- Deimantė Daugintytė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektromobiliai – pavojus naftos rinkai
Šiuo metu pasaulinėje naftos rinkoje – nuosmukis. Specialistai pastebi suaktyvėjusį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais, o gamintojai nepraleidžia progos pasireklamuoti naftos pramonės darbuotojų piketų fone.
Tačiau ar pati elektromobilių rinka gali tiesiogiai paveikti naftos pramonę? Nuomonės nusveria prognozes į vieną pusę. Nepriklausomi ekspertai energetikos klausimais Salmanas Ghouri ir Andreas de Vriesas tinklapiui oilprice.com teigia, kad elektromobilių rinka paveiks naftos rinką artimiausiu metu, o ilguoju laikotarpiu gali sukelti šokiruojančių padarinių.
Tačiau didžiausios JAV nevalstybinės įmonės naftos ir dujų pramonėje „Exxon Mobil“ apžvalgoje teigiama, kad 2040 m. elektromobiliai ir kuru varomi automobiliai sudarys ne daugiau nei 4 proc. rinkos. JAV energetikos bendrovė „Chevron“ prognozuoja, kad per artimiausią pusšimtį metų automobilių rinka liks iš esmės tokia pati.
Tačiau suinteresuoti automobilių rinkos dalyviai mano, kad permainos neišvengiamos ir jos bus radikalios. Verslo konsultacijų bendrovės „Navigant Research“ specialistai numato, kad 2035 m. pasaulio keliuose iš viso važinės apie 2 mlrd. transporto priemonių. Šiandien jų yra apie 1,2 mlrd.
Kiek iš tų milijardų bus elektromobiliai? Ekspertai pateikia tris prognozes. Viena radikaliausių – šio dešimtmečio pabaigoje pardavimai pakils 60 proc., bet sulėtės 36 proc. 2021–2030 m. periodu. Dar 18 proc., anot bendrovės „Navigant Research“, pardavimai smuktų 2031–2040 m. laikotarpiu. Tačiau „Navigant Research“ analitikai tvirtina, kad nors veikiausiai elektromobilių pramonė nepaveiks naftos gavybos trumpuoju laikotarpiu, bet ilguoju laikotarpiu gali sumažinti juoduoju auksu vadintos naftos poreikį.
Kanada turi strategiją
Elektromobilių rinka ir naftos gavyba – susiję dalykai ir naftos turtingos šalys gali paveikti šiuos procesus pačios. Pavyzdžiui, Kanados premjerė Kathleen Wynne su keliais ministrais inicijuoja, kaip rašo „The Globe and Mail“, 7 mlrd. dolerių vertės klimatą tausojančią strategiją, kurioje numatyta aiški vieta elektromobiliams.
Kanada tikisi, kad iki 2025 m. šalyje 12 proc. nuperkamų automobilių bus įkraunami elektra. Tačiau analitikai spėjo sukritikuoti strategiją. Specialistas iš konsultavimo įmonės „Frost & Sullivan“ Kumaras Saha tvirtina, kad numatyti skaičiai yra nerealistiški. „Patikėkite manimi, norėčiau matyti gatvėse daugiau elektromobilių labiau nei kas nors kitas, bet 5 proc. [elektromobilių šalies transporto rinkoje] 2020 m. ir 12 proc. 2025 m... Manau, tai truputį nerealistiška“, – „Yahoo Finance“ sakė K. Saha. Ontarijo ekonominio vystymosi ministras Bradas Duguidas pripažino, kad yra klausimų infrastruktūros ir technologijų srityse, kuriuos dar reikia išspręsti iki sėkmingo strategijos įgyvendinimo.
Prancūzijoje vykstant naftos pramonės darbuotojų streikams, europiečiai pradėjo palankiau žiūrėti į tradicinių automobilių alternatyvas.
„Renault“ sumaniai pasinaudojo sukrutimu ir pradėjo kampaniją, skirtą reklamuoti naują elektromobilį „Zoe“. „Prancūzijoje neturime degalų, bet turime „Zoe“, – „Twitter“ paskyroje rašė gamintojo atstovai. Pranešimas išsyk sulaukė tūkstančių pritariamų žinučių. Kaip nepradėsi žavėtis elektra, kai degalinėse nėra kuro.
„Renault“ giriasi savo kampanijos rezultatais – esą jų „Zoe“ modeliu domėjosi 50 proc. daugiau vartotojų. Dar vienas privalumas automobilių rinkos žaidėjui – elektromobilių savininkai teikė pasiūlymus vairuotojams nutempti jų kuru varomus automobilius. Pasekdamos „Renault“ pavyzdžiu socialinėse medijose savo elektromobilius reklamavo ir „Kia“, „Citroen“ bei „Volvo“.
Gamintojai turi realių vilčių, nes, „LMC Automotive“ duomenimis, pernai Prancūzija buvo antra pagal dydį elektromobilių rinka Europoje po Jungtinės Karalystės. Tačiau ne tik šios dvi Senojo žemyno šalys pasižymi elektromobilių rinkoje. Pavyzdžiui, Norvegijos vyriausybė turi planų uždrausti degalais varomas transporto priemones iki 2025 m.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“4
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...