- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkinėjimas prisėdus prie kompiuterio artimiausiu metu nepakeis apsilankymo prekybos centre. Nors prekių ir jų pristatymo į namus užsakymas internetu turi daug privalumų, šia paslauga per pastaruosius metus nesinaudojo 57 proc. Lietuvos gyventojų. Kaip rodo vartotojų nuomonės tyrimas, beveik pusė jų teigia, kad apsilankymas prekybos centre yra pramoga visai šeimai. O pirkti maisto prekes parduotuvėje – malonus užsiėmimas daugiau nei trečdaliui gyventojų.
Kaip rodo tyrimo duomenys, per pastaruosius 12 mėnesių elektroninėse parduotuvėse maisto prekių dažniau pirko 7 proc., o rečiau – 13 proc. Lietuvos gyventojų. 23 proc. teigė maistą jose pirkę taip pat dažnai, kaip ir anksčiau. Savo ruožtu 57 proc. vartotojų tikino, kad internetinėmis parduotuvėmis nesinaudojo.
Panašius įpročius lietuviai demonstravo ir pirkdami namų apyvokos bei asmens higienos prekes. Jas internetu per pastaruosius metus dažniau ėmė pirkti 9 proc., o rečiau – 13 proc. gyventojų. Namų apyvokos ir asmens higienos prekes internete taip pat dažnai kaip ir anksčiau pirko 31 proc. Namų apyvokos ir asmens higienos prekių internetu nepirko beveik pusė – 47 proc. – gyventojų.
Lietuvos vartotojų įpročiai artimi ES vidurkiui, tačiau gana smarkiai skiriasi nuo įpročių, kuriais pasižymi Latvijos ir Estijos gyventojai. Pavyzdžiui, įsigyti maisto prekių internetinėse parduotuvėse lietuviai yra linkę labiau nei Latvijos ar Estijos gyventojai. Šiose šalyse maisto prekių internetinėse parduotuvėse per pastaruosius 12 mėnesių teigė nepirkę atitinkamai 72 ir 73 proc. vartotojų.
„Tai, kad Lietuva buvo pirmoji iš trijų Baltijos šalių, kurioje startavo internetinė prekyba maisto produktais, yra turbūt pagrindinė priežastis, kodėl besinaudojančių tokia paslauga čia yra daugiau nei Latvijoje ar Estijoje. Didžiųjų internetinės prekybos maisto prekėmis rinkos žaidėjų – „Barboros“ ir „Fresh Market“ – veikla Lietuvoje stiprino vartotojų norą išbandyti šį kanalą ir pamatuoti gaunamą naudą. Pasitraukus „Fresh Market“, noras pirkti internetu smarkiai keistis neturėtų, nes įpročiai patogiai apsipirkti – jau susiformavę“, – sakė Žaneta Simonaitytė, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims.
Apsilankymas prekybos centre – šeimos pramoga
Paklausus vartotojų, kokiomis elektroninėmis paslaugomis jie norėtų naudotis pirkdami bakalėjos prekes, 22 proc. lietuvių teigė labai norintys, o 36 proc. – iš dalies norintys galimybės užsisakyti pristatymą į namus. Tačiau net 28 proc. tokios paslaugos nepageidavo.
Užsisakyti prekes internetu ir jas atsiimti parduotuvėje labai norėtų 17 proc., o iš dalies norėtų 36 proc. Lietuvos vartotojų. Vis dėlto, 41 roc. gyventojų mano, kad tokia paslauga jiems nereikalinga.
„Vertinant tyrimo rezultatus, galima pastebėti, kad internetinės parduotuvės artimiausiu metu nepakeis prekybos centrų. Taip yra todėl, kad be plataus pasirinkimo, galimybės pasirinkti priimtiniausią kainos ir kokybės santykį, didelei daliai vartotojų apsilankymas maisto prekių parduotuvėje taip pat yra ir maloni veikla ar net šeimos pramoga“, – sakė Ž. Simonaitytė.
Tyrimo duomenimis, su teiginiu, kad apsilankymas maisto prekių parduotuvėje yra maloni veikla, sutiko arba iš dalies sutiko 35 proc. Lietuvos, 33 proc. Estijos ir 30 proc. Latvijos gyventojų. ES vidurkis siekė 49 proc.
Teiginiui, kad apsilankymas prekybos centre yra šeimos pramoga, pritarė arba iš dalies pritarė beveik pusė – 48 proc. – apklausoje dalyvavusių lietuvių. Tokios pat nuomonės besilaikančių gyventojų Latvijoje ir Estijoje atitinkamai buvo 24 ir 20 proc. Visoje ES taip teigė 40 proc. vartotojų.
Pasak Ž. Simonaitytės, norint greitų pokyčių ar rezultatų internetinėje prekyboje, rinkoje turėtų įvykti drastiški pokyčiai, kurie paskatintų pirkėjus pakeisti turimus įpročius. Tai galėtų būti stulbinančiai žema kaina neribotam asortimentui, technologis protrūkis (pavyzdžiui, išmanioji užsakymų sistema), dar patogesnė prekių pristatymo ar atsiėmimo galimybė, aktyvus skaitmeninės vartotojų kartos prisijungimas prie pirkėjų gretų. O labiausiai – visų šių veiksnių derinys.
Tyrimą apie vartotojų įpročius atliko rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“. Jo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. vartotojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LLRI pristatė rinkimų knygą „Mandatas lyderystei“3
Šią savaitę Lietuvos laisvos rinkos institutas (LLRI) politikams Seime pristatė naują rinkimų knygą „Mandatas Lyderystei“, kuriame aptariamos valstybės valdymo ir ekonomikos problemos bei pateikiamos rekomendacijos proveržiui. ...
-
I. Trinkūnaitė pasitraukė iš „Foxpay“, svarsto ginčyti Vyriausybės nutarimą4
Finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ savininkė Ieva Trinkūnaitė atsistatydino iš bendrovės valdybos pirmininkės pareigų ir svarsto ginčyti Vyriausybės nutarimą dėl jos neatitikties nacionalinio saugumo interesams, še&...
-
Utenoje už 100 tūkst. eurų bus įrengtas vandenlenčių pramogų parkas
Dauniškio ežero pakrantėje Utenoje už daugiau nei 100 tūkst. eurų bus įrengtas vandenlenčių pramogų parkas – jį atidaryti tikimasi dar šių metų pabaigoje. ...
-
Leidimą pirkti finansinių technologijų įmonę LB suteikia tik gavęs Vyriausybės komisijos išvadą1
Lietuvos bankui (LB) ir kitoms institucijoms vykdant finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ patikrinimus, šios priežiūros institucijos valdybos narys Simonas Krėpšta akcentuoja, kad norintis gauti leidimą įsigyti finansų ri...
-
Atlyginimų skirtumai: ar vyrai uždirba daugiau už tuos pačius darbus nei moterys?4
Skirtumai tarp moterų ir vyrų gaunamų algų auga. Šis atotrūkis tik didėja, mat vyrai uždirba 13 proc. daugiau nei moterys, dirbdamos tuos pačius darbus. Jau po dvejų metų, nuo 2026-ųjų, įsigalios Europos Sąjungos (ES) direktyva, kuri darbd...
-
Septynių ES valstybių ministrai sutarė siekti didesnių investicijų susisiekimo projektams3
Septynių Europos Sąjungos (ES) valstybių transporto ministrai, tarp jų – Marius Skuodis sutarė siekti didesnio Europos finansavimo kariniam mobilumui svarbiems infrastruktūros projektams, skelbia Susisiekimo ministerija. ...
-
„Michelin“ žvaigžde įvertinti restoranai jau neatsigina lankytojų: ar kels kainas?4
Keturiems Lietuvos restoranams ketvirtadienį gavus prestižinio „Michelin“ gido žvaigždę, o dar 30 patekus į „Michelin“ gidą, įvertintų restoranų vadovai sako, jog juos užplūdo potencialių klientų skambučiai, o rezer...
-
LB: įsigyti finansų įmonę leidžiama tik gavus teigiamą vyriausybinės komisijos išvadą
Lietuvos banko (LB) valdybos narys sako, kad leidimą įsigyti finansų rinkos dalyvį centrinis bankas suteikia tik gavęs teigiamą vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą. Simono Krėpštos teigimu, į kom...
-
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai pradeda naują kadenciją2
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariai susirinko į generalinę asamblėją, kurios metu išrinkta nauja taryba ir vadovybė. Dar vienai kadencijai prezidentu perrinktas Zigmantas Dargevičius. Jam dar ketverius metus vienyti verslo be...
-
„Michelin“ žvaigždučių laimėtojai: teks pasitempti, bet užsipildžiusios rezervacijos džiugina9
„Michelin“ gido ekspertai į savo gidą įtraukė 26 Lietuvos restoranus, įteikė žaliąją žvaigždę, įvertino geriausią someljė ir net keturiems restoranams įteikė po svarbiausią žvaigždutės įvertinimą. Dviejų iš jų &ndash...