- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neretai dėl to nukenčia automobilio remonto kokybė – pasirenkamos pigesnės medžiagos, ne iki galo ir netinkamai suremontuojami automobilio agregatai. "Kai žmogus gauna pinigus už avariją patyrusią geležį, tačiau pinigai nenukeliauja tai geležiai sutvarkyti, nėra gerai", – teigė S.Brundza.
Jo teigimu, po avarijos nukentėjęs automobilis privalo būti remontuojamas servise ir draudimo bendrovė turi atsiskaityti būtent su servisu, o ne pervesti pinigus žmogui. Žmonės neretai giriasi, kad net uždirba patyrę avarijų – draudimo bendrovės jiems perveda už patirtą žalą priteistą atlygį, o jie automobilio neremontuoja išvis arba suremontuoja prastai.
Vieno kalbinto automobilių serviso Kaune vadovas tikino, kad į privalomąją techninę apžiūrą turi būti varomi visi į eismo įvykius patekę automobiliai, nes kiekvieno susidūrimo metu atsiranda pavojus, kad gali būti pažeistos ne tik plika akimi matomos dalys, bet ir svarbūs mazgai. Pavyzdžiui, automobiliui gavus smarkoką smūgį į sparną, gali būti pažeista jo geometrija, užkabintos važiuoklės dalys, atraminiai ar stebulės guoliai, lankstai ir pan. Jeigu sparno pažeidimai akivaizdūs, kitų dalių pažeidimai gali likti nepastebėti, o vėliau tapti naujos ir dar skaudesnės avarijos priežastimi.
S.Brundza negailėjo pastabų ir automobilių remonto dirbtuvėms. Pasak jo, ne kiekvienas servisas gali tinkamai suremontuoti automobilį po avarijos. "Jeigu pažeidimai nedideli ir pakeisti reikia tik žibintus ar buferius, tai gali atlikti bet koks servisas, tačiau kai kalbame apie kėbulo geometrijos atkūrimą, tokius darbus kokybiškai gali atlikti nedaugelis", – sakė S.Brundza.
Sukčiai atrado spragų
Draudimo bendrovių atstovai teigė, kad, įsigaliojus šiam įstatymui, apsukrūs lietuviai surado landų. Pagal sudarytą schemą, Lietuvoje pripažintas kaip netinkamas eksploatuoti automobilis yra parduodamas, o suremontuotas nugabenamas ir užregistruojamas užsienio šalyje. Ten automobiliui atliekama techninė apžiūra ir parūpinami visi reikiami dokumentai. Kai visi dokumentai legaliai sutvarkyti, ta pati transporto priemonė oficialiai vėl parduodama jos buvusiam savininkui, o Lietuvoje registruojama kaip naujai nupirkta iš užsienio šalies ir toliau sau gali riedėti šalies keliais.
Kita sukčiavimo forma – tokių automobilių pardavimas Lietuvoje. Savininkui pardavus į eismo įvykį patekusią, apgadintą transporto priemonę, kuri pripažinta nebetinkama eksploatuoti, bei nuslėpus šį faktą, jos naujasis savininkas galėtų apie tai sužinoti tik bandydamas ją registruoti. Todėl visuomet, perkant naudotą automobilį, verta pasitikrinti "Regitroje", ar norima įsigyti transporto priemonė yra tinkama eksploatuoti Lietuvoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...