- Deimantė Daugintytė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po degalų skandalo už savo kaltes atsakyti teks ne tik Vokietijos automobilių gigantui „Volkswagen“, klastojusiam taršos bandymų rezultatus, bet ir Japonijos „Mitsubishi“, kuris dešimtmečius klastojo automobilių ekonomiškumo rodiklius. Tačiau ar kuru varomų automobilių skandalams išblėsus elektra varomos transporto priemonės liks patrauklios? Ir jei liks, kaip tai atsilieps naftos pramonei? Tokių spekuliacijų imtasi suprastėjus įprastų automobilių reputacijai.
„Renault Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas po „Volkswagen“ skandalo tvirtino, kad tai tikrai neskatins dyzelinių transporto priemonių populiarumo nei JAV, nei Japonijoje.
Elektromobilius ir hibridinius automobilius gaminančios kompanijos po skandalo vylėsi, kad jis išeis į naudą. „Honda“ atstovas Toshihiro Mibe agentūrai „Reuters“ tvirtino, kad po 2020 m. dyzeliniai automobiliai nedominuos rinkoje. „Tikime, kad hibridiniai automobiliai gali konkuruoti su dyzeliniais“, – „Reuters“ teigė vienas „Toyota“ padalinių vadovų.
Tačiau ne visi gamintojai tokie entuziastingi dėl elektromobilių pakilimo. „Fiat Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne interviu „CAR Magazine“ sakė, kad elektromobiliai nebus išsigelbėjimas. S. Marchionne kalbėjo apie tai, kai žiniasklaidai buvo pristatomas „Tesla Model 3“, kuriam pranašaujama sėkmė.
Bet kuriuo atveju didieji automobilių gamintojai („Toyota“, „General Motors“, „Volkswagen Group“, „Hyundai“, „Ford“ ir „Nissan“) jau investuoja milijardus dolerių į alternatyvių degalų technologijų tyrimus, pavyzdžiui, vandenilio energijos ar elektros.
Tačiau „Fiat Chrysler“ vadovas nemano, kad elektromobiliai būtų racionali degalais varomų automobilių pamaina. Jis, sukritikuodamas „Tesla“ gaminius, teigė, kad įmonė kuria ikonas taip, kaip tai su savo „iPhone“ daro kitas JAV gigantas „Apple“. S. Marchionne argumentuoja, kad „Fiat Chrysler“ negamina elektromobilių, nes „nenori „Tesla“ gamintojo tvaiko“. Be to, kompanija kol kas nesumanė, kaip sukurti ekonominės klasės elektromobilį.
Elektromobilių gamintojai meta iššūkius
Tačiau žinantys, kaip kurti ne tik tradicinius automobilius, dėsto ambicingus planus, kuriuose – ir elektromobiliai, ir vandeniliu varomos transporto priemonės. Iki 2020 m. „Hyundai“ užsibrėžė komercinei rinkai pristatyti 26 alternatyvius modelius, įskaitant šešis elektromobilius ir dvi transporto priemones, varomas vandenilio technologija. Nepaisant to, kad „Hyundai“ įžengė į hibridinių automobilių rinką vėlai, greitai padarė progresą.
Kitas, kur kas sudėtingiau įveikiamas sunkumas, – pagaminti elektromobilį, kurį pirktų, o gamintojas iš jo užsidirbtų. Tai du skirtingi dalykai elektromobilių rinkoje. Tą pastebėjo į alternatyvių automobilių technologijų kūrimą investuojantis „Nissan“.
Automobilių analitikas Christopheris Richteris „Financial Time“ teigė, kad gigantai dėl šios priežasties paskirsto savo pajėgumus kurdami hibridinius automobilius. Inovacijų kūrimas brangai kainuoja ir nebūtinai komerciškai atsiperka. Tą iliustruoja beveik anekdotu tapęs „Tesla“ pavyzdys: kai įmonė parduoda elektromobilį, patiria nuostolių.
„General Motors“ šią problemą sprendžia pradėdamas dirbti su programinės įrangos kūrėju „Google“. Bendradarbiavimo tikslas – per metus pagaminti pirmąjį autonominį elektromobilį. Jei „General Motors“ pasieks užsibrėžtų ambicijų, jis taps elektromobilių ir autonominių automobilių rinkos lyderiu. Pats „Google“ tikina neturintis tikslo pardavinėti autonominius automobilius, kurie testuojami užsienyje nuo 2009 m. „Google“ renkasi siūlyti savo programinę įrangą automobilių kompanijoms ir tapti dirbinio intelekto sistemų kūrėja. „Fiat Chrysler“ irgi naudojasi interneto naršyklės kūrėjo paslaugomis gamindamas „Pacifica“ autonominius automobilius. Tačiau tai neužkirs kelio „Google“ megzti ryšių su kitais rinkos dalyviais.
„Ford“ generalinis vadovas Markas Fieldsas tikina, kad automobilių rinka vis dar auga ir kompanija siekia ne tik varžytis su konkurentais, bet ir patenkinti klientų norus. Jis prognozuoja, kad po ketvirčio amžiaus vairuotojai galės mėgautis ištobulintomis autonominio vairavimo technologijomis. M. Fieldso spėjimu, šie technologiniai atnaujinimai reikš ir išaugusius automobilių pardavimus. Jis prognozuoja, kad elektromobiliai pigs, todėl jų paklausa didės. „Ford“ šiuo metu matomas ne tik kaip tiesioginis „Tesla“ varžovas, bet ir ambicingas pramonininkas – pats gamina autonominių automobilių variklius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“4
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...