Mėsos rinkoje populiarėja vištiena

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje vienas gyventojas per metus suvalgo apie 22 kg vištienos – beveik dvigubai daugiau nei prieš dešimtmetį.

Panašiai kaip Europoje

Pagal šį rodiklį beveik prilygstame Vakarų Europai, kur vienam žmogui tenka 24 kg vištienos per metus. Jungtinėse Amerikos valstijose vištienos produktų suvartojama dar daugiau – 45 kg.

Pasak „KG Group“ vykdomojo direktoriaus Dariaus Samuolio, Lietuvoje vištiena populiarumu dar gerokai atsilieka nuo kiaulienos ar jautienos. „Gyvulių mėsa turi daug nukaulintos mėsos, todėl ji vartotojui nuo senų laikų patrauklesnė, tačiau diegiant naujas technologijas vištieną galima padaryti patrauklią ir patogią vartoti. Tai ir yra mūsų tikslas“, – tvirtino D.Samuolis. Pavyzdžiui, įmonių grupės paukštynų įrenginiai gali viščiuko broilerį supjaustyti į 30 skirtingų dalių, vien iš sparnelių pagaminti aštuonis skirtingus produktus.

„KG Group“ planuoja ne tik investuoti į paukštininkystės cechus, bet ir aktyviai populiarinti paukštieną. „Steigiame pirmąją vištienos gaminimo mokyklą. Internete skelbsime sukurtus mokomuosius filmus, valgiaraščius, mokymus restoranų, kavinių virėjams“, – sakė vykdomasis direktorius.

Pasiekia ir Tailandą

Įmonių grupės „KG Group“ valdomi Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynai eksportuoja 47 proc. produkcijos. „Daugiausia produktų iškeliauja į Rusiją, Vakarų Europą, Tailandą, Vietnamą“, – sakė D.Samuolis. Azijos šalys ir prancūzai iš Lietuvos daugiausia perka sparnų dalis.

D.Samuolio teigimu, vištienos gaminiai sparčiai populiarėja ir Lietuvoje, kitose Baltijos šalyse. „Šiemet pirmą kartą po žiemos neliko sparnelių atsargų. Anksčiau jie būdavo paklausesni vasarą. Dabar matome, kad situacija keičiasi“, – džiaugėsi jis.

Baltijos šalyse labai padidėjo ir rūkytų vištienos gaminių pardavimas. „Ypač daug jų pardavėme prieš Velykas. Planuojame į šį cechą investuoti 5–7 mln. litų ir padidinti jo pajėgumus 30 proc.“, – pasakojo D.Samuolis.

Skandinavijos šalys noriai perka vištienos kepsnius. Jų gamyba taip pat bus plečiama – šiemet „Kaišiadorių paukštyne“ už 20 mln. litų bus įrengtas naujas kepsnių cechas.

Investuoja į plėtrą

Įmonių grupės „KG Group“ vadovas Tautvydas Barštys teigė, kad pastaraisiais metais į paukštynų plėtrą investuota 60 mln. litų. T.Barščio teigimu, inovacijos ir kitokių vištienos produktų pasiūla Baltijos šalyse ugdo naują paukštienos vartojimo kultūrą. „Nuolatinės investicijos į modernias technologijas ir gamybos plėtra leidžia didinti pardavimo mastus ir Lietuvos, ir užsienio rinkose“, – kalbėjo T.Barštys.

Šiais metais įgyvendintas Kaišiadorių paukštyno modernizacijos projektas – pertvarkytas paukštienos išpjaustymo cechas ir įdiegtos modernios gilesnio skerdenos dalių apdorojimo technologijos. Bendra investicijų į Kaišiadorių paukštyną siekia 15,8 mln. litų. Įmonės asortimentą papildė nauji produktai Baltijos šalyse: sparnų peteliai „Tulpės“, vidinė filė be sausgyslės, taip pat šlaunų mėsa be kaulo – šie produktai jau pradėti tiekti Lietuvos ir eksporto rinkoms.

„KG Group“ valdomų Kaišiadorių ir Vilniaus paukštynų apyvarta pernai sudarė 460 mln. litų, šiemet planuojama gauti 492 mln. litų.


Šiame straipsnyje: vištienamėsamėsos rinka

NAUJAUSI KOMENTARAI

dana

dana portretas
Papulereja todel,kad yra pigesne mesa uz jautiena ir kiauliena,nors faktiskai visada buvo pigiausia jautiena.Karve isauginti lengviau kaip kiaule,neaisku kodel jautiena brangesne.Karve-jautis minta zole,siaudais,isvedei i laukus ir ganosi ,maitinasi zole, kad kiaule uzaugintum reikia ja auginant maitingi visokiais viralais . Reikia virti ,virimui sunaudojama paildomu islaidu .Auginimo skirtumas aiskus.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių