Vairuotojų euforija truko neilgai: degalai vėl brangs?

  • Teksto dydis:

Skaičiai degalinių švieslentėse vairuotojus šiomis dienomis džiugina. Ekonomistai prognozuoja, kad kainos artimiausią mėnesį labai nesikeis, praneša LNK.

Degalinėse kalbinti žmonės sakė, kad nežiūri į kainą, pilasi degalų, nes reikia. Kiti džiaugiasi išleisdami mažiau.

Nafta per mėnesį atpigo maždaug 13 proc. Didmeninė, t. y. „Orlen Lietuvos“ degalų kaina keitėsi skirtingai – benzinas pigo 15 proc., dyzelinas – 8 proc. Degalinių švieslentės pokytis kuklesnis.

„Pinga gerokai lėčiau nei didmenose arba žaliavinės naftos kainos“, – sakė Pricer.lt įkūrėjas Arūnas Vizickas.

Pasak kainų stebėjimo portalo vadovo, labai skiriasi pigiausio ir brangiausio tinklų degalų kainos: dyzelinas pigo vienodai – 20 centų, tačiau pigiausiame tinkle benzinas pigo net 22 centais, brangiausiame – vos 4 centais. Galutinė kaina tarp brangiausio ir pigiausio tinklo labai skiriasi.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Tarp pigiausio ir brangiausio yra 19 centų skirtumas. Gana didelis skirtumas, kurį gan retai stebime. Dažniausiai skirtumas siekia 13, daugiausia – 16 centų“, – stebėjosi A. Vizickas.

Lietuviškų degalinių sąjungos vadovas Vidas Šukys turi paaiškinimą, kodėl gruodį kainos degalinėse krito lėčiau nei naftos.

„Gruodžio mėnesis turėjo tam tikrą ypatybę, nes keitėsi degalų klasės iš pusiau žieminės į žieminę A klasę. Tokiu atveju degalinės turi parduoti buvusius likučius su buvusia kainodara ir turėjo pereiti į A klasę, kuri automatiškai vien pagal savo klasę ir dėl kito naudojamo biologinio priedo buvo gan brangesnė“, – pastebėjo V. Šukys.

Pasak ekonomistų, pagrindinės priežastys, kodėl pastarąsias savaites krito degalų kainos, – pigesnis naftos perdirbimas, sustiprėjęs euras dolerio atžvilgiu ir atpigusi nafta.

„Naftos kainą slopina, kad galimai mažėja visa pasaulinė paklausa. Yra lūkestis, kad pasaulio ekonomikos augimas bus gerokai lėtesnis ateinantį pusmetį ir metais, pasaulio ekonomika net gali atsidurti recesijoje. Visa tai sumažintų naftos paklausą“, – situaciją komentavo ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Kainos artimiausią mėnesį turėtų būti panašios kaip dabar, net jei didžiausia naftą eksportuojančių valstybių organizacija OPEC sumažino gamybą.

„Sumažins galbūt nežymiai ir stabilizuos ją. Vadinasi, bus gan stabilus kainų lygis. Nedidelės korekcijos įmanomas, o toliau, jeigu idealiai pavyks derinti paklausą su pasiūla, bus didelis stabilumas“, – sakė ekonomistas Algirdas Bartkus.

Degalinių atstovai jau turi ir blogų žinių.

„Šią savaitę (praeitą – red. past.) pradėjo vėl keistis pasaulinė naftos kaina ir didmenininkai pradėjo parduoti brangesne kaina. Kainų skirtumas siekia apie 8 centus brangiau“, – teigė V. Šukys.

Esą toks didmeninių kainų pabrangimas švieslentėse gali pasimatyti jau šią savaitę. Ekonomistai to nesureikšmina.

„Tokių svyravimų ateinantį ketvirtį ir pusmetį gali būti, bet yra mažai priežasčių, kodėl degalų kainos galėtų pakilti į aukštumas, kurias matėme šių metų vasarą“, – sakė N. Mačiulis

Dyzelinas Europoje labiau pabrangti gali vasarį, tuomet įsigalios dyzelino importo iš Rusijos embargas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tai

Tai portretas
Viskas brangs pinigu spausdinimas to ir tiketis reikejo ,algu tiek nedidina kaip viskas brangsta ,maziau ir vazinejam kuras brangus , remontas ir brangsta ir brangs situacija prastai jau sukasi .

Plėšikams - NE

Plėšikams - NE portretas
Visada jaučiu vidinį pasibjaurėjimą kvailiais, užsukančiais į Statoilus (Circles), Viadas ir Nestes. Tai žmonės neturintys savigarbos (bent jau mano akyse). Kam padėti plėšikams kai yra Jozita, EMSI ir kitos normalios kolonėlės?

tam CHA

tam CHA portretas
tai tamsta galit ten ir likti, ar vis dėl to grįšit namolio?
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių