- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skirtingų šalių talentai – Lietuvos violončelininkas Glebas Pyšniakas ir norvegų pianistas Ole Christianas Haagenrudas – surado raktą į margaspalvį vizijų pasaulį. Šio dueto pokalbiai – tai ir tylios, nuskaidrinančios sielą išpažintys, ir aistringi pietietiško temperamento proveržiai. Tokį nuotaikų vėrinį ansamblis žada festivalyje.
18 tarptautinių ir nacionalinių konkursų laureatas G. Pyšniakas ir geriausiu savo šalies atlikėju prieš kelerius metus pripažintas O.Ch. Haagenrudas – vienas kito verti partneriai. Jie jau koncertavo kartu svarbiose Norvegijos ir Lietuvos scenose.
Tačiau groti su tokiu savitu artistu kaip G. Pyšniakas – iššūkis bet kuriam menininkui, juolab – interpretuoti Glebo mėgstamus kūrinius, kaip šį kartą.
Tarsi magiškas gidas
Regis, nėra emocijos, kurios nesugebėtų perteikti šis ugningo temperamento virtuozas, pribloškiantis klausytojus savo technikos arsenalu.
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bei Vienos muzikos ir vaizduojamojo meno universiteto studentui G. Pyšniakui veriasi vis naujos elitinės salės. Šiemet Glebas pasirodė su Lietuvos kameriniu orkestru Vienos Hofburgo rūmuose. Neseniai jam buvo suteikta garbė pagriežti šių rūmų muziejuje saugoma legendinio italų meistro Antonio Stradivariaus violončele.
2009-aisiais violončelininkas tapo festivalio "The International Holland Music Sessions" Olandijoje laureatu ir pelnė teisę surengti koncertų turą garsiose Europos salėse. Dėl šios teisės varžėsi net 60 jaunųjų talentų iš įvairių pasaulio šalių!
Glebas pasirodė Amsterdamo "Concertgebouw", Slovakijos, Čekijos filharmonijose ir kitose svarbiose scenose. "Concertgebouw" publika net užkandusi žadą klausėsi jo su pianistu Dariumi Mažintu atliekamų Anatolijaus Šenderovo "Dviejų Sulamitos giesmių".
Pats šio kūrinio autorius pavadino G. Pyšniaką "magišku gidu", kuris vedžioja klausytojus muzikos labirintais atverdamas jos grožį. "Kai klausausi šio jauno muzikanto, man visiškai nerūpi analizuoti jo technikos, temperamento ar dinaminių niuansų – noriu tik klausytis muzikos", - prisipažino kompozitorius.
Įkvėpė violončelės legenda
Kas suteikia Glebui pasitikėjimo savimi, kuris prikausto klausytojų dėmesį jo koncertuose nuo pirmos iki paskutinės akimirkos?
"Muzikantai dažnai bijo suklysti, nutolti nuo kanonų. Man atrodo, kad muzikoje nėra svarbiausia pagroti taisyklingai, - atviravo G. Pyšniakas. - Jeigu įlieji į muziką savo emocijų ir bandai papasakoti kažką asmeniška, mažos klaidelės nublanksta. Prie kompozitoriaus idėjų pridėjus savęs, išeina nuostabus "miksas"!".
Glebas nuo vaikystės svajojo tapti muzikantu, nors jo tėvų gyvenimas nebuvo susijęs su muzika. "Griežti violončele pradėjau vėlokai – tik devynerių metų. Grojau niekieno neraginamas – tėvai net bandė mane pristabdyti, kad dėl muzikos nenukentėtų kiti mokslai, - pasakojo violončelininkas. - Man labai patikdavo koncertuoti, gerai sekėsi Balio Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje, bet to nesureikšminau".
Viskas pasikeitė po Glebo pažinties su legendiniu kinų kilmės violončelės virtuozu Yo Yo Ma, koncertavusiu ir vedusiu meistriškumo kursus Vilniuje.
"Mane sukrėtė Yo Yo Ma koncertas Nacionalinėje filharmonijoje, - prisiminė Glebas. – Jis pagrojo Johanną Sebastianą Bachą ir padarė visus laimingus. Tada pagalvojau: kaip nuostabu išeiti į sceną ir visus šitaip apdovanoti – kaip norėčiau tai sugebėti! Pradėjau svajoti, sapnuoti, kad groju su orkestrais, ėmiau daug dirbti. Pabėgdavau iš pamokų ir eidavau namo groti".
Glebas buvo prasitaręs Yo Yo Ma, kad nori griežti Astoro Piazzolla‘os tango, bet neturi natų. Netrukus maestro agentas vilniečiui jas atsiuntė. Vėliau G. Pyšniakas gavo iš Yo Yo Ma dar ne vieną jo naujausių kompaktinių diskų siuntą.
Gyvena šia diena
Nuo šių įvykių praėjo aštuoneri metai. Per tą laiką Glebas surengė rečitalių Italijoje, Austrijoje, Olandijoje, Kroatijoje, Norvegijoje, Slovakijoje, Lichtenšteine, Portugalijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Čekijoje.
Jis griežė su Porto (Portugalija), Kauno simfoniniais, Maskvos konservatorijos simfoniniu orkestrais, atstovavo Lietuvai daugelyje svarbių užsienio scenų.
"Svarbiausia nesustoti ir žinoti, ko nori iš gyvenimo, - įsitikinęs Glebas. – Aš nežiūriu toli į priekį. Stengiuosi daryti visa, kas įmanoma dabar, kad rytojus nebūtų toks pats kaip ši diena".
Kerinti violončelė. G. Pyšniakas (violončelė), O. Ch. Haagenrud (fortepijonas, Norvegija); D .Šostakovičiaus, A. Piazzolla‘os, A. Šenderovo kūriniai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje prasideda aktualios muzikos festivalis „Gaida“
Vilniuje šeštadienį prasidės didžiausias Baltijos šalyse šiuolaikinės muzikos forumas – tarptautinis aktualios muzikos festivalis „Gaida“. ...
-
Į Nacionalinio Kauno dramos teatro premjerą „Kartoteka“ atvyko kultūros atstovai ir politikai3
Spalio 18-osios vakarą Nacionaliniame Kauno dramos teatre žiūrovai gausiai rinkosi į Gintaro Varno režisuotą premjerą „Kartoteka“. Tarp ištikimiausių teatro mylėtojų buvo galima sutikti daug garbių svečių. ...
-
Išdalinti kasmetiniai „Atliekų kultūros“ apdovanojimai
Trečiadienį vykusiame kasmetiniame renginyje išdalinti „Atliekų kultūros“ apdovanojimai. Devyniems tvarumo puoselėtojams buvo įteiktos statulėlės. ...
-
Maldos namus pavertė kūrybos oaze1
Evangelikų liuteronų maldos namuose architektė Edita Stankevičiūtė-Righetto suderino praeitį su dabartimi, pagarbą tradicijoms su savo amato meistryste ir modernumu. ...
-
Tapytojas M. Valentukonis: ar tikrai paveiksle viskas yra taip gražu?5
Kaunietis tapytojas Mantas Valentukonis – vienas iš penkių menininkų šiais metais dalyvaujančių konkursinėje „JCDecaux premijos 2024“ parodoje, kurioje atrenkami dalyvauti įdomiausi pradedantys Lietuvos jaunieji menininkai...
-
Nepamirštamas laikas su maestro L. Truikiu4
Šiais metais Lietuva žymi dailininko ir scenografo Liudo Truikio 120-ąsias gimimo metines (1904–1987). Nacionalinis M. K. Čiurlionio muziejus rengia maestro kūrybos parodą „Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“. ...
-
Receptai tapybos bienalei1
Skamba keistai, tačiau XVIII Vilniaus tapybos trienalės, kuri pasaulį išvydo dar 1969 m., svarbiausioji paroda šiuo metu vyksta Kaune, Paveikslų galerijoje. Antras paradoksas turbūt tas, kad joje, nepaisant spaudos pranešimuose tarp e...
-
„Egomašina“ ir jos užtamsinti langai
Alternatyviojo roko grupė EGOMAŠINA gegužę išleido savo naują albumą „Nejuokinga“. Visada pozityvumu, ironija, humoru ir energija trykštanti grupė, o staiga jiems nejuokinga. Kodėl? Tai aiškinomės su grupės nari...
-
Benediktinių bažnyčios vertybės
Kauno arkivyskupijos muziejuje atidaryta paroda „Kauno Šv. Mikalojaus (benediktinių) bažnyčios palikimas“, kurioje galima išvysti XVII–XX a. bažnyčios interjero meno vertybių. ...
-
Lankytojams duris atveria Frankfurto knygų mugė
Penktadienį vakarų Vokietijos Frankfurto mieste duris lankytojams atveria didžiausia pasaulyje knygų mugė. ...