- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliolika metrų – tiek vasarą važiuojant šlapiu užmiesčio keliu gali pailgėti automobilio stabdymo kelias pasirinkus nekokybiškas padangas. Šis atstumas gali nulemti rimtą avariją. Padangų gamintojai pastebi, kad vis daugiau Lietuvos vairuotojų įsitikina, kad verta investuoti į saugumą ir renkasi premium klasės padangas.
Retas vairuotojas, išbandęs kokybiškas patikimų gamintojų padangas, grįžta prie prastesnio automobilio „apavo“. Padangų skirtumus itin ryškiai atspindi stabdymo kelias. Važiuojant šlapiu keliu mažiau kokybiškų padangų stabdymo kelias gali būti dramatiškai ilgesnis nei premium padangų. Važiuojant miesto greičiu, stabdymo kelias ant šlapios dangos gali pailgėti 3-5 metrais, o užmiestyje skirtumas gali siekti net keliolika metrų.
Premium klasės padangų gamintojai nuosekliai investuoja į produktų tobulinimą, juos atnaujina kas kelerius metus. Gamyboje taikomos naujausios technologijos, tobulinamas gumos mišinys. Tuo tarpu pigesnės padangos prekyboje visiškai nekeičiamos išbūna dešimtmetį ir daugiau, jų kokybė – tai kompromisas tarp padangos savybių ir kainos.
„Padangos yra svarbiausias automobilio saugumo garantas. Naudodamas nežinomo gamintojo padangas vairuotojas rizikuoja savo saugumu. Saugumas, komfortas ir galimybė pasirinkti pačių tinkamiausių savybių padangas – principai, kuriuos užtikrina rimti gamintojai“, - sakė „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas.
Pasak jo, kiekvieno vairuotojo poreikiai yra kitokie, ir juos stengiamasi atliepti. Pavyzdžiui, mažus vaikus į darželį vežanti mama gali rinktis saugias padangas, kurios padės laiku sustoti ir išvengti susidūrimo su netikėta kliūtimi. Darbo reikalais daug keliaujantis verslininkas suras komfortiškas, triukšmo nekeliančias padangas. Dinamišką važiavimo stilių mėgstantieji gali ieškoti ypač gero sukibimo padangų, suteikiančių automobiliui stabilumo greitame posūkyje.
Vienas patikimiausių būdų pasitikrinti padangų kokybę – nepriklausomi testai. Per daugelį metų premium klasės padangos savo pranašumą stabiliai įrodo testų rezultatuose patekdamos į pirmaujančias pozicijas. Pasitaiko, kad tarp geriausiųjų kartais atsiranda ir pigesnių padangų. Tačiau laikas parodė, kad ilgai geriausiųjų dešimtuke tokios padangos neišsilaiko – sėkmingas jų pasirodymas testuose būna labiau atsitiktinis.
Objektyvus rodiklis, į kurį patartina atkreipti dėmesį renkantis padangas – standartizuota ES padangų ženklinimo etiketė. Joje pateikiamas unifikuotas padangos savybių įvertinimas: kuro ekonomija, stabdymas ant šlapio kelio, triukšmo lygis. Didžioji dalis premium klasės produktų paženklinti aukštais įvertinimais (pvz. B – kuro eknomija, A – stabdymas ant šlapio kelio).
Pripažintų gamintojų padangas patariama įsigyti iš oficialių atstovų Lietuvoje, kurie suteiks gamintojo garantiją ir parinks tinkamiausias padangas. „Rekomenduodami padangas klientams remiamės ne tik testų rezultatais, - sakė bendrovės „Dagris“ padangų prekybos vadovas Gintaras Žemaitis. – Labiausiai pasitikime pačių vairuotojų, išmėginusių padangas, rekomendacijomis. Pastebėjau, kad siurprizų čia nėra: gerų atsiliepimų dažniausiai sulaukia premium klasės padangos.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu8
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...