- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasdien ant kiekvieno iš mūsų stalo atsiduriančių maisto produktų kelias nuo gamyklų ir ūkių iki parduotuvių lentynų yra ilgas, sudėtingas ir brangus. Vis dėlto sumanūs prekybininkų sprendimai leidžia šios kelionės kaštus ženkliai sumažinti ir pasiūlyti geresnę kainą pirkėjui. Kaip ir kokias būdais tą galima padaryti, pasakoja Aivaras Docius, „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas.
„Mūsų veiklos tikslas – pasiūlyti pirkėjams kuo žemesnę kainą ir kuo aukštesnę kokybę. Prekių gabenimo efektyvumas – viena iš priemonių tai padaryti, nes kuo pigiau ji pristatoma, tuo ji būna pigesnė parduotuvėje. Remdamiesi ilgamete tarptautine „Lidl“ grupės patirtimi, savo veikloje esame įdiegę daugelį inovatyvių sprendimų, kurie garantuoja mūsų pirkėjams itin patrauklias prekių kainas“, – sakė A. Docius.
Panaudoja naktimis stovintį transportą
Vienas iš „Lidl“ logistikos efektyvumą gerinančių žingsnių yra prekių pristatymas į parduotuves dvejomis pamainomis – dieną ir naktį. Tą „Lidl“ daro panaudodamas partnerių, kurie nevykdo naktinio pristatymo, transportą. Sunkvežimiai, pristatantys prekes į „Lidl“ parduotuves per mėnesį Lietuvoje pravažiuoja nuo 500 iki 600 tūkstančių kilometrų.
„Pavyzdžiui, aviacijoje tiesiog ant žemės stovintis lėktuvas generuoja įmonei nuostolius. Tad pigių oro linijų bendrovės, norėdamos pasiūlyti keleiviams kuo pigesnius bilietus, stengiasi per dieną su tuo pačiu lėktuvu padaryti daugiau skrydžių nei tradicinės oro linijos. Tą jos pasiekia greičiau parengdamos lėktuvą kilimui tarp skrydžių bei vykdydamos anksčiau prasidedančius ir vėliau pasibaigiančius skrydžius. Panašiai ir prekių logistikoje – kuo sunkvežimis padaro daugiau kelionių per dieną, tuo mažiau kainuoja vienas jo reisas. Taip sunkvežimiai yra nuolat kelyje. Be to, naktį eismas keliuose mažesnis, todėl prekės pristatomos efektyviau, greičiau, su mažesniais kaštais, mažiau yra teršiamas oras“, – teigė A. Docius.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Taip pat, pabrėžia logistikos ekspertas, tai garantuoja klientams šviežesnę produkciją. Pavyzdžiui, dieną į logistikos centrą atvežtos daržovės, šviežia mėsa ar pieno produktai, jau kitą rytą atsiduria „Lidl“ parduotuvių lentynose.
Priekabos užpildomos bent 96 proc.
Siekdama kuo efektyvesnio transporto panaudojimo, „Lidl“ visada sunkvežimių priekabas užpildo bent 96 proc. krova. Šį rodiklį „Lidl“ gali lengvai pasiekti, nes prekes į „Lidl“ parduotuves vežančios priekabos yra pritaikytos vienu metu vežti įvairiausias prekes.
„Pavyzdžiui, vienoje priekaboje vienu metu galime vežti tiek vaisius ir daržoves, kurioms reikia 14 °C temperatūros, tiek pieno ar mėsos produktus, kurie vežami 0 °C temperatūroje. Jei tokias skirtingas prekes pristatytų skirtingi automobiliai, tai didintų kelionės kaštus, o parduotuvių darbuotojai dažniau turėtų priimti automobilius, skirti daugiau laiko krovinių tikrinimui. Galiausiai tai lemtų aukštesnę prekės kainą. Mūsų atveju į „Lidl“ parduotuves dažniausiai atvažiuoja tik po du sunkvežimius per dieną“, – pasakojo A. Docius.
Tuščiomis negrįžta
Prekių pristatymo efektyvumą „Lidl“ padeda užtikrinti ir tai, kad kai kuriais atvejais „Lidl“ prekes iš tiekėjų paima tiesiogiai.
„Pavyzdžiui, jeigu sunkvežimiai veža prekes parduotuvei į miestą, kuriame yra mūsų prekių tiekėjai, jie paima prekes iš kai kurių tiekėjų tiesiogiai ir atgal į logistikos centrą grįžta pakrauti. Tokiu būdu mūsų kelionė būna efektyvi ir tvaresnė, o tiekėjai nepatiria papildomų kaštų, kas galiausiai nulemia ir geresnę kainą pirkėjui“, – pažymėjo A. Docius.
Ilgalaikės partnerystės sumažina rizikos kaštus
Mažinti logistikos, o tuo pačiu ir prekių kainas, „Lidl“ padeda ilgalaikė partnerystė su transporto įmonėmis, kuri tęsiasi nuo pat „Lidl“ atsidarymo Lietuvoje 2016 metais. Pasak A. Dociaus, „Lidl Lietuva“ yra stabilus ir patikimas partneris, tad per tiek metų užmegztos partnerystės yra naudingos abiem pusėms.
„Kai transporto įmonės imasi naujo ilgalaikio bendradarbiavimo, jos dažnai nežino visų niuansų bei kaip vyks bendradarbiavimas, dėl to jos yra linkusios pradžioje pasiūlyti didesnę kainą, kuri atpirktų tam tikras galimas rizikas. Tačiau daug metų dirbdami su savo partneriais, jau esame užsitikrinę abipusį pasitikėjimą. Mūsų partneriai žino mus, mūsų veiklą, todėl galime dirbti kartu be šių rizikų ir išvengti su tuo susijusių kaštų“, – sakė A. Docius.
Be to, priduria „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas, bendradarbiaujant ilgą laiką, vairuotojai žino maršrutus, patogesnius privažiavimus, todėl prekės pristatomos maksimaliai efektyviai ir geriausiomis kainomis. „Lidl Lietuva“ logistikos vadovas džiaugiasi, kad prekes į parduotuves pristato ir partnerių transporto įmonėse dirbantys vairuotojai, kurie prekybos tinklui krovinius veža nuo pat pirmos parduotuvių atidarymo dienos dar 2016 metais.
„Lidl Lietuva“ logistikos centras Kauno rajone, Ramučiuose. „Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Kylantis antras logistikos centras
Prekių kelionės kaštus „Lidl“ padeda mažinti ir nuosavų logistikos centrų įrengimas. Prieš septynerius metus Ramučiuose, Kauno rajone, buvo atidarytas pirmasis „Lidl Lietuva“ logistikos centras, o jau kitąmet darbą pradės antrasis logistikos centras Vilniuje, netoli Lentvario.
„Nuosavas logistikos centras reiškia, kad tiekėjams nereikia vežti prekių į atskiras parduotuves, viskas atvežama į vieną tašką ir išskirstoma pagal kiekvienos parduotuvės poreikius. Turėdami antrąjį logistikos centrą Vilniuje, galėsime dar labiau sumažinti kaštus, trumpės prekių pristatymo kelias, mažės išskiriamo CO2 kiekis. Be to, mūsų logistikos centrai suprojektuoti pagal naujausius reikalavimus, jų energijos poreikius patenkina atsinaujinančios energijos šaltiniai, kas taip pat leidžia sumažinti išlaidas“, – pasakojo A. Docius.
Mažindama šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją „Lidl Lietuva“ šiemet pradėjo naudoti ir biometanu varomus vilkikus, kurie visiškai nenaudoja iškastinio kuro. Taip pat „Lidl Lietuva“ ant savo parduotuvių ir logistikos centrų stogų įrenginėja saulės elektrines. Šiomis ir kitomis priemonėmis „Lidl Lietuva“ kartu su visa „Lidl“ įmonių grupe iki 2030 m. siekia sumažinti savo operatyvinės veiklos metu susidarančią ŠESD emisiją 80 proc.
Kviečia prisijungti prie komandos Kauno logistikos centre
„Lidl Lietuva“ kviečia norinčius prisijungti prie Kauno rajone, Ramučiuose esančio logistikos centro komandos. Šiuo metu įmonė gali pasiūlyti darbą užsakymų komplektuotojams. „Lidl Lietuva“ taip pat jau pradėjo atrankas ir būsimam logistikos centui Vilniuje, kai kurių pozicijų darbuotojų atrankos vykdomos jau dabar.
Nuo vasaros pradžios „Lidl Lietuva“ Kauno logistikos centre dirbantiems darbuotojams, atliekantiems komplektavimo darbus, suteikė galimybę papildomai užsidirbti. Sėkmingai dirbantys darbuotojai, pasiekę numatytus tikslus, kas mėnesį sulaukia iki 20 proc. savo darbo užmokesčio siekiančių priedų. Įmonė rūpinasi ir savo darbuotojų sveikata – „Lidl Lietuva“ visus savo darbuotojus jau penktus metus iš eilės draudžia papildomu sveikatos draudimu. Taip pat kasmet darbuotojams įteikiami vitaminų rinkiniai imunitetui stiprinti, visiems komandos nariams ir jų vaikams iki 14 metų suteikiama galimybė nemokamai pasiskiepyti nuo gripo. Daug dėmesio skiriama ir darbuotojų poilsiui, todėl logistikos centre, taip pat „Lidl“ parduotuvėse ir centriniame biure, įrengtos šiuolaikiškos poilsio patalpos, rengiamos įvairios šventės darbuotojams ir jų šeimos nariams.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 71 „Lidl“ parduotuvė 26 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Pieno žvaigždės“ išmokės 6,3 mln. eurų dividendų
Viena didžiausių pieno perdirbimo įmonių šalyje „Pieno žvaigždės“, praėjusiais metais uždirbusi 13,3 mln. eurų audituoto grynojo pelno, šiemet dividendams skiria 6,3 mln. eurų, arba 0,14 euro akcijai. ...
-
„Rokiškio sūris“ dividendams vėl skyrė 5,25 mln. eurų
Viena didžiausių pieno perdirbimo bendrovių Lietuvoje „Rokiškio sūris“ dividendams šiemet kaip ir praėjusiais metais skyrė 5,25 mln. eurų – 15 centų akcijai. ...
-
Į naujos kadencijos „Baltpool“ ir „Litgrid“ valdybą išrinkti nauji nariai
Tarptautinės biokuro biržos „Baltpool“ naujos kadencijos valdyboje dirbs keturi nauji nariai – Dainius Liulys, Mindaugas Navikas, Simona Grinevičienė ir Valdemaras Bagdonas. ...
-
Į „Amber Grid“ valdybą išrinkti trys nauji nariai
Gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorės „Amber Grid“ naujos kadencijos valdyboje dirbs trys nauji nariai – Peteris Loofas Healthas (Peteris Lofas Helthas), Alexanderis Feindtas (Aleksanderis Feintas) ir Darius Kašauskas. ...
-
„Mini Market“ parduotuvėje kauniečiai pirmieji atranda naujus skonius5
Jau kelios savaitės Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ sėkmingai veikia nauja „Vikonda grupei“ priklausančios bendrovės „Sibena“ mažmeninių parduotuvių tinklo „Mini Market“ parduotuvė. Tai – it firmi...
-
„European Energy“ žaliojo kuro gamyklos Kretingos rajone nestatys, tęsia vietos paieškas4
Kretingos valdžiai nepritarus Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą, bendrovė sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Darbėnų seniūnijoje esančiame Auksūdžio ka...
-
„The Insider“: per Lietuvą į Rusiją atkeliauja nepakeičiami raketų ir dronų kondensatoriai
Tantalo kondensatoriai yra nepakeičiami elektroniniai elementai. Juos galima rasti įvairaus tipo įrenginiuose, įskaitant „Korsar“ ir „Shahed“ dronus, kuriuos Rusija naudoja prieš Ukrainą. Nepaisant tarptautinių sankcijų, t...
-
VMU sako, kad pertvarka bus naudinga, bet kai kurie Seimo nariai bijo privačių akcininkų5
Seimo opozicijoje dirbančių socialdemokratų atstovui Kęstučiui Vilkauskui prognozuojant, kad Valstybinių miškų urėdiją (VMU) šių metų pabaigoje pertvarkius į akcinę bendrovę joje gali atsirasti privačių akcininkų, susijusių su m...
-
„Hegelmann transporte“ vadovas T. Jurgelevičius: į priekį mus veda veržlumas2
Dvidešimtmetį pasitikusi transporto ir logistikos bendrovė „Hegelmann transporte“ šiandien – viena transporto sektoriaus lyderių, užaugusi, pasivijusi ir aplenkusi dalį šio sektoriaus senbuvių. ...
-
„Alvora“: draudimo naudoti rusišką metalą GIPL statybose nebuvo, tad keisti detalių nėra pagrindo2
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) įpareigojus gamtinių dujų sistemos operatorę „AmberGrid“ pakeisti 123 galimai rusiškos kilmės detales Lietuvos–Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), projekto rangovė &bdqu...