Su A.Paley – per bekraštį Mozarto muzikos okeaną

Klaipėdos kamerinis orkestras ir pianistas Alexanderis Paley penktadienį pristatys 6-ąją programą iš ciklo „Mozartas: visi koncertai fortepijonui ir orkestrui“.

Artėja prie finalo

„Klaipėdos koncertų salėje jau trečius metus vykstančio koncertų ciklo renginiai miesto melomanams tampa tikrais muzikiniais atradimais. Jie leidžia gėrėtis charizmatiškojo solisto muzikavimu, stebėtis nuolat augančia jo ir orkestro partneryste bei kaskart vis giliau prasiskverbti į neįžvelgiamas kompozitoriaus kūrybos gelmes“, – pastebėjo Klaipėdos koncertų salės direktoriaus pavaduotoja kompozitorė Loreta Narvilaitė.

„Daug emocijų sukėlęs ciklas artėja į pabaigą“, – konstatavo orkestro meno vadovas Mindaugas Bačkus, kuriam kaskart tenka svarbi užduotis parengti orkestrą didelės ištvermės, meistriškumo ir kūrybingumo reikalaujantiems pasirodymams.

Priešpaskutinėje ciklo programoje atlikėjai interpretuos Wolfgango Amadeuso Mozarto XXII, XXIII ir XXIV koncertus fortepijonui ir orkestrui. Klaipėdos kamerinis orkestras vėl bus papildytas pučiamaisiais bei mušamaisiais instrumentais ir artės mažos sudėties simfoninio orkestro link. Pasak A.Paley, „Mozarto vėlyvieji fortepijoniniai koncertai yra patys didžiausi apimtimi, sudėtingiausi techniniu požiūriu, o jų skambesys kartais priartėja prie L. van Beethoveno fortepijoninių koncertų skambesio“.

Pianistas kuria ir pats

Solistas koncerte taip pat atliks ir dirigento vaidmenį, tai darydamas tiesiai nuo fortepijono, vadovaudamas orkestrui ne tik rankomis, bet ir akimis, galva, net visu kūnu.

Kita vertus, tokių pasirodymų metu orkestrantams tenka didelė atsakomybė, nes A.Paley negali jiems parodyti visų įstojimų, dinamikos niuansų ir pan., tad jie turi būti itin atidūs, girdėti tiek save, tiek skambančią visumą. Didelė scenoje esančių atlikėjų komanda privalo kartu mąstyti ir jausti kintančius muzikos niuansus. Vis tiek A.Paley visada lieka jų kapitonu ir vairininku, plaukiant per bekraštį Mozarto garsų okeaną.

Fortepijono virtuozas prasitarė, kad atliekant XXII ir XXIV koncertus jis skambins savo kadencijas (tai ne kartą jis darė ankstesniuose ciklo koncertuose), o XXIII koncerto kadencija bus paties Mozarto.

Įdomu, jog pasirodymų žymiausiose salėse metu A.Paley groja ne tik savo sukurtas kadencijas, bet ir laisvas parafrazes kitų autorių kūrybos temomis. Štai prieš porą metų Vilniuje, Kongresų rūmuose, maestro Gintaro Rinkevičiaus jubiliejui skirtame koncerte jis skambino savo Parafrazes Jacqueso Offenbacho operų „Orfėjus leidžiasi į rojų“ ir „Hofmano pasakos“ temomis. Paklaustas, kokiomis temomis jis dar kuria, solistas paminėjo André Grétry operą „Ričardas Liūtaširdis“.

Koncertuoja Europoje ir Amerikoje

Neseniai Niujorke pianistas įrašė Piotro Čaikovskio Didžiąją sonatą ir fortepijoninių pjesių ciklą „Metų laikai“ – juos išleis garsi įrašų kompanija „Harmonia Mundi“. Beje, A.Paley interpretuojamais P.Čaikovskio koncertais fortepijonui netrukus galės gėrėtis ir „Klaipėdos muzikos pavasario“ festivalio klausytojai.

O grįžusio į Paryžių A.Paley laukė „Schola Cantorum“ studentai, kurie, vaizdžiais maestro žodžiais tariant, „gėrė jo kraują“, nes ruošėsi egzaminams. „Aš labai jaudinausi dėl jų“, – prisipažino neabejotiną talentą ir šiam darbui turintis pianistas, prieš metus vedęs meistriškumo klases ir Klaipėdos S.Šimkaus konservatorijoje.

Tarptautinių konkursų laureatas 56 metų pianistas, garsėjantis fenomenalia atmintimi, daug koncertuoja visoje Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. Pastaraisiais metais jo gastrolių maršrutai dažnai veda į Lietuvą ir Klaipėdą.

„Jei dar negirdėjote jo skambinimo, pasinaudokite šia puikia proga, – kvietė L.Narvilaitė. – Patirsite, kaip šios degančios asmenybės dėka salėje nebelieka abejingų žmonių: tiek atlikėjai, tiek publika įsitraukia į kūrybinį procesą. Būkite kartu su jais ir nuostabia Mozarto muzika.“

Koncertas vyks vasario 10 d. 18 val. Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36). Bilietai – po 20, 30, 50 Lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių