- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė.
Aukštakulniai – klastingi
Sėsdami prie vairo retai susimąstome, kad mūsų avalynė gali turėti reikšmingos įtakos vairavimo kokybei. Taip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė.
„Slidus ar grublėtas padas, itin aukštas bato kulnas ar platforma trukdo naudotis sankabos ir stabdžių pedalais. Esame užfiksavę įvykių, kai vairuotojui nuo stabdžio pedalo koja paprasčiausiai nuslydo judant lėtai arba manevruojant, o dėl aukštakulnių nepavyko laiku atlikti reikiamo veiksmo“, – aiškino V. Katilienė.
Anot specialistės, dažniausiai tokių eismo įvykių nuostoliai yra nedideli ir siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai nukenčia kiti objektai ir atlyginamų žalų suma išauga kelis kartus.
„Esame užfiksavę įvykį, kai, vairuotojo kojai nuslydus nuo stabdžio pedalo, automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusius žemės ūkio padargus, kitu atveju – į puspriekabę. Nuostolių sumos – keturženklės“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Storapadžiai – neinformatyvūs
Vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžė, kad avalynės pasirinkimas svarbus ne tik vairavimo naujokams, bet ir įgudusiems vairuotojams.
Pasak eksperto, avalynės užkulnis, pado storis ir jo kietumas yra svarbiausi elementai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį sėdant prie vairo.
Vairuotojai, avėję netinkamą avalynę, ne visada drįsta įvardyti ją eismo įvykio priežastimi.
„Apavui net automobilių sporte skiriamas ypatingas dėmesys. Lenktynininkai aunasi specialius batus su auliuku ir tinkamo storio padu. Vieni vairuotojai mėgsta ploną batų padą, kad jautriai jaustų sankabos ir stabdžių pedalus, kiti renkasi standesnį“, – kalbėjo A. Pakėnas.
Jis atkreipė dėmesį į žieminius batus, kurie turi storą ir kietą padą.
„Pastarąjį galime vadinti neinformatyviu vairavimui. Toks padas trukdo jautriai valdyti stabdžių ir sankabos pedalus, nes vairuotojas nejaučia jų vibracijos. Tokiais atvejais į vairavimo pamokas rekomenduojama atsinešti lygiapadžius sportinius batelius. Ši taisyklė galioja ne tik besimokantiesiems, bet visiems vairuotojams“, – tvirtino saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo mokyklos vadovo teigimu, jei kulnas trukdo teisingai laikyti koją ant pedalo, tuomet vairuotojas stengiasi pėdą pasukti ar palenkti, o dėl to nukenčia vairavimo kokybė.
Apavas ir eismo įvykiai
Netinkamais vairavimui A. Pakėnas vadina ir aukštakulnius bei batus su plačia platforma.
„Jei kelyje planuojama užtrukti ilgiau, tokius batus reikėtų persiauti. Tinkamiausios pasikeitimui – patogios lygiapadės balerinos arba sportbačiai. Vairuotojos su aukštakulniais rizikuoja pažeisti arba nulaužti aukštą bato kulną. Batų pramonė yra atsižvelgusi į moterų poreikį vairuoti avint aukštakulnius, gaminamos plastikinės įmovos dešinės kojos bato kulniukui. Toks sprendimas apsaugo batą, tačiau vairavimo kokybė nepagerėja. Pastebiu, kad avėdami netinkamus batus vairuotojai važiuodami dažniau turi rūpesčių gatvėje, ypač kai užgęsta automobilio variklis”, – sakė A. Pakėnas.
Kaip prasčiausią vairuotojų pasirinkimą A. Pakėnas įvardijo vasarišką avalynę – gumines šlepetes.
„Pėda jose nestabili, slankioja ir slysta. Tokia avalynė neužtikrina užkulnio stabilumo ir nėra tinkama vairavimui. Be to, šlepetė gali ir visiškai nuslysti nuo pėdos, o vairuotojas, stengdamasis ją vėl apsiauti, – sukelti avarinę situaciją. Manau, kad vairuotojai, avėdami tokią avalynę, yra padarę išties nemažai eismo įvykių, tik ne visada drįsta įvardinti apavą kaip kelyje įvykusios nelaimės priežastį”, – svarstė saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėno teigimu, vairuoti basomis geriau nei su šlepetėmis, nes tarp pedalo ir pėdos nėra nestabilaus, judančio tarpinio sluoksnio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo akiratyje – mopedai ir keturračiai: siūlo leisti vairuoti tik išlaikius praktinį egzaminą5
Seimas svarstys įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Istorijos įdomybės: kodėl dingo baltašonės padangos?2
Senovinės technikos parodose kyla klausimų ir pasvarstymų, skatinančių išsamiau pažvelgti į seniai žinomus faktus. Dažnam lankytojui akis kliūva už kadaise madingų aksesuarų, kurių dabar nė su žiburiu nerasi. Šiame straipsnyje pas...
-
Naujo proveržio belaukiant: namų darbai – gerai žinomi4
Tvarumas nebėra pagrindinė priežastis svarstant įsigyti elektromobilį – didžiausią įtaką daro valstybės paskata ir mažesnės degalų išlaidos. Anot ekspertų, ši rinka sulėtėjo prieš kitą šuolį, tačiau, kad jis...
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...