Paukščių baidyklė: branduolinės energijos specialistų požiūris

Pietų Korėjos branduolinės energetikos ekspertai suprojektavo beprecedentę paukščių baidymo priemonę – mobilią robotizuotą sistemą, kuri leis išvengti lėktuvų susidūrimų su paukščiais. Sistemą kūrėjai viename iš šalies oro uostų išbando su naikintuvų F-16 flotile.

Oficialus paukščių baidymo sistemos pavadinimas – „Airport Birdstrike Prevention System“. Jos autoriai – Korėjos atominės energijos tyrimų instituto (Korea Atomic Energy Research Institute, KAERI) mokslininkai ir bendrovės „LIG Nex1“ ekspertai. Sistemą jau užsisakė karinės oro pajėgos, tačiau yra nemenka tikimybė, jog ją netolimoje ateityje bus galima pamatyti ir civiliniuose viso pasaulio oro uostuose.

Robotas-baidyklė – tai šešiaratis 2,5 metro ilgio elektromobilis, sveriantis 1,4 tonos. Maksimalus jo greitis – 50 km/h. Ši mobili priemonė yra pusiau autonominė, o plunksnuočius baido 100 decibelų intensyvumo garsu – tokio stiprumo garsas ne toliau kaip už 300 metrų esančiam žmogui gali sukelti pykinimą ir vėmimą.

Moderni baidyklė darbuosis ne tik garsu, bet ir žaliu lazerio spinduliu, kurio radiusas – 2 km. Ir tai – dar ne viskas. Mobilioji sistema aprūpinta dar ir termovizoriumi (šilumos šaltinius fiksuojančią naktinio stebėjimo sistema), taip pat trylikos rūšių paukščių (įskaitant plėšriuosius paukščius ir mirštančius paukščius) klyksmų fonoteka.

Sistemos autoriai tvirtina, jog jų išradimas geba 300 metrų spinduliu automatiškai atpažinti 30 cm paukštį ir jai parinkti optimaliausią nubaidymo priemonę, kad sparnuotis dingtų iš sistemos stebėjimo lauko.

Sausį pradėtus bandymus planuojama užbaigti kovą, o birželį tikimasi pradėti masinę šių sistemų gamybą.

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) duomenimis, nuo 2003 m. iki dabar dėl susidūrimų su paukščiais visame pasaulyje apgadinti 420 lėktuvų, žuvo 400 žmonių. Maždaug 40 proc. incidentų įvyksta tamsiu paros metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių