- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojo Gerimanto ūkyje kasdien pūpsi trys baltarusiški traktoriai. Vyras jais patenkintas. Tačiau traktoriai genda, juos reikia remontuoti, o detalių pasirinkimas vis mažesnis. Dėl ES sankcijų beveik neįmanoma gauti detalių iš gamyklos Baltarusijoje, praneša LNK.
„Pavieniams ūkininkams tai bus labai rimtas iššūkis. Jų technika, deja, bus priversta stovėti patvoryje ir ūkininkui teks ieškoti paslaugų iš kaimynų, kurie turi tvarkingą techniką“, – pažymėjo Lietuvos ūkininkų sąjungos primininkas Raimundas Juknevičius.
Žemės ūkio ministerija ramina, esą negalima įvežti pagamintų traktorių, detalių jiems – be problemų.
„Detalėms ir susijusiems padargams sankcijų tikrai nėra, jie gali būti vežami ir prekiaujama Lietuvoje“, – sakė žemės ūkio ministro patarėjas Daivaras Rybakovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau Finansinių nusikaltinų tyrimų tarnyba ir Muitinės departamentas kalba kitaip – su traktorius gaminančia įmone ES verslui dėl sankcijų reikalų turėti draudžiama.
„Mes galime paimti teorinį modelį ir paklausti savęs: o kaip būtų, jeigu ta detalė būtų parduodama kito ūkio subjekto. Tuomet reikėtų imti konkrečią detalę ir tikrinti pagal prekės nomenklatūros kodą, ar ji patenka į sankcionuojamų sąrašą“, – akcentavo Muitinės departamento atstovė Lina Laurinaitytė.
Traktorių detales galima įsivežti ne visas.
„Pagal Europos Komisijos reglamentą, dalis detalių pagal prekių nomenklatūros kodą patenka į sankcionuojamų sąrašą, o dalis – ne“, – situaciją komentavo L. Laurinaitytė.
Be to, pasak verslininkų, Lietuvoje veikiantys bankai su Baltarusija nebedirba, todėl ką nors iš ten atsivežti nepavyktų net ir labai norint.
Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje.
„Pasistengėme atsivežti kuo daugiau prekių, žinodami, kad užsidarys. Likučių turime kuriam laikui, bet visą tiekimą mes perorientuojame į kitas šalis“, – kaip sukasi iš padėties, pasakojo „Lytagros“ komercijos direktorius Vaidotas Povilaitis.
Ūkininkai kiniškų dalių pirkti nenori. Teigia, kad nors jos pigios, bet iš jų jokios naudos.
Tam tikras baltarusiškų traktorių dalis, be Kinijos, dar gamina ir keli Ukrainoje veikiantys fabrikai. Tačiau jas importuojanti įmonė nėra tikra, ar galės Lietuvą detalėmis aprūpinti artimiausiu metu.
„Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje“, – sakė V. Povilaitis.
Vienai baltarusiškais traktoriais prekiavusiai įmonei dėl ES sankcijų tenka nutraukti veiklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?5
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...