- Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui siūlant kelių finansavimui didinti įkurti atskirą fondą, finansų ministrė teigia, kad tai galima būtų padaryti šiemet steigiamo Gynybos fondo pavyzdžiu. Tačiau Gintarė Skaistė pabrėžia, kad tam reikėtų ir tvarių naujų pajamų šaltinių.
„Finansavimas (keliams – BNS) auga, tačiau kadangi diskusijose yra jaučiamas politikų palaikymas tokiam sisteminiam finansavimo didinimui kelių tvarkymui, manau, kad gynybos fondo pavyzdys galėtų tapti įkvėpimu susisiekimo ministrui, kaip pasiūlyti ir priimti naujus, tvarius pajamų šaltinius tam sisteminiam kelių būklės gerinimui“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė G. Skaistė.
Anot jos, finansavimas keliams per pastaruosius metus augo – praėjusios Vyriausybės kadencijos metu jiems buvo skiriama vidutiniškai 612 mln. eurų per metus, o šiemet – 936 mln. eurų.
Jeigu mes norime kažkokių sprendimų, kurie reikšmingai padidintų finansavimą, reikia siūlyti ir tvarius, naujus pajamų šaltinius.
„Jeigu mes norime kažkokių sprendimų, kurie reikšmingai padidintų finansavimą, reikia siūlyti ir tvarius, naujus pajamų šaltinius“, – kalbėjo ministrė.
G. Skaistės teigimu, vien sprendimas, kuriuo dalis bankų solidarumo įnašo bei skolintų lėšų buvo skirta sąjungininkų priėmimui reikalingų kelių tvarkymui, per dvejus metus jų finansavimą padidino daugiau nei 300 mln. eurų.
M. Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę, kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų. Be to, ministras kelia idėją, kad valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ galėtų gauti tiesioginių pajamų, o nebūtų finansuojama tik per biudžetą.
M. Skuodžio teigimu, į tokį įmonės fondą ar fondus galėtų būti skiriama dalis akcizo pajamų bei kitų kelių rinkliavų.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka šią savaitę tai pat teigė, kad stabiliam kelių gerinimui būtinas tvarus finansavimo modelis. Jo šaltiniai, be Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) fondo, galėtų būti elektroninė komercinio transporto apmokestinimo (e. tollingo) sistema bei siūlomas kelių plėtros fondas, kokį turi Lenkija.
Anto jo, realus kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, nors reikėtų dukart daugiau.
„Šiaip padidinti finansavimą nuo milijardo iki dviejų tiesiog todėl, kad „aš taip noriu“, matyt, taip nesigauna. Čia institucija, kuri gali padėti spręsti tokius klausimus, yra nebe Finansų ministerija, o Kalėdų senelio institucija“, – ketvirtadienį Žinių radijui kalbėjo G. Skaistė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Vaikšnoras: vokiečių brigados atvykimas yra puiki galimybė investuotojams
Lietuvos kariuomenės vadas Raimundas Vaikšnoras tikina, kad šalies karinių pajėgų plėtra, didėjančios išlaidos gynybai ir galiausiai vokiečių brigados atvykimas kurs naujas galimybes šalies verslui ir investuotojams. Genero...
-
Teismas: „Tete-a-tete“ teisėtai neleista atidaryti dar vieno salono Tauragėje
Lošimų priežiūros tarnyba pagrįstai atsisakė išduoti leidimą įmonei „Tete-a-tete“ atidaryti dar vieną lošimų automatų saloną Tauragėje, nusprendė teismas. ...
-
Ekonomistas: kalėdinė prekyba bus aktyvi, žmonių lūkesčiai – aukšti1
Kalėdinę prekybą pradedančių prekybininkų apklausa rodo, kad šiemet gyventojai dovanoms linkę išleisti panašiai pinigų, kaip pernai, tačiau atsigavusi perkamoji galia ir sumažėjusi infliacija leidžia tikėtis aktyvesnio &scaron...
-
„DBRS Morningstar“ patvirtino Lietuvos turėtą skolinimosi reitingą1
Tarptautinė kredito reitingų agentūra „DBRS Morningstar“ penktadienį dar kartą patvirtino anksčiau Lietuvai suteiktą A (aukštą) ilgalaikio skolinimosi reitingą su stabilia perspektyva, pranešė Finansų ministerija. ...
-
„Litgrid“: kitą savaitę bus laikinai atjungta „NordBalt“ jungtis su Švedija4
Kitą savaitę bus laikinai atjungta elektros jungtis su Švedija „NordBalt“, penktadienį pranešė Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“. ...
-
LEA: penktadienį didmeninė dienos elektros kaina Lietuvoje yra viena mažiausių šiemet
Šį penktadienį didmeninė dienos elektros kaina Lietuvoje yra viena mažiausių šiemet – dienos vidurkis siekia 19,53 Eur/MWh, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Skelbiama, kad mažesnė vidutinė dienos kaina šia...
-
ESO: išmaniųjų skaitiklių duomenimis manipuliuoti neįmanoma11
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) teigimu, abejoti diegiamų išmaniųjų skaitiklių patikimumu nėra pagrindo. Anot ESO, jų duomenų koreguoti bei jais manipuliuoti neįmanoma. ...
-
VERT: elektros skirstymo kainos viršutinė riba kitąmet – daugiau nei 7 proc. mažesnė
Elektros energijos skirstymo paslaugų, kurias teikia tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kainos viršutinė riba kitąmet mažės šiek tiek daugiau nei 7 proc., skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo t...
-
Baigta rekonstruoti kelio Vilnius-Utena atkarpa Utenoje
Panevėžio kelių statybos įmonė HISK baigė 7 mln. eurų (su PVM) vertės beveik dviejų kilometrų ilgio kelio Vilnius-Utena atkarpos Utenoje rekonstrukciją. ...
-
Baltijos šalių studentai kūrė idėjas ir projektui „Rail Baltica“7
Rugsėjį vykusi ir Tartu, Rygą ir Kauno miestą sujungusi programa „Bus Baltica“ subūrė KTU, RTU ir Tartu universiteto studentus, kurie ieškojo sprendinių regioniniam mobilumui, miestų plėtrai ir projektui „Rail Baltica“. ...