Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui skirta dar 928 mln. eurų europinės paramos, pranešė bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“. Finansavimas skirtas pirmiesiems maždaug 130 km sankasos statybos darbams.
Vilniuje viešinti Latvijos ministrė pirmininkė Evika Silina (Evika Silinia) sako, kad trims Baltijos šalims reikia rasti galimybių greičiau įgyvendinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą.
Kaišiadoryse kilo skandalas dėl suremontuoto geležinkeliečių tako. Pasak gyventojų, anksčiau juo nebuvo įmanoma nei praeiti, nei pravažiuoti. Dabar čia atsirado asfalto danga, tačiau žmonės sunerimo dėl labai didelės kainos, kuri siekia 106 tūkst. eurų. Sako, ji labai didelė už kelią, kuris veda tik į gyventojų kiemus ir kurio greitai iš viso nebeliks, nes čia prasidės „Rail Baltica“ projektas, pasakojama LNK reportaže.
Baltijos šalyse geležinkelio projektą „Rail Baltica“ planuojama įgyvendinti keletą kartų pigiau, nei rodo užsienio šalių patirtis, rašo „Verslo žinios“.
„Rail Baltica“ projektas nuo planuotų terminų atsilieka pusantrų metų, biudžetas gali būti viršytas beveik 60 mln. eurų, o vėžę nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos iki Kauno gali tekti tiesti iš naujo.
Pagerės ir padidės krovinių gabenimas per Lietuvą, daug naujų darbo vietų ir turizmo augimas – tokias europinio geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ naudas regi šalies gyventojai. Kad vėžė Lietuvai bus naudinga neabejoja du trečdaliai apklaustųjų.
Bendros Baltijos valstybių įmonės, kuruosiančios „Rail Baltica“ projektą, likimas priklausys nuo premjerų susitikimo pirmadienį. Pasak Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktoriaus Arenijaus Jackaus, jeigu Baltijos valstybių ministrai pirmininkai pasieks susitarimą dėl Vilniaus prijungimo prie europinės vėžės, susitarti dėl akcininkų sutarties pavyktų jau kitose derybose.
„Iš esmės iš politinių neišsprendžiamų klausimų turime Vilnių ir tikimės, kad po pirmadienio premjerų susitikimo bus daugiau aiškumo. (...) Jei pasiekt
Lietuvai, Estijai ir Latvijai planuojant antrą „Rail Balticos“ etapą iki Helsinkio, Lenkija taip pat pasistūmėjo į priekį. Lietuva europinės vėžės darbus iki Latvijos sienos planuoja baigti 2015-aisiais, Lenkijos planuose Lietuvos sienos geležinkelį modernizuoti iki 2020-ųjų.
„Rail Balticos“ projektas Lenkijoje pajudėjo į priekį. Pirmosios 60 kilometrų geležinkelio atkarpos Varšuva–Sadownas modernizavimo darbai bus baigti per porą metų. Jie kainuos beveik 1,5 mlrd. skaičiuojant litais. Europos Sąjunga skiria 85 proc. lėšų. Kad greitaeigiai traukinia