- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Suomiai neįsipareigojo išsyk visus autobusus keisti elektriniais, dyzelinių atsisakoma laipsniškai. Kitaip nei pas mus, kur iškelti kur kas ambicingesni tikslai“, – sakė Suomijoje viešėjęs Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis.
Bendravo su kolegomis
Keleivių vežėjai iš Lietuvos susipažino su Helsinkio keleivinio transporto bendrove „Koiviston Auto“, taip pat su Lahčio mieste įsikūrusia elektros įkrovimo įrangą gaminančia įmone „Kempower“.
„Koiviston Auto“ veža keleivius vietinio ir tolimojo susisiekimo maršrutais, visoje Suomijoje eksploatuoja apie 1 200 autobusų. Iš jų 200 jų – elektriniai, o 2026 m. elektrinių autobusų bus daugiau nei trečdalis viso parko.
Įmonės padalinyje, kuriame lankėsi mūsų šalies vežėjai, eksploatuojama apie 130 autobusų, 60 jų – elektriniai.
„Suomiai pokyčių siekia neskubėdami, o Lietuvoje planuojama jau iki 2027-ųjų ekologiškais autobusais atnaujinti visą didžiųjų miestų transporto priemonių parką, o iki 2029 m. visas likęs viešasis transportas turės būti varomas alternatyviais degalais“, – teigė G. Nakutis.
Efektyvi įranga
Lietuvos vežėjus labiausiai domino elektrinių autobusų eksploatavimas, jų kasdien nuriedamas kelias, baterijų įkrovimo patirtis.
Suomių sukurta programinė įranga taupo elektros resursus, stotelėms reikia mažiau galios.
„Įkrovimo stotelėse įdiegta programinė įranga, kuri pagal tai, kiek laiko autobusas dirbs mieste, kokį atstumą nuvažiuos, parengia programą ir nustato tinkamus įkrovimo rodiklius. Taip kiekvieno autobuso baterijos įkraunamos tiek, kiek reikia ir kada reikia“, – pasakojo G. Nakutis.
Pakeliui į „Kempower“ gamyklą Lietuvos atstovai užsuko į vieną iš prie magistralinio kelio įsikūrusių degalinių, kur veikia net keturios įkrovimo stotelės.
Vairuotojams netenka laukti eilėje, baterijos įprastai įkraunamos iki 80 proc. talpos – tai užtrunka maždaug apie 10–15 minučių.
Plės gamybą
Lahtyje įsikūrusiame viename „Kempower“ padalinyje surenkami įkrovimo stotelių valdymo blokai. Jiems gaminti naudojama modulinė sistema, jie atrodo tarsi lagaminėliai, kurie skirti įveiklinti nuo dviejų iki šešiolikos įkrovimo vietų.
Kitame „Kempower“ padalinyje gaminamos pačios įkrovimo stotelės – valdymo įranga, mokėjimo terminalai.
„Stotelės gaminamos su aušinamais įkrovimo laidais, kad pernelyg neįkaistų kraunant transporto priemonę. Originalūs ir kiti suomių gamintojų sprendimai“, – sakė G. Nakutis.
„Kempower“ turi keturiolika antrinių įmonių ir tris gamyklas. Pajėgumai – įspūdingi, įkrovimo stotelės įrengtos 50 šalių.
Per artimiausius dvejus metus gamybą ketinama išplėsti kone trigubai ar keturgubai, nes tikimasi didelės elektrinio transporto plėtros.
„Labai naudinga suomių sukurta programinė įranga, taupanti elektros resursus, stotelėms reikia mažiau galios. Pavyzdžiui, 60 automobilių įkrauti pakanka 45 įkrovimo vietų. Tai suteikia galimybę įkrauti transporto priemones ekonomiškiau ir efektyviau“, – reziumavo G. Nakutis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Naujovė – jautri, bet ne visiems
Įmonės, svarstančios kitąmet įsigyti naują automobilį, turėtų jau dabar atidžiai dėliotis planus, nes, pamiršus svarbią naujovę, gali laukti netikėta staigmena. ...
-
Brangenybės ieško naujų šeimininkų
Svajojantys savo kolekcijas papildyti unikaliu rodsteriu „Horch 855“ ar itin retu „Porsche 911 SC/RS“, tai galės padaryti jau šį mėnesį. ...
-
Automobiliai – vis saugesni, bet žalų statistika – skaudi1
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko. ...
-
Ekologiška judumo priemonė – lyg tiksinti bomba5
Rugsėjį Kaune ir Vilniuje vienas po kito nuvilnijo didelių nuostolių padarę gaisrai, kuriuos sukėlė sprogusios paspirtukų baterijos. Prieš tai panašių atvejų fiksuota mažesniuose šalies miesteliuose. Kaip išvengti vis da...
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...