- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pavežėjimo paslaugų programėlėje „Bolt“ atsirado nauja vairuotojų kategorija. Jai priskiriami lietuviškai arba angliškai nekalbantys ir prastesnius automobilius vairuojantys pavežėjai. „Bolt“ kompanija aiškina taip gerinanti paslaugų kokybę, tačiau žmogaus teisių atstovai įžvelgia diskriminaciją, praneša LNK.
Nuo šiol lietuviškai ir angliškai neklabantys vairuotojai „Bolt“ programėlėje pažymėti anglišku žodžiu „Basic“ (liet. pagrindinis). „Bolt“ aiškina, kad vairuotojus atskiria ne dėl kalbos, o automobilių – šioje kategorijoje automobiliai prastesni.
„Žmonės gali pagal savo kišenę, pagal savo poreikį rinktis paslaugą. Lieka standartinė kategorija „Bolt“, kuri yra ta pačia kaina, kaip anksčiau, ir atsiranda šiek tiek pigesnė, kur galimai bus prastesnės kokybės automobiliai“, – aiškino „Bolt Lietuvoje“ vadovas Andrius Pacevičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Bolt“ viliasi, kai daugiau kategorijų, paslaugų kokybė gerės. Dauguma vilniečių sutinka, kai rinktis yra iš ko – geriau.
„Iš vartotojo pusės turbūt visada gerai yra turėti pasirinkimą. Jeigu nori, kad greičiau atvažiuotų, ir mokėti pigiau, tai gal visai gali rinktis ir tai“, – savo nuomonę išsakė pakalbintas vilnietis.
„Manau, kad būtų gerai išmokti kalbas, nes tu gyveni šitoj šaly, tu turėtum žinot tas kalbas bent minimaliai“, – šiek tiek kitokios nuomonės laikėsi kita vilnietė.
Tarp užsieniečių ir mokančių kalbas pavežėjimo kainos, anot „Bolt“, skiriasi apie 6 proc. Pavežėjai sako, dauguma klientų nė nenori mokėti mažiau.
„Po pakeitimų absoliuti dauguma keleivių važiuoja ir daug didesnis srautas pasidarė toje kategorijoje, kur yra aukštesnės kokybės automobiliai ir vairuotojai, gebantys kalbėti lietuviškai arba angliškai“, – teigė kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas.
Kad nemokantys anglų ir lietuvių baudžiami mažesniu užsakymų skaičiumi, pigesniu pavežėjimu, vadinasi ir uždarbiu, žmogaus teisių atstovams neatrodo normalu.
„Pagrindo kelti klausimą dėl diskriminacijos tikrai yra, tačiau problema ta, kad vairuotojai yra laisvai samdomi žmonės, t. y. jie paprastai dirba pagal individualią veiklą, ir tokių žmonių Lietuvos įstatymai kol kas neapsaugo, tai yra pilkoji zona“, – sakė Lietuvos žmogaus teisių centro vadovė Jūratė Juškaitė.
Seimo nariai keletą metų bando priversti pavežėjus su keleiviais bendrauti lietuviškai. Raimundas Lopata sako, kad lietuvio konstitucinė teisė yra viešąsias paslaugas gauti lietuvių kalba, tačiau įstatymo pataisų vis dar nėra.
Pagrindo kelti klausimą dėl diskriminacijos tikrai yra.
„Jos dar tobulinamos. Rudens sesijoje bent jau tikrieji iniciatoriai žada, kad pasieks“, – informavo R. Lopata.
Tačiau net ir besimokantys lietuvių kalbos susiduria su kita problema – egzaminai, anot R. Lopatos, vyksta vienąkart per du mėnesius. „Tie, kurie turi leidimą gyventi ir dirbti, išklausę kalbos kursus turi dar gauti jų sertifikatą arba laikyti egzaminą Nacionalinėje švietimo agentūroje. Yra nusiskundimų, kad per retai organizuojami šitie egzaminai“, – sakė ji.
Kol lietuvių kalbos klausimas neišspręstas, „Bolt“ iš užsieniečių reikalauja anglų kalbos sertifikatų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įvardijo, kiek turėtų kainuoti Lietuvos narystės ES 20-mečio komunikacinė kampanija
Lietuvai minint narystės Europos Sąjungoje (ES) 20-metį, ieškoma galinčiųjų sukurti šiai sukakčiai skirtą komunikacinę kampaniją. ...
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...