- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Degalų kainoms šoktelėjus į viršų – vairuotojai puolė dairytis, kaip būtų galima kuro sąnaudas sumažinti. Automobilio variklio galios didinimas – apipintas mitais. Dalis vairuotojų tokiame mašinos patobulinime įžvelgia rizikų. Kiti – džiaugiasi greičiau judančia mašina ir mažesnėmis degalų sąnaudomis, praneša LNK.
Kad sutaupytų degalų benzininių automobilių vairuotojai pradėjo dairytis į dujų įrangą, kiti – į elektra varomus automobilius.
Variklių galios didinimo specialistas Arvydas Kubilius teigia, kad dyzelino sąnaudas kelyje sumažinti įmanoma
„Žinoma, įmanoma. Prieš tai, kai kuro kainos buvo žemos, mes susilaukdavom skambučių tik dėl galios didinimo. Šiuo metu sulaukiam žmonių klausimų, ar įmanoma padidinti automobilio galią ir sutaupyti kuro. Atsakymas – taip, jeigu jūs važiuosite miesto režimu, tai kuro dozavimas yra perduodamas turbinos slėgis ir automobilis pradeda važiuoti nuo žemų sūkių“, – teigė A. Kubilius.
Anot specialisto, automobilis modifikuojamas programiškai, o ne mechaniškai.
„Mechaninių pakeitimų nėra, tik programinis. Yra tokių dalykų kaip dujos dyzeliniame automobilyje, bet tai yra papildoma įranga, kuri reikalauja apžiūros, nes ji genda ir reiktų nemažai pravažiuoti kilometrų, kad ta įranga atsipirktų, pavyzdžiui, 2 litrų varikliui reiktų 50–60 tūkst. kilometrų, kad atsipirktų įranga“, – aiškino specialistas.
Dėl degalų sąnaudų sumažinimo kreipiasi 40 proc. daugiau klientų nei anksčiau.
„40 proc. daugiau. Anksčiau būdavo iš dešimt vienas, du, o dabar kas trečias skambutis būna klausimas, kaip sumažinti“, – kalbėjo A. Kubilius.
Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai.
Dujų įrangą galima montuoti į bet kokį dyzelinį automobilį, turintį įpurškimo sistemą. Tokiu būdu galima šiek tiek sutaupyti.
„Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai“, – teigė variklių specialistas.
Vairuotojui, norinčiam sumažinti dyzelinių degalų sąnaudas reikėtų pasirinkti – arba didinti galią, arba montuoti dujas. Taip pat reikėtų atlikti nuodugnią diagnostiką ir išsiaiškinti, ar visi parametrai veikia teisingai.
„Jeigu automobilis yra visiškai tvarkingas, galima 15 proc. padidinti galingumą. Manau, kad „eko čipai“ bus ant bangos dabar, nes žmonės tuo domisi“, – sakė A. Kubilius.
Automobiliams, kuriuos kaip paramą veža Ukrainos kariams, iškomplektuojamos visos detalės, galinčios gesti.
„Pirmiausia tai padidinam galią, kad automobilis lengviau važiuotų, būtų greitesnis starto metu. Kare jau niekas nebežiūri ekologijos ir žmonės dažniausiai paprašo, kad mes išprogramuotumėm praktiškai viską, kas galėtų gesti: EGR, suodžių filtrus, sklendes. Žodžiu, reikia padaryti automobilį tokį, kuris važiuotų bet kokiom sąlygom. Kol kas tokių automobilių iškomplektuoti teko keturis vienetus, bet dar turi atvažiuoti kelios greitosios“, – teigė specialistas.
Padidinti automobilio galią galima išanalizavus jo parametrus.
„Automobilio galia didinama kompiuterio pagalba. Nuskaitoma automobilio programa, išanalizuojama, pažiūrimi gyvi automobilio parametrai ir tuomet priimam sprendimus“, – aiškino A. Kubilius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vairuotojai kalba apie prietaisus, panašius į magnetus, kurie neva sutaupo degalų, tačiau specialistas teigia, kad tai yra mitas.
Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi.
„Neturi visiškai jokios įtakos joks magnetas kuro sistemoj, kur yra labai dideli kuro slėgiai. Išpurškimo laikas yra daromas automobilio kuro lentelėje ir tik kompiuterio pagalba – perrašant, perdarant kuro išpylimo slėgių programą galima išgauti kažkokį rezultatą. Užsienyje populiarūs „Chip box“ prisijungia prie oro srauto matuoklės ir kuro sistemos ir apgaudinėja automobilį: jis galvoja, kad jam neužtenka oro arba kuro, duoda jo daugiau ir automatiškai važiuoja geriau. Čia tiesiog apgauna sistemą“, – aiškino A. Kubilius.
Vidutinio automobilio galios padidinimas gali kainuoti nuo 140 iki 250 eurų.
„Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi“, – sakė specialistas.
Kalbant apie dujų įrangą dyzeliniam automobiliui, jos kaina prasideda nuo 1200 eurų iki 2 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio modelio.
Dujų įranga labiausiai atsiperka tiems, kurie vairuoja daug ir dažnai.
„Jeigu automobilis valgo 8 litrus, tai 50 tūkst. kilometrų, jeigu vidutiniškai žmogus važiuoja 25 tūkst. kilometrų – 2 metai plius aptarnavimai tos įrangos nusiskaičiuoja. Klausimas, ar tikrai apsimoka tai daryti, nebent labai daug važiuoja. Sunkvežimiam tikrai apsimoka arba tokiai technikai, kaip mikroautobusas“, – teigė A. Kubilius.
Anot specialisto, galios didinimas automobilyje apsimoka vienareikšmiškai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?21
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...