras – iš viso 52 proc. – apklaustųjų yra bausti už greičio viršijimą.
21 proc. jų už greičio viršijimą bausti vieną kartą, panaši dalis (22 proc.) du tris kartus, o dešimtadalis (9 proc.) – daugiau nei tris kartus.
Šeši iš dešimties mėgstančių paspausti akceleratoriaus pedalą leistiną greitį viršija iki 10 km/val., trečdalis (34 proc.) iki 20 km/val., o 7 proc. – dar daugiau, iki 30 km/val.
Pagal greitį viršijančių gyventojų skaičių pirmauja Telšių (73 proc.), Kauno ir Klaipėdos (po 65 proc.) apskritys.
„Greičio viršijimas Lietuvos keliuose – didelė problema. Regis, tai yra giliai mūsų vairavimo kultūroje įsišaknijęs įprotis, dėl kurio kasmet kyla daug skaudžių eismo įvykių. Greitį viršijantys vairuotojai neretai teisinasi, kad didesniu, nei leistina, greičiu tam tikroje gatvėje ar kelyje esą važiuoja visi. Visgi tai menka paguoda sužalotiesiems ar eismo įvykiuose žuvusiųjų artimiesiems ir nuo atsakomybės neatleidžia“, – sakė ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
Ekspertas pažymėjo, kad kuo didesnis greitis, tuo mažesnė galimybė laiku reaguoti į netikėtą situaciją kelyje ir laiku sustabdyti automobilį išvydus prieš save kliūtį.
Pavyzdžiui, važiuojant 70 km/val. greičiu automobilio stabdymo kelias, palyginti su 50 km/val. greičiu, išauga beveik dvigubai.
Lietuvos policijos duomenimis, dėl greičio viršijimo šiemet šalyje kilo 41 proc. visų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių. Po 11 proc. tokių nelaimių – dėl pirmenybės taisyklių nesilaikymo ir pėsčiųjų nepraleidimo per pėsčiųjų perėją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...