- Dovilė Jablonskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dešimt šeštadienį po vidurnakčio užsidegusio kompanijos „DFDS Lisco“ kelto „Lisco Gloria“ keleivių sekmadienį apie 11 val. nusileido Tarptautiniame Vilniaus oro uoste.
"Linkiu niekam to nepatirti", - sakė vienas iš kelto keleivių Juozas Korsakas. Kelte, iš Kylio plaukusiame į Klaipėdą, jis buvo su 28 m. sūnumi Vyčiu Korsaku. Abu vyrai džiaugėsi sveiki ir gyvi grįžę namo. "Mus išgelbėjo žmonių vienybė", - neabejojo V.Korsakas.
Darbo organizacija - prasta
Gaisras kelte kilo apie 01.30 val. nakties. Dauguma keleivių tuo metu buvo besumingantys. "Ruošiesi pailsėti, o čia netikėtai pajunti dūmelių kvapą. Iš pradžių tai jokių įtarimų nesukėlė. Tačiau kažkas pradėjo šaukti, kad degame. Dar sudrausminau, kad taip juokauti nevalia. Tačiau netrukus pro langelį savo akimis išvydome liepsną", – pasakojo J.Korsakas.
Vyriškio sūnus čiupo, ką galėjo. Pirmiausia - dokumentus. Tačiau kompiuteris ir kuprinė liko kajutėje. Laiko susirinkti visus daiktus - pritrūko.
"Organizacija buvo, atleiskite, prasta. Kap kas išmanė, taip tas tvarkėsi", - kalbėjo J.Korsakas.
Trys žmonės iššoko per bortą
Vyrai teigė garso sirenos negirdėję. Esą aliarmą ėmė kelti patys žmonės. Tuo metu kelto įgula įtikinėjo, kad situacija kontroliuojama. "Buvo bandoma sudaryti įspūdį, kad gaisras lokalus ir kad jis netrukus bus užgesintas. Tačiau man pasirodė be galo keista, kad niekas negriebia gesintuvų. Dūmų daugėjo akimirksniu, jų buvo tiek daug, kad atsitūpėme ant žemės - kitaip nebuvo kuo kvėpuoti. Iš pradžių įgula mums liepė likti savo vietose. Trūko oro, todėl vyrai jau norėjo pradėti daužyti langus, bet kaip tik tada gavome leidimą lipti ant denio", - prisiminimais dalijosi V.Korsakas.
Visiems keleiviams buvo išdalytos gelbėjimosi liemenės, paskubomis suteiktas instruktažas. Tačiau daugelis liemenę rankose laikė pirmą kartą ir nesuprato, nei kaip ją apsivilkti, nei kaip įjungti lemputes.
Šiuo atveju vieni kitiems į pagalbą suskubo patys žmonės.
"Buvo labai didelis susikalbėjimas, tarpusavio pagalba. Vieno vyro klausiau - ar jūs mokate elgtis su liemene? Jis atsakė, kad ne, bet supranta, kaip viskas turėtų veikti. Kažkas patarė suplėšyti antklodes ir sudrėkintus skudurėlius dėti prie burnos ir nosies. Kažkas ant denio pylė vandenį, nes jau darėsi karšta. Tėtis nusidegino koją. Trys žmonės iššoko per bortą, nes laivo grindys nuo karščio susmego į apačią. Jiems neliko kitos išeities, kaip šokti per turėklus į vandenį. Kiek žinau, juos ištraukė vokiečiai su sraigtasparniais", - pasakojo V.Korsakas.
Bijojo, kad valtis perlūš
Pirmiausia į valtį buvo susodinti moterys ir vaikai. "Niekas nelipo per galvas. Jei vaikai, tai vaikai - nebuvo brovimosi, prieštaravimų. Vienam keleivis buvo 3-4 mėn. kūdikis. Jį suvyniojo į striukę. Kiek teko girdėti, nei mama, nei vaikas nenukentėjo", - sakė degusiame kelte plaukęs vaikinas.
Tačiau jis atkreipė dėmesį, kad pats valčių leidimo į vandenį procesas toli gražu nebuvo sklandus.
"Pirmoje valtyje buvę žmonės net bijojo, kad beleidžiant ji perlūš, nes svirduliavo į visas puses ir bent tris kartus atsidaužė į laivo bortą. Taip atsitiko dėl to, kad grandinės buvo ne atleistos, kaip kad turi išsivynioti lynas, bet nukirstos. Antroji valtis leidosi sėkmingiau, bet ir tai su pačių keleivių pagalba. Vienas vyriškis prie valties prijungė mašinos akumuliatorių", - keleivių darbą petys petin nušvietė V.Korsakas.
Chaosui nebuvo laiko
Nuo gaisro pradžios iki žmonių evakuacijos praėjo apie 30 min. Kol buvo laive, žmonės sprogimo negirdėjo, nors žinojo, kad įgulos vadintas lokalus gaisras išplito - degė sunkvežimiai, mašinos, net kuro talpyklos.
Supleškėjo ir Korsakų automobilis su jame buvusiomis itališkomis prekėmis. Vyrai pasakojo išgyvenę košmarišką naktį, tačiau būnant įvykių epicentre to nejautė. "Susikaupi, sutelki mintis ir chaosui nėra laiko. Tikrąjį nakties siaubą įvertinau tik kitą dieną per televiziją žiūrėdamas reportažus. Būdamas avarijos vietoje galvojau: "Negaliu leisti, kad į Lietuvą grįžtų dvi urnos"", - prisipažino V.Korsakas.
Komplimentai vokiečiams
Iš kelto keleiviai pirmiausia buvo nugabenti į sporto salę, kur ir pernakvojo. Kitą dieną jie buvo perkelti į viešbutį. "Maitino be pertraukų", - šypsojosi V.Korsakas.
"Vokiečių gelbėtojai dirbo labai profesionaliai. Kelto įgulai turime priekaištų, tačiau juk visi keleiviai gyvi, todėl, matyt, ne viskas buvo blogai. Tiesiog įgulai reikėjo žmonių išjudinimo, pastūmimo į priekį", - kalbėjo V.Korsakas.
Vilniaus oro uoste sutiktas Valerijus Podlipskis buvo nekalbus. Kiek nuostolių per gaisrą patyrė, vyriškis sakė dar neskaičiavęs. Tačiau sudegė jo vairuojamas sunkvežimis su "Philip Morris" prekėmis, visa navigacija, kompiuteriu.
"Užuodėme dūmus, išėjome į koridorių, pamatėme bėgančius žmones. Visi šaukė, kad gaisras. Iš pradžių galvojome, kad nieko ypatingo, bet po to paaiškėjo, kad situacija rimta. Pradžioje kilo panika, bet po to žmonėms išdalijo liemenes, moterys ir vaikai sėdo į pirmą valtį, kiti keleiviai - į antrą", - sakė V.Podlipskis.
Vyrai pasidžiaugė, kad gaisras kelte kilo ne toli atviroje jūroje, o netoli Danijos. "Kitaip nežinia, kuo viskas būtų baigęsi", - svarstė J.Korsakas.
Gaisras baigiamas gesinti
Gaisras, kuris ilgiau nei 30 valandų siautėjo su Lietuvos vėliava plaukiojančiame automobilių kelte, šiuo metu stovinčiame Danijos teritoriniuose vandenyse Baltijos jūroje, sekmadienį buvo praktiškai numalšintas, pranešė Danijos karo laivyno pareigūnai.
"Laive nebesimato liepsnų, tik kyla dūmai, kurių daug mažiau nei vakar", - Danijos jūrų pajėgų operatyvinės vadavietės budintis karininkas sakė naujienų agentūrai AFP.
Kelte "Lisco Gloria", kuriame yra 200 tonų degalų, vėliau sekmadienį apsilankys ugniagesiai, patikrinsiantys, ar jo viduje niekas nebeliepsnoja, taip pat išpumpuosiantys viduje susikaupusį vandenį, siekiant stabilizuoti laivą ir užtikrinti jo plūdrumą.
"Ši operacija nebėra paieškos ir gelbėjimo - dabar tai aplinkos apsaugos operacija", - aiškino kariškis.
Danijos pareigūnai šeštadienį pranešė, jog degalai iš Lietuvos kelto neišsiliejo.
Kilus gaisrui, dreifuojantis laivas pasiekė Danijos vandenis ir išmetė inkarą už maždaug trijų kilometrų nuo šiai šaliai priklausančios Langelando salos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: meteorologiniai balionai su kontrabanda kelia grėsmę ir civilinei aviacijai1
Meteorologiniai balionai su kontrabanda kelia grėsmę ir civilinei aviacijai, sako šalies vadovas Gitanas Nausėda. ...
-
Praėjusią savaitę NATO naikintuvams neteko kilti lydėti Rusijos orlaivių
Praėjusią savaitę NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantiems naikintuvams nei karto neteko kilti patruliuoti virš Baltijos jūros ir atpažinti bei lydėti skrydžio taisykles pažeidusių Rusijos Federacijos (RF) orlaivių, pran...
-
S. Kairys atmetė A. Valotkos kandidatūrą į Kalbos inspekcijos vadovus10
Kultūros ministras Simonas Kairys atmetė dabartinio Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo Audriaus Valotkos kandidatūrą vadovauti įstaigai dar vienai penkerių metų kadencijai, dėl to planuojama skelbti naują konkursą. ...
-
Ar įmanoma apgauti „Regitros“ egzaminuotojus?
Apie egzaminus „Regitroje“ sklando įvairių gandų. Vieni pasakoja apie griežtus instruktorius ir egzaminuotojus, o kiti tikina girdėję, kad per egzaminą įmanoma sukčiauti – apsiginkluoti kone šnipų įranga ir taip teoriją be ...
-
S. Greičius nebus teikiamas vadovauti PAGD antrai kadencijai1
Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pirmadienį patvirtino, kad dabartinis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) direktorius Saulius Greičius nebus teikiamas vadovauti departamentui antrai kadencijai. ...
-
Siekiant sumažinti pareigūnų darbo krūvį, VRM siūlo atsisakyti dalies funkcijų1
Siekiant sumažinti pareigūnų darbo krūvį, Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo biurokratinę naštą pareigūnams sumažinti atsisakant nebūdingų policijai funkcijų, tarp jų – prievolės policijai lydėti didžiagabarites transporto pr...
-
Kariuomenė sako radaruose stebinti balionus Lietuvos oro erdvėje, jų sekimo nekomentuoja4
Vilniaus oro uoste šeštadienį nukritus kontrabandą gabenusiam balionui, Lietuvos kariuomenė sako stebinti tokius objektus Lietuvos oro erdvėje, tačiau jų sekimo nekomentuoja dėl jautrios radarų informacijos. ...
-
Reikalauja pratęsti dabartinio PAGD vadovo kadenciją: negalime leisti daryti pertraukos progrese
Ugniagesių ir pareigūnų profesinės sąjungos reikalauja pratęsti spalio pradžioje pasibaigsiančią Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) direktoriaus Sauliaus Greičiaus kadenciją. Visgi, anot jų, kol kas bendruomenės būg...
-
Apie iš Baltarusijos atskrendančius balionus: neturime informacijos, kad jie yra skirti šnipinėjimui5
Valstybės saugumo departamento (VSD) direktorius Darius Jauniškis tikina, kad šiuo metu nėra informacijos, jog su kontrabandiniais kroviniais į Lietuvą iš Baltarusijos skrendantys meteorologiniai oro balionai būtų skirti ir šn...
-
S. Džiautas: VSAT neturi įgaliojimų numušti meteorologinių balionų2
Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo (NPPSS) vadovas Saulius Džiautas kritiškai vertina tai, kad Valstybės sienos apsaugos pareigūnai (VSAT) neturi įgaliojimų numušti kontrabandą gabenančių meteorologinių balion...