Teismas leido jungti Kauno ligonines

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) leido vykdyti Kauno 2-osios klinikinės ir Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinės ligoninių reorganizaciją, jas sujungiant, teigia miesto valdžios atstovas.

"Nuo šiandien galima vykdyti reorganizavimo procedūras, jeigu nebus kokių nors kliūčių ar niekas nesustabdys", - BNS pirmadienį sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Teisės departamento direktorius Dainius Ratkelis.

LVAT penktadienį nusprendė, kad Kauno apygardos administracinio teismo (KAAT) nutartis, stabdanti balandžio pradžioje priimtą laikinosios sostinės savivaldybės tarybos sprendimą sujungti ligonines, yra nepagrįsta.

Kauno teismas anksčiau buvo patenkinęs aštuonių savivaldybės tarybos narių prašymą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę.

Anot D.Ratkelio, analogišką nutartį LVAT buvo priėmęs ir liepos pabaigoje. Tuomet dėl reikalavimo užtikrinimo į teismą buvo kreipusis Kauno 2-oji klinikinė ligoninė.

Šiuo metu, kaip teigė savivaldybės atstovas, KAAT yra du skundai dėl savivaldybės sprendimo, paduoti aštuonių savivaldybės tarybos narių ir minėtosios 2-osios klinikinės ligoninės.

Jis tvirtino, kad jokie reorganizacijos procesai nebuvo pradėti, nes tiesiog nebuvo suspėta ką nors padaryti - savivaldybės tarybos sprendimas išsyk buvo apskųstas.

"Nėra pradėti, nes nespėti pradėti. Tarybos sprendimas tik įgaliojo administracijos direktorių vykdyti tą reorganizavimą. Administracijos direktorius nespėjo nei vieno įsakymo išleisti: tiek įpareigojančio ligoninių vadovus rengti reorganizavimo sąlygas, tiek paskui", - sakė D.Ratkelis.

Kauno teismas gegužės pabaigoje nutarė, kad reikia sustabdyti savivaldybės tarybos sprendimo galiojimą iki teismo sprendimo įsiteisėjimo byloje bei uždrausti vykdyti tolimesnius su ligoninių reorganizavimu susijusius veiksmus ir procedūras iki teismo sprendimo įsiteisėjimo byloje.

Tuo nepatenkinta Kauno miesto savivaldybė ir savivaldybės administracija pateikė skundus, kuriais prašė panaikinti Kauno teismo nutartį ir atmesti prašymą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones.

LVAT kolegija penktadienį nusprendė, kad pirmosios instancijos sprendimas yra nepagrįstas - teismo nuomone, Kauno teismas nepateikė faktinės situacijos vertinimu pagrįstų motyvų, susijusių su teismo sprendimo įvykdymo pasunkėjimu ar negalimumu.

Aukštesniojo teismo teigimu, pareiškėjai prašymą stabdyti savivaldybės sprendimo galiojimą grindė tuo, kad esą reorganizavimo procedūros gali apsunkinti teismo sprendimo vykdymą.

"Tačiau pažymėtina, jog byloje nėra pateikta įrodymų, patvirtinančių, kad nurodytų viešųjų įstaigų reorganizavimas šiuo metu yra objektyviai pradėtas ar rengiamasi jį nedelsiant pradėti (pavyzdžiui, patvirtintos reorganizavimo sąlygos, inicijuotas darbuotojų atleidimas ir panašiai), tai yra inicijuoti faktiniai reorganizavimo veiksmai, kurių padarinių pašalinimas būtų sudėtingas ar neįmanomas", - teigiama LVAT nutartyje.

LVAT konstatavo, jog pirmosios instancijos teismas, spręsdamas pareiškėjų prašymą dėl reikalavimo užtikrinimo priemonės taikymo, nevertino visų bylos išsprendimui svarbių aplinkybių, todėl priėmė nemotyvuotą ir nepagrįstą nutartį, kuri naikintina.

"Atkreiptinas dėmesys į tai, kad teismas bet kurioje proceso stadijoje savo iniciatyva ar proceso dalyvių motyvuotu prašymu gali tiek pritaikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę, tiek ir priimti nutartį panaikinti reikalavimo užtikrinimą arba pakeisti vieną reikalavimo užtikrinimo priemonę kita, todėl tokia teismo nutartis neužkerta kelio pakartotinai kreiptis į pirmosios instancijos teismą, pateikiant motyvuotą prašymą pritaikyti reikalavimo užtikrinimo priemones", - tvirtino LVAT.

Tiek ši, tiek liepos pabaigoje priimta nutartis yra galutinės ir neskundžiamos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių