Perfekcionisto žvilgsnis į gyvenimo užkulisius

Festivalis "Kaunas Photo" toliau pažindina Kauną su šiuolaikine europietiška fotografija. Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Mykolo Žilinsko dailės galerijoje pristatoma ekspozicija "Kryžiaus krašto paroda. Šiuolaikinė Šveicarijos fotografija".

Festivalis "Kaunas Photo" toliau pažindina Kauną su šiuolaikine europietiška fotografija. Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Mykolo Žilinsko dailės galerijoje pristatoma ekspozicija "Kryžiaus krašto paroda. Šiuolaikinė Šveicarijos fotografija".

Kitaip pamatyta politika

Parodoje dalyvauja septyni jauni ir aktyvūs šveicarų fotografai ir jų fotodarbų serijos: Christiano Lutzo "Protokolas", Leo Fabrizio "Bunkeriai", Giacomo Bianchetti "Ar galiu?", Romaino Maderio "Ekaterina", Luca Zanierio "Galios koridoriai", Urso Bigglerio "Gotthard" ir vienintelė parodoje savo kūrinius pristatanti moteris – Anne Golaz su fotografijų ciklu "Kaimiški vaizdeliai".

Darbuose plėtojamos didžiosios politikos, korporacijų, gynybinio mentaliteto, gamtinių sąlygų, šveicariško diplomatiškumo ir provincialumo temos. Nuotraukų serijose juntamas fotografų stebėsenos subtilumas, techninis perfekcionizmas, dokumentiškumas.

Monumentalios M.Žilinsko dailės galerijos sienos prabyla konceptualia fotografija, įamžinančia septynių tautiečių žvilgsnius į pasirinktas temas.

Menininkas Ch.Lutzas savo fotoserijoje įsiterpia į politinės galios aukštųjų sferų užkulisius. Fotografo kompozicijos fragmentiškos, ryškių spalvų, kupinos prabangos. Jis fiksuoja autoritetingų asmenų susitikimų mizanscenas, kuriose laikomasi visų protokolo reikalavimų, vyrauja hierarchiniai santykiai. Fotografijose vaizduojami asmenys – tarsi kitos planetos atstovai, veikiantys pagal iš anksto sudarytus scenarijus.

L.Zanier cikle "Galios koridoriai" taip pat juntamas kito pasaulio egzistavimas. Jis gilinasi į vietas, kuriose politikos atstovai rengia susirinkimus, posėdžiauja, sprendžia aktualius valstybei klausimus, priima įstatymus. Autoriaus fotografijose interjerai primena scenografijas iš filmų apie kosmosą, nepažintas visatos paslaptis ir joje gyvenančius kitų planetų gyventojus. Kompozicijose naudojamas dirbtinis apšvietimas, fotoobjektyvo rakursai pabrėžia fiksuojamų vietų griežtą geometriškumą, o spalvos kuria šaltumo, oficialumo, sustojusio laiko nuojautas.

G.Bianchetti savo kūriniais iš serijos "Ar galiu?" atlieka socialinį tyrimą. Fiksuodamas dvidešimties galingiausių Šveicarijos korporacijų fasadines įeigas jis tiria, kaip piliečiai reaguoja į fotografo pasirodymą viešojoje erdvėje ir bandymą prisiliesti prie korporacijų neliečiamybės.

Parodoje pateikiamos fasadų nuotraukos ir jas lydintys tekstai, pasakojantys apie menininko sankirtą su korporacijų atstovais ir jų reakciją į autoriaus ketinimą fotografuoti.

Šveicarijos simboliai

Nuo politikos ir korporacijų temų kartu su menininku L.Fabrizio pereiname prie karinės temos, atsispindinčios nuotraukų serijoje "Bunkeriai". Pagrindinė kūrinių mintis – skirtingų bunkerių formų ir ištaigingų Šveicarijos gamtovaizdžių sintezė. Bunkeris – tai plačiai išvystytos Šveicarijos karinės sistemos simbolis, kurį autorius fiksuoja pasirinkdamas skirtingą paros laiką, apšvietimą, aplinką – taip pabrėždamas kiekvieno nuotraukos veikėjo unikalumą. Kūriniai asketiški, tylūs, bet grėsmingi, nes už storų bunkerių sienų slepiama nepažinta, autoriaus įamžintos vietos ir joje vykusių įvykių istorija.

U.Biglerio "Gotthard" gamtovaizdžių fotoserija išsiskiria pastelinėmis spalvomis, abstrahuotomis gamtos formomis ir meditatyviu autoriaus susikaupimu kuriant nuotraukos kompoziciją ir nuotaiką. U.Biglerio darbai parodą papildo savo tapybiška gamtos spalvų, faktūrų ir formų raiška.

Gamtos motyvų įamžinimas būdingas ir vienintelei moteriai šiame vyriškame autorių kolektyve – A.Golaz. Fotoserija "Kaimo vaizdeliai ir kiti darbai" – lėtosios dokumentos darbas, pasakojantis apie per kartas einančius dalykus, ritualus, nežymius pokyčius. Vaizduojami žmonės glaudžiai suaugę su gimtąja žeme, pamiršę, kad anapus kaimo egzistuoja visko perpildytas pasaulis, ir tarsi užstrigę savo pačių būtyje. Nuotraukose atsiveria skausmingas suvokimas, kad egzistuoja tik praeitis ir darbartis, o ateitis – tik vizija.

Ironiška istorija

Savo tematika pats optimistiškiausias yra R.Maderio darbas "Ekaterina", pasakojantis apie paprastą vaikiną (t.y. patį autorių) ir jo pastangas sutikti "tą merginą".

Ieškodamas "tos vienintelės" menininkas pasuko į Ukrainą, kurioje jį sužavėjo vietinių merginų grožis, atviras bendravimas ir... itin dažnai besikartojantis vardas "Ekaterina". Menininko fotografijų ciklą užbaigia nuotrauka, kurioje balta suknele pasipuošusi viena iš sutiktų Ekaterinų drauge su menininku Alpių fone – tarsi laimingos pabaigos vaizdelis, tačiau atidžiau įsižiūrėjus Alpės tėra butaforija, mergina – nepažįstamoji, o autorius – pašalietis, atsitiktinai užklydęs į kadrą.

Ne veltui šveicarai garsėja savo diplomatiškumu, taktiškumu, taisyklių laikymusi ir preciziškumu – tai atsiskleidžia per ekspozicijoje "Kryžiaus krašto paroda. Šiuolaikinė Šveicarijos fotografija" pateiktas fotodarbų serijas. Temos – aktualios nūdienai, autoriai – jauni, veržlūs, nebijantys rizikuoti, o darbai – atspindintys šveicarišką mentalitetą.



Kas? Šveicarijos fotografų paroda "Cross Country Show".

Kur? M.Žilinsko dailės galerijoje.

Kada? Veikia iki spalio 12 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių