- „Kauno dienos“, sumin.lrv.lt, ebus.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per kelerius artimiausius metus savo transporto parkus elektriniais autobusais atnaujins dar trylikai šalies savivaldybių paslaugas teikiantys keleivių vežėjai.
Įmonėms – 54,77 mln. eurų
Susisiekimo ministerijos sudarytomis finansinėmis skatinamosiomis priemonėmis senas taršias transporto priemones pakeis aplinkai draugiškais 195-iais elektriniais autobusais Klaipėdos, Šiaulių, Kretingos, Plungės, Biržų, Elektrėnų, Raseinių, Joniškio, Skuodo, Kazlų Rūdos, Pakruojo, Švenčionių ir Akmenės savivaldybėse dirbantys keleivių vežėjai.
Šiemet anksčiausiai finansavimas įsigyti 80 elektra varomų autobusų buvo suteiktas Vilniaus, Kauno, Ukmergės, Vilkaviškio, Kaišiadorių ir Trakų rajonų savivaldybių vežėjams.
Lietuvos didžiųjų ir mažesnių savivaldybių vežimo paslaugas teikiančioms įmonėms 2024-aisiais jau skirta iš viso 54,77 mln. eurų. Kartu su 275 ekologiškais autobusais taip pat numatyta lėšų šių transporto priemonių įkrovimo infrastruktūrai įrengti.
1,36 mln. eurų numatyta netrukus startuosiančiai priemonei, suteiksiančiai galimybę įmonėms, gaminančioms arba surenkančioms elektrines transporto priemones, patobulinti savo pajėgumus ir paskatinti visai netaršių M2 ir M3 klasės elektrinių transporto priemonių gamybą Lietuvoje.
Rekordinės investicijos
„Susisiekimo sektoriaus dekarbonizacijoje kol kas stipriau pažengę didieji Lietuvos miestai. Vis dėlto tikimės, kad, esant rekordinėms investicijoms ir mūsų sudarytoms palankioms sąlygoms, prie transporto sektoriaus transformacijos noriau jungsis ir mažesnieji miestai. Neabejoju, kad dar per šį dešimtmetį Lietuvos autobusų parkai pasikeis neatpažįstamai“, – sakė Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
Per šį dešimtmetį Lietuvos autobusų parkai pasikeis neatpažįstamai.
Didelį impulsą duos ir tai, kad nuo 2026 m. visos įsigyjamos viešojo transporto priemonės Lietuvoje turės būti varomos alternatyviaisiais degalais.
Šiuo metu šalyje įregistruoti 8 055 autobusai ir troleibusai, iš kurių alternatyviaisiais degalais varomi tik 900.
Pokyčiai rinkoje
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, per pirmą 2024 m. pusmetį nulinės emisijos autobusų įregistruota 45 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Jų rinkos dalis padidėjo nuo 13,7 iki 15,5 proc.
Vokietijoje nulinės emisijos autobusų registruota 25,2 proc., o Ispanijoje – 21,6 proc. daugiau. Didžiausia elektrinių autobusų rinka – Prancūzijos – pagal pardavimus smuko 16,4 proc.
Šiuo metu pagal registruojamų elektrinių autobusų kiekį pirmauja Jungtinė Karalystė, kur elektriniai autobusai (ACEA juos vadina elektra įkraunamais autobusais) užėmė 22 proc. rinkos dalį.
Hibridinių elektrinių autobusų pardavimas sumažėjo 7,5 proc., jie dabar sudaro 9,3 proc. rinkos.
Dyzelinių autobusų registracija išaugo 35,3 proc., o jų rinkos dalis padidėjo nuo 65,1 iki 68,5 proc.
Tiek nulinės emisijos, tiek dyzelinių autobusų registracijų daugėjimas aiškinamas sumažėjusiu hibridinių ir kitų (pvz., SGD) autobusų pardavimu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus2
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Geresnių žinių – kitąmet pavasarį2
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos va...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus4
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?10
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga1
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...