Į buriavimo mokyklą – per galvas

Kaip minėta, svarbu iškelti pačią idėją – atkurti buriavimą, o kaip, kur ir už kokius pinigus tai daryti, tegul gilinasi Klaipėdos miesto savivaldybės valdininkai. Buriavimo baze Klaipėdoje buvo Smiltynės jachtklubas. Jį uždarius rekonstrukcijai buriavimo neliko.

Bet problema buvo ir kita. Vaikai buriuodavo prie jachtklubo, šalia uosto akvatorijos. Tokį vaikų buriavimą nepalankiai vertino uosto kapitono tarnyba.

„Specialiai pasižiūrėjau Klaipėdos uosto laivybos taisykles. Jose nurodyta, kad sportiniai laivai gali plaukti laivybos kanalu, jei juos lydintis laivas gauna laivų eismo tarnybos leidimą ir palaiko nuolatinį ryšį su ja“, - aiškino Petras Bekėža. Taip pat esą nėra nurodyta, kad neregistruoti maži sportiniai laiveliai negalėtų plaukti šalia laivybos kanalo.

Tačiau buvęs uosto kapitonas Ričardas Lučka patarė „nemaišyti buriavimo, kur buriuoja specialistai ir vaikų buriavimo su „optimistais“.

„Buvo atvejų, kai didieji laivai avariniu būdu stabdydavo, kai vaikai su mažais laiveliais netikėtai atsidurdavo prieš juos laivybos kanale ir netgi apsiversdavo“, - prisiminė R.Lučka. Todėl Klaipėdos uosto laivybos taisyklėse yra aiški nuostata draudžianti organizuoti laivų regatas, kitus sportinius ar pramoginius renginius be uosto kapitono leidimo. Kyla klausimas – kas yra vaikų buriavimo treniruotės – renginys ar ne? Ir ar joms rengti šalia uosto laivybos kanalo reikia uosto kapitono leidimo?

Nusibodo laukti prieplaukos

Ne tik vaikų, bet ir daugybė suaugusiųjų buriavimo, laivybos problemų būtų išspręsta, jei už Smeltės pusiasalio prie Kuršių marių būtų pastatyta Klaipėdos pramoginių laivų ir valčių prieplauka.

Ją yra įsipareigojusi pastatyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija už iš miesto daugiau nei prieš 10 metų gautą senosios valčių prieplaukos teritoriją prie Smeltės pusiasalio. Dabar ta teritorija yra naudojama iš Malkų įlankos iškastam užterštam gruntui laikyti.

Naujos Klaipėdos pramoginių laivų ir valčių prieplaukos statyba jau turėjo prasidėti maždaug 2011 metais. Jau netgi buvo parinktas šios statybos rangovas. Bet tuomet šalį valdžiusiai konservatorių ir liberalų sąjūdžio vyriausybei paėmus į biudžetą iš Uosto direkcijos dalį pelno statyba buvo įšaldyta.

Dabar pasikeitė pačios Uosto direkcijos samprata apie uosto vystymą. Rengiamas Uosto bendrasis planas, kuriame numatytas kitoks uosto pietinės dalies išvystymas su naujai formuojamais pietiniais uosto vartais. Už tų vartų Kuršių marių dalyje vis dar žadama pastatyti Klaipėdos pramoginių laivų ir valčių prieplauką. Bet šiandien nėra aiškūs terminai, kada tai bus. Galbūt apie kokius 2019-2023 metus?

Dalis Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos narių mano, kad visais įmanomais būdais Klaipėdoje reikėtų spartinti naujos pramoginių laivų ir valčių prieplaukos statybą. Tuomet Klaipėdoje atsirastų ir padori buriavimo mokykla, ir tinkama pramogų ir vandens sporto bazė.

Bet vyrauja maksimalizmas – buriavimo mokyklos Klaipėdoje reikalauti jau dabar ir su nuostata, kad „valdininkai lai verčiasi per galvas, bet numato didesnes lėšas buriavimui ir atkuria mokyklą“.

„Kategoriškai nenoriu sutikti vaikų buriavimo mokyklos ateitį Klaipėdoje surišti su nežinia kada atsirasiančia pramoginių laivų prieplauka – jei jos lauksime eisime į niekur...“, - dėstė A.Aušra. Jis atmetė ir profesoriaus Vlado Žulkaus siūlymą ieškoti kontaktų su naujai išrinktais Seimo nariais klaipėdiečiais dėl buriavimo gaivinimo Klaipėdoje. V.Žulkaus nuomone, buriavimo sporto entuziastu turėtų būti naujas Seimo narys Dainius Kepenis, pats buvęs vaikų treneriu Smiltynės jachtklube.

„Sutiksime didžiulį pasipriešinimą, nes buriavimo pyragas Lietuvoje padalintas. Didelę dalį atsiriekia Kauno marios. Kai bandysime perskirstyti pyragą, bus paaiškinta, kad esame ir be ausų, ir be rankų. Kaune buriavime yra įtakingi žmonės. Ėjimas per Respubliką bus daugiau su nuotykiais ir be naudos“, - savo nuomonę dėstė A.Aušra.

Komentaras

Adomas Alekna, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas:

Uosto laivybos taisyklėse numatyta, kad nesuderinus su uosto kapitonu draudžiama – organizuoti laivų regatas, kitus sportinius ar pramoginius renginius. Manau, kad buriavimas bet kokiu atveju yra viena iš sporto šakų. Vaikų mokymas buriuoti uosto akvatorijoje kelia pavojų saugiai laivybai ir jų pačių saugumui. Mokytis buriuoti uosto akvatorijoje neleidžiame. Vaikų mokymasis buriuoti vietose, kur yra intensyvi laivyba, dideli gyliai saugumo prasme prilygsta futbolo žaidimui gatvėje. Manome, kad saugi vieta buriuoti vaikams būtų Kuršių mariose už Kiaulės Nugaros.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gt

gt portretas
Buriavimo Sostine po kol kas gal ir Kaunas. Taciau gimtine tikrai Klaipeda. Ziurint i uosto pletros perspektyvas ir vertinant tai kad gyvename prie juros, (kuria mazieji buriuotojai praktiskai niekad negalejo dziaugtis) idealiausia vieta, mano manymu, sporto bazei butu Melnerages papludimys, ties siauriniu molu. Pagal uosto pletros plana pastacius naujas krantines jurineje dalyje, turetu atsirasti dalinai uzdara papludymio akvatorija. Kuri butu tobula buriavimo entuziastams. Butu saugi laivyba ir puikios salygos buriuojantiems.

Pastebėjau, kad

Pastebėjau, kad portretas
Kaunas, o ne Klaipėda yra Lietuvos buriavimo sostinė

Versija

Versija portretas
Kaip Karbauskis pasakys taip ir bus. Jei perkels uostą į Šventąją, galės vaikai Klaipėdoje plaukioti kiek tik nori.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių