Gamintojų mesta elektromobilio korta – pavojus naftos pramonei?

Elektromobiliai – pavojus naftos rinkai

Šiuo metu pasaulinėje naftos rinkoje – nuosmukis. Specialistai pastebi suaktyvėjusį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais, o gamintojai nepraleidžia progos pasireklamuoti naftos pramonės darbuotojų piketų fone.

Tačiau ar pati elektromobilių rinka gali tiesiogiai paveikti naftos pramonę? Nuomonės nusveria prognozes į vieną pusę. Nepriklausomi ekspertai energetikos klausimais Salmanas Ghouri ir Andreas de Vriesas tinklapiui oilprice.com teigia, kad elektromobilių rinka paveiks naftos rinką artimiausiu metu, o ilguoju laikotarpiu gali sukelti šokiruojančių padarinių.

Tačiau didžiausios JAV nevalstybinės įmonės naftos ir dujų pramonėje „Exxon Mobil“ apžvalgoje teigiama, kad 2040 m. elektromobiliai ir kuru varomi automobiliai sudarys ne daugiau nei 4 proc. rinkos. JAV energetikos bendrovė „Chevron“ prognozuoja, kad per artimiausią pusšimtį metų automobilių rinka liks iš esmės tokia pati.

Tačiau suinteresuoti automobilių rinkos dalyviai mano, kad permainos neišvengiamos ir jos bus radikalios. Verslo konsultacijų bendrovės „Navigant Research“ specialistai numato, kad 2035 m. pasaulio keliuose iš viso važinės apie 2 mlrd. transporto priemonių. Šiandien jų yra apie 1,2 mlrd.

Kiek iš tų milijardų bus elektromobiliai? Ekspertai pateikia tris prognozes. Viena radikaliausių – šio dešimtmečio pabaigoje pardavimai pakils 60 proc., bet sulėtės 36 proc. 2021–2030 m. periodu. Dar 18 proc., anot bendrovės „Navigant Research“, pardavimai smuktų 2031–2040 m. laikotarpiu. Tačiau „Navigant Research“ analitikai tvirtina, kad nors veikiausiai elektromobilių pramonė nepaveiks naftos gavybos trumpuoju laikotarpiu, bet ilguoju laikotarpiu gali sumažinti juoduoju auksu vadintos naftos poreikį.

Kanada turi strategiją

Elektromobilių rinka ir naftos gavyba – susiję dalykai ir naftos turtingos šalys gali paveikti šiuos procesus pačios. Pavyzdžiui, Kanados premjerė Kathleen Wynne su keliais ministrais inicijuoja, kaip rašo „The Globe and Mail“, 7 mlrd. dolerių vertės klimatą tausojančią strategiją, kurioje numatyta aiški vieta elektromobiliams.

Kanada tikisi, kad iki 2025 m. šalyje 12 proc. nuperkamų automobilių bus įkraunami elektra. Tačiau analitikai spėjo sukritikuoti strategiją. Specialistas iš konsultavimo įmonės „Frost & Sullivan“ Kumaras Saha tvirtina, kad numatyti skaičiai yra nerealistiški. „Patikėkite manimi, norėčiau matyti gatvėse daugiau elektromobilių labiau nei kas nors kitas, bet 5 proc. [elektromobilių šalies transporto rinkoje] 2020 m. ir 12 proc. 2025 m... Manau, tai truputį nerealistiška“, – „Yahoo Finance“ sakė K. Saha. Ontarijo ekonominio vystymosi ministras Bradas Duguidas pripažino, kad yra klausimų infrastruktūros ir technologijų srityse, kuriuos dar reikia išspręsti iki sėkmingo strategijos įgyvendinimo.

Prancūzijoje vykstant naftos pramonės darbuotojų streikams, europiečiai pradėjo palankiau žiūrėti į tradicinių automobilių alternatyvas.

„Renault“ sumaniai pasinaudojo sukrutimu ir pradėjo kampaniją, skirtą reklamuoti naują elektromobilį „Zoe“. „Prancūzijoje neturime degalų, bet turime „Zoe“, – „Twitter“ paskyroje rašė gamintojo atstovai. Pranešimas išsyk sulaukė tūkstančių pritariamų žinučių. Kaip nepradėsi žavėtis elektra, kai degalinėse nėra kuro.

„Renault“ giriasi savo kampanijos rezultatais – esą jų „Zoe“ modeliu domėjosi 50 proc. daugiau vartotojų. Dar vienas privalumas automobilių rinkos žaidėjui – elektromobilių savininkai teikė pasiūlymus vairuotojams nutempti jų kuru varomus automobilius. Pasekdamos „Renault“ pavyzdžiu socialinėse medijose savo elektromobilius reklamavo ir „Kia“, „Citroen“ bei „Volvo“.

Gamintojai turi realių vilčių, nes, „LMC Automotive“ duomenimis, pernai Prancūzija buvo antra pagal dydį elektromobilių rinka Europoje po Jungtinės Karalystės. Tačiau ne tik šios dvi Senojo žemyno šalys pasižymi elektromobilių rinkoje. Pavyzdžiui, Norvegijos vyriausybė turi planų uždrausti degalais varomas transporto priemones iki 2025 m.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių